    Subject: Re: socket 1151
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Tue, 5 Jan 2021 21:44:05 +0100

    W dniu 05.01.2021 o 17:44, pueblo pisze:
    > Sorry, mam jakiś problem z umiejętnością wyszukiwania w google.
    > Odkryłem, że intele 6-9 gen mają tę samą podstawkę. W związku z tym pytam
    > naiwnie, czy jak płyta w jakimś polisingowcu ma specyfikację na 6 gen, to
    > pójdzie tam CPU na 1151 z innej gen.? Czy to kwestia nie do przeskoczenia
    > ze względu np. na bios i inne cuda?

    Trzeba sprawdzić jaka dokładnie jest płyta w tym kompie i zobaczyć czy
    "od zawsze" wspiera wyższe generacje Intela czy może trzeba wgrać nowszy
    BIOS.

    > A już ogólnie - sklepowe płyty pomimo tej samej podstawki i tak trzeba
    > dobierać do generacji? Bo widzę, że niektóre mają opisy np. do Coffe
    > Lake, a inne nie mają tego doprecyzowanego - są jakieś super uniwersalne?

    Generalnie to trzeba szukać dokładnej specyfikacji na stronach
    producentów, bo ta sama płyta może mieć różne rewizje i czasem wspiera
    wszystkie generacje procesorów, a innym razem trzeba wgrać nowszy BIOS.
    A że wielu sprzedawcom obojętne czy sprzedają płyty główne czy bułki,
    byle był hajs, to piszą co im tam się podoba.