eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyslabo chlodzaca klimaRe: slabo chlodzaca klima
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Czeslawek <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: slabo chlodzaca klima
    Date: Sun, 27 May 2012 22:38:22 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 38
    Message-ID: <jpu3bv$qch$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jpt7os$f07$1@inews.gazeta.pl> <jpttvd$arh$1@inews.gazeta.pl>
    <jptukm$cmu$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-33-84.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1338151103 27025 178.36.33.84 (27 May 2012 20:38:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 May 2012 20:38:23 +0000 (UTC)
    X-User: czeslawek-1
    In-Reply-To: <jptukm$cmu$2@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20120216
    Thunderbird/10.0.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2451972
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-05-27 21:17, marcin pisze:
    >> Ogólnie jeśli ciśnienia i skraplacz oraz parownik są sprawne i czyste to
    >> może to być np. zbyt duża ilość oleju w układzie lub uszkodzony zawór
    >> rozprężny.
    >
    > w koncu jakas sensowna odpowiedz. dziekuje. oleju napewno jest tyle ile
    > ma byc.
    > powiedz gdzie szukac zaworu rozpreznego?
    >
    >
    Zawór rozprężny znajduje się na wejściu do parownika. Odpowiada on za
    rozprężenie czynnika. Przy rozprężaniu czynnika pochłania on (czynnik)
    ciepło, a więc ochładza parownik - w ten oto banalny sposób działa
    klima. Oczywiście czynnik oprócz właściwego ciśnienia powinien być
    charakteryzowany temperaturą. Bo co z tego jak ma dobre ciśnienie jak
    jego temperatura nie została obniżona w skraplaczu, a więc nadal czynnik
    jest gazem

    Niestety ja mogę tylko pokierować w jakimś kierunku, bo kiedyś pisałem
    referat z układów autoklimatyzacji, a szczegółowo to nie pomogę bo nie
    mam praktyki

    Poza tym ciężko jest sprawdzić ile jest tak naprawdę oleju w układzie
    bez spuszczenia go i wypłukania układu. Olej jest rozprowadzony po
    wszystkich elementach układu klimatyzacji, a z czynnikiem odzyskuje się
    go około 3% masy czynnika czyli może z 5% wszystkiego oleju.

    Kiedyś kolega miał taki przypadek, że w wyniku wstrząsu, ktoś trącił
    maszynę, maszyna źle zważyła odzyskany olej i wlała go zbyt dużo z nowym
    czynnikiem. Efektem była właśnie mała wydajność chłodzenia.

    Naprawa była czasochłonna ale na szczęście dla kolegi bezkosztowa, bo
    się okazało że na kwitku z maszyny było wpisane że dodała sto
    kilkadziesiąt gramów oleju. Podczas gdy powinna dodać dziesięć razy mniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: