  • Data: 2011-05-16 07:54:14
    Temat: Re: strona po japońsku
    Od: Marcin Miczek <m...@N...miczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-14 17:03, Piotr Siudak pisze:
    > Moze zacznij od objaśnienia sensu kodowania w utf16 dokumentu skoro
    > mozna go zakodowac w ASCII. Tak, wiem że napisałeś że to dlatego ze
    > chcesz "bez problemów". Objaśnij.
    Domyślnie jeśli plik HTML jest kodowany w UTF-16, pliki CSS, JavaScript
    itp. dołączane z niego będą uznane za kodowane również w UTF-16. Jeśli
    plik CSS będzie naprawdę zakodowany w UTF-8, to wyjdzie z tego
    (dosłownie) chińszczyzna i style nie zostaną poprawnie zastosowane,
    podobnie skrypty.

    Można to obejść definiując jawnie charset w znacznikach
    <link>, <script> itp., ale moim zdaniem kodowanie plików w jednym
    serwisie w UTF-8 i UTF-16 to proszenie się o problemy. Programista lub
    redaktor zapomni, wstawi się jakąś nową bibliotekę JS i serwis się wysypie.

    > Dla kogoś, kto serwuje wyłącznie CSS to rzeczywiście moze byc
    > róznica. W zaproponowanym *przez_Ciebie* przykladzie byla to
    > jednakowoż strona z arkuszem CSS wydzielonym do osobnego pliku.
    > Zakodowana w UTF-8 zajeła 16079 bajtów a w UTF-16 w 21422 bajtów co
    > stanowi wzrost o 33,22%. Kup se kalkulator czy coś.
    Kalkulator mam dobry, więc nie muszę kupować, natomiast nie widzę sensu
    Twoich obliczeń z dokładnością do 4 cyfr znaczących, gdyż tabelka, którą
    zamieściłem na stronie, nie obejmuje wszystkich plików (ani nawet
    wszystkich plików tekstowych). Obliczony tak zysk/strata nie ma zatem
    wiele wspólnego ani z zajętością dysku ani z transferem.

    > Skoro zależy od czynników które wymienileś to żeby odpowiedzieć jak
    > jest lepiej trzeba prze analizowac te czynniki.
    Jeśli ma się czas lub ludzi do tego, to można analizować, ale przy tak
    wielu zmiennych jest to gra niewarta świeczki, skoro zyski na UTF-16
    będą minimalne albo nie będzie ich wcale, a po drodze pojawi się sporo
    problemów.

    Lepiej i bardziej technicznie opisał to już porneL.

    Marcin Miczek