  • 31. Data: 2016-04-07 11:28:29
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ??,.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 6 Apr 2016 18:18:00 +0200, w
    <570536c4$0$22837$65785112@news.neostrada.pl>, "Ignacy" <b...@s...ma>
    napisał(-a):

    > wjezdżanie na lewy pas bezposrednio z głównej byłoby wbrew przepisom.

    Jednak oddaj prawo jazdy.
    Przepis, że po skręcie w prawo zajmujemy skrajny prawy pas, zniknął ze PoRD z
    10-15 lat temu.

  • 32. Data: 2016-04-07 11:52:04
    Temat: Re: skręt w prawo.
    Od: "Ignacy" <m...@d...la>

    napisał(-a):

    > wjezdżanie na lewy pas bezposrednio z głównej byłoby wbrew przepisom.

    > Jednak oddaj prawo jazdy.
    > Przepis, że po skręcie w prawo zajmujemy skrajny prawy pas, zniknął ze
    > PoRD z 10-15 lat temu.

    Napisałeś o innym skrzyżowaniu.

    Ja napisałem o tym omawianym skrzyżowaniu
    i tam skręt w prawo na lewy pas bezpośrednio z głównej byłby
    wbrew oznakowaniu.

  • 33. Data: 2016-04-07 12:07:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Apr 2016 11:52:04 +0200, w <57062dd6$0$662$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Ignacy" <m...@d...la> napisał(-a):

    > Napisałeś o innym skrzyżowaniu.
    >
    > Ja napisałem o tym omawianym skrzyżowaniu
    > i tam skręt w prawo na lewy pas bezpośrednio z głównej byłby
    > wbrew oznakowaniu.

    Jakim oznakowaniu? Jedyne oznakowanie to pow. wył. Od kiedy powierzchnia, jak i
    wysepka, z założenia wyznaczają pasy ruchu?
    I dlaczego na innych skrzyżowaniach w takim przypadku za powierzchnią wyłączoną
    jest ciągła linia?

  • 34. Data: 2016-04-07 12:34:04
    Od: "Ignacy" <k...@q...wa>

    "Ignacy" <m...@d...la> napisał(-a):

> [...]

    > jak i wysepka, z założenia wyznaczają pasy ruchu?
    >I dlaczego na innych skrzyżowaniach w takim przypadku za powierzchnią

    Otwórz stronę z tym skrzyżowaniem,
    ustaw się na głównej przed skrzyżowaniem
    tak abyś widział oznakowanie dla skręcających w prawo.

  • 35. Data: 2016-04-07 12:52:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Apr 2016 12:34:04 +0200, w
    <570637b7$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>, "Ignacy" <k...@q...wa>
    napisał(-a):

    > wyłączoną jest ciągła linia?
    >
    > Otwórz stronę z tym skrzyżowaniem,
    > ustaw się na głównej przed skrzyżowaniem
    > tak abyś widział oznakowanie dla skręcających w prawo.

    No i? Na głównej są wyznaczone pasy i od kiedy to coś zmienia w kwestii
    zajmowania pasa po skręcie? Równie dobrze niczego tam nie musiałoby być.

  • 36. Data: 2016-04-07 13:59:17
    Od: "Ignacy" <k...@q...wa>

    ======
> [...]
    > No i? Na głównej są wyznaczone pasy i od kiedy to coś zmienia w kwestii
    > zajmowania pasa po skręcie? Równie dobrze niczego tam nie musiałoby być.

    Gdyby tam niczego nie było to wtedy faktycznie skręcający w prawo
    mógłby OD RAZU, czyli bezpośrednio z głównej (bez wjeżdżania na prawy pas),
    zająć lewy pas i w tym zajęciu miałby pierwszeństwo.

    Na omawianym skrzyżowaniu sytuacja jest inna.
    Obydwa pojazdy JUŻ ZJECHAŁY z ulicy głównej
    i każdy jedzie drogą po swoim pasie, czyli jeden po prawym pasie,
    a drugi po lewym pasie. Przy zmianie pasa
    stosuje się przepisy o zmianie pasa.

  • 37. Data: 2016-04-07 14:40:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Apr 2016 13:59:17 +0200, w <57064ba4$0$683$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Ignacy" <k...@q...wa> napisał(-a):

> [...]
    > i każdy jedzie drogą po swoim pasie, czyli jeden po prawym pasie,
    > a drugi po lewym pasie. Przy zmianie pasa

    A to już tylko twoja interpretacji, na którą nie masz mocnego wsparcia w
    oznakowaniu. Jeżeli chcesz wiedzieć jak w razie kolizji sprawa zakończyłaby się
    w sądzie, to rzuć monetą :).

    Co do znaczenia oznakowania przed skrzyżowaniem to akurat bzdura. Nie ma
    znaczenia przy zajmowaniu pasa po manewrze. Mogłoby tam w ogóle tych linii nie
    być -- liczy się tylko interpretacja czy po manewrze masz tutaj prawo zająć
    lewy pas i czy będzie to częścią skrętu.

  • 38. Data: 2016-04-07 16:03:08
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.04.2016 o 12:07 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > Jakim oznakowaniu? Jedyne oznakowanie to pow. wył. Od kiedy
    > powierzchnia, jak i
    > wysepka, z założenia wyznaczają pasy ruchu?

    Powierzchnia jak i wysepka oznaczają że nie należy na nie wjeżdżać więc
    aby jechać dalej, należy przejechać obok nich.

    > I dlaczego na innych skrzyżowaniach w takim przypadku za powierzchnią
    > wyłączoną
    > jest ciągła linia?

    Bo sa tam oznaczone pasy ruchu. Tu są pasy ruchu nieoznaczone.

    --
    SW3
    ----

  • 39. Data: 2016-04-07 16:19:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 07 Apr 2016 16:03:08 +0200, w <o...@h...linksys>, SW3
    <s...@p...fm.invalid> napisał(-a):

    > Powierzchnia jak i wysepka oznaczają że nie należy na nie wjeżdżać więc
    > aby jechać dalej, należy przejechać obok nich.

    Czyli są częścią skrzyżowania. A skoro są częścią skrzyżowania (a nie drogi),
    to nie zabraniają skrętu na lewy pas.

    Hint: linia ciągła.

  • 40. Data: 2016-04-07 16:49:25
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.04.2016 o 16:19 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > Czyli są częścią skrzyżowania. A skoro są częścią skrzyżowania (a nie
    > drogi),
    > to nie zabraniają skrętu na lewy pas.

    Wystarczy, że są na skrzyżowaniu bo przepis pozwalający zająć od razu lewy
    pas też dotyczy tylko skrzyżowania.

    > Hint: linia ciągła.

    Jak jest ciągła to nie wolno. Jak jest przerywana albo brak wyznaczonych
    pasów to wolno pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa.

    Dlaczego tak się upierasz przy ciągłej? Przecież nikt nie twierdzi, że nie
    wolno wjechać na lewy pas, tylko że trzeba ustąpić temu, kto już na nim
    jest.

    --
    SW3
    ----