eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysprezony amoniak
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 11. Data: 2025-03-25 16:30:30
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: _Master_ <_@_._>

    W dniu 25.03.2025 o 15:20, J.F pisze:
    > On Tue, 25 Mar 2025 14:42:19 +0100, _Master_ wrote:
    >> W dniu 25.03.2025 o 12:09, J.F pisze:
    >>> Trudno powiedzieć - pewnie zasięg i żywotność też.
    >>>
    >>> Aż się w końcu okazało, że prąd lepszy.
    >>
    >> Decyzją polityczną
    >
    > Nie - po prostu lepszy.
    > Szczególnie odkąd w regionie się pojawiłu elektrownie i prąd był
    > dostępny.
    >

    Historycznie lepszy ale wtedy nie było baterii tylko mówimu o trakcji
    elektrycznej


    > Teraz to polityczną decyzją usiłują wprowadzić lokomotywy na wodór.
    > No cóz - widać nie dało się wszystkich politycznie umotywować, aby
    > zelektryfikowali brakujące linie :-)
    > A diesle jednak kopcą i smrodzą.

    Chcesz dyskutować o 100 latach rozwoju motoryzacji? ;-)


    >
    >>>> Sprężone powietrze nie śmierdzi, nie jest toksyczne a problem sprawności
    >>>> i ekonomiki można załatwić POLITYCZNIE
    >>> Troche gorzej z zasięgiem...
    >> Ale taniej w zakupie a to poważna wada elektryków
    >
    > Zależy, czy komu zasięgu wystarczy :-)

    Dlatego decyzja o zakupie elektryka powinna być uzależniona od tego czy
    komu zasięgu wystarczy. I od niczego więcej.

    A jeśłi politycznie promujemy pojazdy ekologiczne to WSZYSTKIE: LPG,
    elektryki, na sprężone powietrze...


  • 12. Data: 2025-03-25 16:36:43
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Mar 2025 16:30:30 +0100, _Master_ wrote:
    > W dniu 25.03.2025 o 15:20, J.F pisze:
    >> On Tue, 25 Mar 2025 14:42:19 +0100, _Master_ wrote:
    >>> W dniu 25.03.2025 o 12:09, J.F pisze:
    >>>> Trudno powiedzieć - pewnie zasięg i żywotność też.
    >>>>
    >>>> Aż się w końcu okazało, że prąd lepszy.
    >>>
    >>> Decyzją polityczną
    >>
    >> Nie - po prostu lepszy.
    >> Szczególnie odkąd w regionie się pojawiłu elektrownie i prąd był
    >> dostępny.
    >>
    > Historycznie lepszy ale wtedy nie było baterii tylko mówimu o trakcji
    > elektrycznej

    I to jest własnie lepsze ... na kolei, tramwajach, metrze.

    >> Teraz to polityczną decyzją usiłują wprowadzić lokomotywy na wodór.
    >> No cóz - widać nie dało się wszystkich politycznie umotywować, aby
    >> zelektryfikowali brakujące linie :-)
    >> A diesle jednak kopcą i smrodzą.
    >
    > Chcesz dyskutować o 100 latach rozwoju motoryzacji? ;-)

    Szwedzi zakładają trakcję na autostradzie :-)

    >>>>> Sprężone powietrze nie śmierdzi, nie jest toksyczne a problem sprawności
    >>>>> i ekonomiki można załatwić POLITYCZNIE
    >>>> Troche gorzej z zasięgiem...
    >>> Ale taniej w zakupie a to poważna wada elektryków
    >>
    >> Zależy, czy komu zasięgu wystarczy :-)
    >
    > Dlatego decyzja o zakupie elektryka powinna być uzależniona od tego czy
    > komu zasięgu wystarczy. I od niczego więcej.

    A zasięg pneumatyka mały, bardzo mały :-)

    > A jeśłi politycznie promujemy pojazdy ekologiczne to WSZYSTKIE: LPG,
    > elektryki, na sprężone powietrze...

    Ale dlaczego LPG?

    J.




  • 13. Data: 2025-03-25 18:14:13
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: _Master_ <_@_._>

    W dniu 25.03.2025 o 16:36, J.F pisze:

    > Szwedzi zakładają trakcję na autostradzie :-)

    Nic z tego nie będzie. To już wymyślono i nazywa się trolejbus i
    sprawdza się w mieście.

    > A zasięg pneumatyka mały, bardzo mały :-)

    Ale może komuś wystarczy a w sumie z małą ceną zakupu i eksploatacji
    BĘDZIE ZADOWOLONY

    > Ale dlaczego LPG?

    LPG jest mniej szkodliwe dla środowiska. Powoduje mniej SMOGU i powinno
    być ZALECANE/Promowane w miastach.

    Oczywiście jeśli zależy nam na powietrzu i szybkim efekcie bo przecież
    LUDZIE UMIERAJĄ


    Ale że mamy CZAS. To promujemy elektryki które za dekady może stanieją i
    będą nimi powszechnie ludzie jeździć w Polsce ;-)


  • 14. Data: 2025-03-26 06:58:07
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-03-2025 o 15:20, J.F pisze:

    >>>> Sprężone powietrze nie śmierdzi, nie jest toksyczne a problem sprawności
    >>>> i ekonomiki można załatwić POLITYCZNIE
    >>> Troche gorzej z zasięgiem...
    >> Ale taniej w zakupie a to poważna wada elektryków
    >
    > Zależy, czy komu zasięgu wystarczy :-)

    I czy na pewno taniej w zakupie.....
    Tzn. ile prądu trzeba zużyć żeby sprężyć to powietrze?
    Nie przypadkiem więcej, niż przy naładowaniu baterii na ten sam dystans?


  • 15. Data: 2025-03-26 07:03:34
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: _Master_ <_@_._>

    W dniu 26.03.2025 o 06:58, Cavallino pisze:
    > I czy na pewno taniej w zakupie.....

    W zakupie też kosztuje pojazd.

    myślisz że będzie tak samo drogi jak elektryk?


  • 16. Data: 2025-03-26 07:51:05
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: _Master_ <_@_._>

    W dniu 26.03.2025 o 06:58, Cavallino pisze:
    > Tzn. ile prądu trzeba zużyć żeby sprężyć to powietrze?

    Nigdy nie twierdziłem że "tankowanie" będzie tańsze.

    Być może drożej. Tylko że dostąpność takiego "łądowania" jest
    POWSZECHNA. Od każdego CPNu z kompresorem, warszatu czy domowego kompresora.

    Czyli w gruncie rzeczy można wykorzystać już istniejące urządzenia.

    Co jest kolejnym argumentem w dyskusji nad pojazdami zeroemisyjnymi do
    miasta i łatwością ich upowszechnienia.


  • 17. Data: 2025-03-26 11:17:04
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Mar 2025 07:51:05 +0100, _Master_ wrote:
    > W dniu 26.03.2025 o 06:58, Cavallino pisze:
    >> Tzn. ile prądu trzeba zużyć żeby sprężyć to powietrze?
    >
    > Nigdy nie twierdziłem że "tankowanie" będzie tańsze.
    >
    > Być może drożej. Tylko że dostąpność takiego "łądowania" jest
    > POWSZECHNA. Od każdego CPNu z kompresorem, warszatu czy domowego kompresora.

    Absolutnie nie.
    Bo "kompresor co jest wszędzie" ma 10 atm, a ty potrzebujesz 100, 200,
    500.

    No i silnik w takim zwykłym kompresorze ma powiedzmy 2kW.
    To ile będziesz się ładował, aby potem móc godzinę jechac powoli,
    z mocą 10kW ?

    > Czyli w gruncie rzeczy można wykorzystać już istniejące urządzenia.

    Do pompowania opon w tym pojeździe :-)

    > Co jest kolejnym argumentem w dyskusji nad pojazdami zeroemisyjnymi do
    > miasta i łatwością ich upowszechnienia.

    Tylko dla ignorantów.


    J.


  • 18. Data: 2025-03-26 11:40:19
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-03-2025 o 11:17, J.F pisze:

    >> Być może drożej. Tylko że dostąpność takiego "łądowania" jest
    >> POWSZECHNA. Od każdego CPNu z kompresorem, warszatu czy domowego kompresora.
    >
    > Absolutnie nie.
    > Bo "kompresor co jest wszędzie" ma 10 atm, a ty potrzebujesz 100, 200,
    > 500.
    >
    > No i silnik w takim zwykłym kompresorze ma powiedzmy 2kW.
    > To ile będziesz się ładował, aby potem móc godzinę jechac powoli,
    > z mocą 10kW ?

    No jak to ile?
    5h tankowania powietrza na pół godziny jazdy.
    O ile taka ilość powietrza w ogóle wystarczy na pół godzimy jazdy....
    Obstawiam, że raczej na kilka minut.

    No i nie 5h, bo kompresor nie jest przystosowany do ciągłej pracy, więc
    albo się szybciej zepsuje, albo przerwie pracę na dłuższy czas aż się
    nie schłodzi....


  • 19. Data: 2025-03-26 14:59:44
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: _Master_ <_@_._>

    W dniu 26.03.2025 o 11:40, Cavallino pisze:
    > 5h tankowania powietrza na pół godziny jazdy.

    Czyli gdyby jechać max 70 km/h to zasięg 35 km

    Czyli tyle samo co w małych elektrykach gdy ładujesz małym prądem aby
    nie degradować bateryjki.

    Czyli jeden pies.... ;-)

    Ale bateryjki lepsze bo DROŻSZE ;-)

    A afrykańskie dzieci wydobywają lit a utylizacją zużytych bateryjek
    zajmą się nasze wnuki.
    Ekologia MAĆ...

    Widzisz że wszystko zależy od woli politycznej i propagandy ;-)


  • 20. Data: 2025-03-26 15:05:37
    Temat: Re: sprezony amoniak
    Od: _Master_ <_@_._>

    https://francuskie.pl/citroen-i-technologia-hybrid-a
    ir-ofensywa-technologiczna-w-sluzbie-srodowiska/

    To nie jest żadne szurostwo tylko inny sposób ekologicznego poruszania się.

    Tak wiem nie przebiło się bo decydenci powiedzieli że wolą bateryjki.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: