  • 1. Data: 2021-01-05 17:44:02
    Temat: socket 1151
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Sorry, mam jakiś problem z umiejętnością wyszukiwania w google.
    Odkryłem, że intele 6-9 gen mają tę samą podstawkę. W związku z tym pytam
    naiwnie, czy jak płyta w jakimś polisingowcu ma specyfikację na 6 gen, to
    pójdzie tam CPU na 1151 z innej gen.? Czy to kwestia nie do przeskoczenia
    ze względu np. na bios i inne cuda?
    A już ogólnie - sklepowe płyty pomimo tej samej podstawki i tak trzeba
    dobierać do generacji? Bo widzę, że niektóre mają opisy np. do Coffe
    Lake, a inne nie mają tego doprecyzowanego - są jakieś super uniwersalne?

  • 2. Data: 2021-01-05 21:44:05
    Temat: Re: socket 1151
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.01.2021 o 17:44, pueblo pisze:
> [...]
    > pójdzie tam CPU na 1151 z innej gen.? Czy to kwestia nie do przeskoczenia

    Trzeba sprawdzić jaka dokładnie jest płyta w tym kompie i zobaczyć czy
    "od zawsze" wspiera wyższe generacje Intela czy może trzeba wgrać nowszy
    BIOS.

    > A już ogólnie - sklepowe płyty pomimo tej samej podstawki i tak trzeba
    > dobierać do generacji? Bo widzę, że niektóre mają opisy np. do Coffe
    > Lake, a inne nie mają tego doprecyzowanego - są jakieś super uniwersalne?

    Generalnie to trzeba szukać dokładnej specyfikacji na stronach
    producentów, bo ta sama płyta może mieć różne rewizje i czasem wspiera
    wszystkie generacje procesorów, a innym razem trzeba wgrać nowszy BIOS.
    A że wielu sprzedawcom obojętne czy sprzedają płyty główne czy bułki,
    byle był hajs, to piszą co im tam się podoba.

  • 3. Data: 2021-01-08 20:18:30
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

> [...]
    > pójdzie tam CPU na 1151 z innej gen.? Czy to kwestia nie do przeskoczenia

    Te inne "cuda" nazywają się chipset. On decyduje o wsparciu CPU, a nie
    podstawka. Podstawka to tylko fizyczne piny.

    --
    pzdr
    Roman

  • 4. Data: 2021-01-11 15:12:30
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Roman Tyczka, 08 sty 2021 w
    news:5ff8b007$0$508$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Te inne "cuda" nazywają się chipset. On decyduje o wsparciu CPU, a
    > nie podstawka. Podstawka to tylko fizyczne piny.

    Ok, jak podstawka i chipset wspierają, to ostatnią przeszkadą jest bios?