-
11. Data: 2025-03-25 16:30:30
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: _Master_ <_@_._>
W dniu 25.03.2025 o 15:20, J.F pisze:
> On Tue, 25 Mar 2025 14:42:19 +0100, _Master_ wrote:
>> W dniu 25.03.2025 o 12:09, J.F pisze:
>>> Trudno powiedzieć - pewnie zasięg i żywotność też.
>>>
>>> Aż się w końcu okazało, że prąd lepszy.
>>
>> Decyzją polityczną
>
> Nie - po prostu lepszy.
> Szczególnie odkąd w regionie się pojawiłu elektrownie i prąd był
> dostępny.
>
Historycznie lepszy ale wtedy nie było baterii tylko mówimu o trakcji
elektrycznej
> Teraz to polityczną decyzją usiłują wprowadzić lokomotywy na wodór.
> No cóz - widać nie dało się wszystkich politycznie umotywować, aby
> zelektryfikowali brakujące linie :-)
> A diesle jednak kopcą i smrodzą.
Chcesz dyskutować o 100 latach rozwoju motoryzacji? ;-)
>
>>>> Sprężone powietrze nie śmierdzi, nie jest toksyczne a problem sprawności
>>>> i ekonomiki można załatwić POLITYCZNIE
>>> Troche gorzej z zasięgiem...
>> Ale taniej w zakupie a to poważna wada elektryków
>
> Zależy, czy komu zasięgu wystarczy :-)
Dlatego decyzja o zakupie elektryka powinna być uzależniona od tego czy
komu zasięgu wystarczy. I od niczego więcej.
A jeśłi politycznie promujemy pojazdy ekologiczne to WSZYSTKIE: LPG,
elektryki, na sprężone powietrze...
-
12. Data: 2025-03-25 16:36:43
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 25 Mar 2025 16:30:30 +0100, _Master_ wrote:
> W dniu 25.03.2025 o 15:20, J.F pisze:
>> On Tue, 25 Mar 2025 14:42:19 +0100, _Master_ wrote:
>>> W dniu 25.03.2025 o 12:09, J.F pisze:
>>>> Trudno powiedzieć - pewnie zasięg i żywotność też.
>>>>
>>>> Aż się w końcu okazało, że prąd lepszy.
>>>
>>> Decyzją polityczną
>>
>> Nie - po prostu lepszy.
>> Szczególnie odkąd w regionie się pojawiłu elektrownie i prąd był
>> dostępny.
>>
> Historycznie lepszy ale wtedy nie było baterii tylko mówimu o trakcji
> elektrycznej
I to jest własnie lepsze ... na kolei, tramwajach, metrze.
>> Teraz to polityczną decyzją usiłują wprowadzić lokomotywy na wodór.
>> No cóz - widać nie dało się wszystkich politycznie umotywować, aby
>> zelektryfikowali brakujące linie :-)
>> A diesle jednak kopcą i smrodzą.
>
> Chcesz dyskutować o 100 latach rozwoju motoryzacji? ;-)
Szwedzi zakładają trakcję na autostradzie :-)
>>>>> Sprężone powietrze nie śmierdzi, nie jest toksyczne a problem sprawności
>>>>> i ekonomiki można załatwić POLITYCZNIE
>>>> Troche gorzej z zasięgiem...
>>> Ale taniej w zakupie a to poważna wada elektryków
>>
>> Zależy, czy komu zasięgu wystarczy :-)
>
> Dlatego decyzja o zakupie elektryka powinna być uzależniona od tego czy
> komu zasięgu wystarczy. I od niczego więcej.
A zasięg pneumatyka mały, bardzo mały :-)
> A jeśłi politycznie promujemy pojazdy ekologiczne to WSZYSTKIE: LPG,
> elektryki, na sprężone powietrze...
Ale dlaczego LPG?
J.
-
13. Data: 2025-03-25 18:14:13
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: _Master_ <_@_._>
W dniu 25.03.2025 o 16:36, J.F pisze:
> Szwedzi zakładają trakcję na autostradzie :-)
Nic z tego nie będzie. To już wymyślono i nazywa się trolejbus i
sprawdza się w mieście.
> A zasięg pneumatyka mały, bardzo mały :-)
Ale może komuś wystarczy a w sumie z małą ceną zakupu i eksploatacji
BĘDZIE ZADOWOLONY
> Ale dlaczego LPG?
LPG jest mniej szkodliwe dla środowiska. Powoduje mniej SMOGU i powinno
być ZALECANE/Promowane w miastach.
Oczywiście jeśli zależy nam na powietrzu i szybkim efekcie bo przecież
LUDZIE UMIERAJĄ
Ale że mamy CZAS. To promujemy elektryki które za dekady może stanieją i
będą nimi powszechnie ludzie jeździć w Polsce ;-)
-
14. Data: 2025-03-26 06:58:07
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 25-03-2025 o 15:20, J.F pisze:
>>>> Sprężone powietrze nie śmierdzi, nie jest toksyczne a problem sprawności
>>>> i ekonomiki można załatwić POLITYCZNIE
>>> Troche gorzej z zasięgiem...
>> Ale taniej w zakupie a to poważna wada elektryków
>
> Zależy, czy komu zasięgu wystarczy :-)
I czy na pewno taniej w zakupie.....
Tzn. ile prądu trzeba zużyć żeby sprężyć to powietrze?
Nie przypadkiem więcej, niż przy naładowaniu baterii na ten sam dystans?
-
15. Data: 2025-03-26 07:03:34
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: _Master_ <_@_._>
W dniu 26.03.2025 o 06:58, Cavallino pisze:
> I czy na pewno taniej w zakupie.....
W zakupie też kosztuje pojazd.
myślisz że będzie tak samo drogi jak elektryk?
-
16. Data: 2025-03-26 07:51:05
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: _Master_ <_@_._>
W dniu 26.03.2025 o 06:58, Cavallino pisze:
> Tzn. ile prądu trzeba zużyć żeby sprężyć to powietrze?
Nigdy nie twierdziłem że "tankowanie" będzie tańsze.
Być może drożej. Tylko że dostąpność takiego "łądowania" jest
POWSZECHNA. Od każdego CPNu z kompresorem, warszatu czy domowego kompresora.
Czyli w gruncie rzeczy można wykorzystać już istniejące urządzenia.
Co jest kolejnym argumentem w dyskusji nad pojazdami zeroemisyjnymi do
miasta i łatwością ich upowszechnienia.
-
17. Data: 2025-03-26 11:17:04
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 26 Mar 2025 07:51:05 +0100, _Master_ wrote:
> W dniu 26.03.2025 o 06:58, Cavallino pisze:
>> Tzn. ile prądu trzeba zużyć żeby sprężyć to powietrze?
>
> Nigdy nie twierdziłem że "tankowanie" będzie tańsze.
>
> Być może drożej. Tylko że dostąpność takiego "łądowania" jest
> POWSZECHNA. Od każdego CPNu z kompresorem, warszatu czy domowego kompresora.
Absolutnie nie.
Bo "kompresor co jest wszędzie" ma 10 atm, a ty potrzebujesz 100, 200,
500.
No i silnik w takim zwykłym kompresorze ma powiedzmy 2kW.
To ile będziesz się ładował, aby potem móc godzinę jechac powoli,
z mocą 10kW ?
> Czyli w gruncie rzeczy można wykorzystać już istniejące urządzenia.
Do pompowania opon w tym pojeździe :-)
> Co jest kolejnym argumentem w dyskusji nad pojazdami zeroemisyjnymi do
> miasta i łatwością ich upowszechnienia.
Tylko dla ignorantów.
J.
-
18. Data: 2025-03-26 11:40:19
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 26-03-2025 o 11:17, J.F pisze:
>> Być może drożej. Tylko że dostąpność takiego "łądowania" jest
>> POWSZECHNA. Od każdego CPNu z kompresorem, warszatu czy domowego kompresora.
>
> Absolutnie nie.
> Bo "kompresor co jest wszędzie" ma 10 atm, a ty potrzebujesz 100, 200,
> 500.
>
> No i silnik w takim zwykłym kompresorze ma powiedzmy 2kW.
> To ile będziesz się ładował, aby potem móc godzinę jechac powoli,
> z mocą 10kW ?
No jak to ile?
5h tankowania powietrza na pół godziny jazdy.
O ile taka ilość powietrza w ogóle wystarczy na pół godzimy jazdy....
Obstawiam, że raczej na kilka minut.
No i nie 5h, bo kompresor nie jest przystosowany do ciągłej pracy, więc
albo się szybciej zepsuje, albo przerwie pracę na dłuższy czas aż się
nie schłodzi....
-
19. Data: 2025-03-26 14:59:44
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: _Master_ <_@_._>
W dniu 26.03.2025 o 11:40, Cavallino pisze:
> 5h tankowania powietrza na pół godziny jazdy.
Czyli gdyby jechać max 70 km/h to zasięg 35 km
Czyli tyle samo co w małych elektrykach gdy ładujesz małym prądem aby
nie degradować bateryjki.
Czyli jeden pies.... ;-)
Ale bateryjki lepsze bo DROŻSZE ;-)
A afrykańskie dzieci wydobywają lit a utylizacją zużytych bateryjek
zajmą się nasze wnuki.
Ekologia MAĆ...
Widzisz że wszystko zależy od woli politycznej i propagandy ;-)
-
20. Data: 2025-03-26 15:05:37
Temat: Re: sprezony amoniak
Od: _Master_ <_@_._>
https://francuskie.pl/citroen-i-technologia-hybrid-a
ir-ofensywa-technologiczna-w-sluzbie-srodowiska/
To nie jest żadne szurostwo tylko inny sposób ekologicznego poruszania się.
Tak wiem nie przebiło się bo decydenci powiedzieli że wolą bateryjki.