eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie › Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.nask.pl!ne
    ws.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!newsfeed01.sul.t-online.de!
    t-online.de!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Mon, 04 Jan 2010 19:14:04 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <hhtbq6$lb8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnhh0$sdm$1@news.onet.pl>
    <hhnib9$99p$1@inews.gazeta.pl> <hhnkkp$4g8$1@news.onet.pl>
    <hhnrej$cmj$1@inews.gazeta.pl> <hho3to$9u6$1@news.onet.pl>
    <hhocvu$ltq$1@inews.gazeta.pl> <hhoif4$f6k$1@news.onet.pl>
    <hhqjjb$dou$1@inews.gazeta.pl> <hhqn9b$sf8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hhs7rm$e97$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1262629510 21864 83.16.130.26 (4 Jan 2010 18:25:10
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 18:25:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hhs7rm$e97$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2244035
    [ ukryj nagłówki ]

    Jurand wrote:
    > U?ytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci
    > news:hhqn9b$sf8$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >
    >>>>> No i co z tego - my nie mówiliomy tutaj o tym, ile da sie spalia "jak
    >>>>> bede chcia3". Chodzi3o o przyjecie pewnych wartooci orednich - czyli
    >>>>> jeYdzisz sobie po mieocie rozpedzajac sie do, powiedzmy, 80 km/h.
    >>>> Przyjmujac wartosci srednie oba auta potrzebuja tyle samo paliwa na
    >>>> kazde 100km. A predkosci to 70-80kph na dwupasmowkach, 100kph na drodze
    >>>> o dopuszczalnej 80kph.
    >>> W3aonie ?e potrzebuj1 wiecej paliwa, BO (co ju? t3umaczy3em) - ca3y uk3ad
    >>> napedowy 31cznie z silnikiem stawia wiekszy opór. I tyle. I ten o kilka %
    >>> wiekszy opór powoduje o kilka % wieksze zu?ycie paliwa na trasie. W
    >>> mieocie dochodzi do tego problem ruszenia wiekszej masy z miejsca - i
    >>> wtedy MUSISZ podaa wiecej paliwa, ?eby ruszya do przodu auto o masie np.
    >>> 1.5t kontra auto 1.2t.
    >> Czyli wg. Ciebie jedyne co ma znaczenie dla spalania to masa samochodu
    >> oraz opory wewnetrzne silnika ? :-)
    >> Fantastyczna teoria :-)
    >
    > Gdzie to napisa?em? Chodzi mi o s?owo "jedyne". Bo mam wra?enie, ?e jeste?
    > kolejn? z osób, która czyta mocno wybiórczo.

    Ok, wytłumacze po kolei:

    - zaczęło się od porównywania silników o róznych pojemnościach, a w tym
    momencie porównujesz już dwa różne samochody z róznymi silnikami zwracając
    uwagę jedynie na większe opory stawiane przez silnik o większej pojemności.
    - zwracasz uwagę jedynie na masę pojazdu pomijając resztę, czyli:

    Optymalny punkt pracy silnika z którego wynika sprawność a w połączeniu
    ze zestopniowaniem skrzyni
    może spowodować, że:
    - przy prędkości X samochód A (z mniejszym silnkiem) bęzie palił mniej niż B
    - przy prędkości nieco większej lub mniejszej od X samochód B będzie
    spalał mniej.

    Pomijasz zupełnie kwestię aerodynamiki która w samochodach rozwijających
    mniejsze prędkości (tych z mniejszymi silnikami) jest znacząco gorsza a
    przy większych prędkościach jest dominująca w porównaniu z
    oporami silnika, toczenia. Ponadto zestopniowania silnika działa na
    korzyść większej jednostki.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: