    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: terminator
    Date: Tue, 28 Jun 2011 22:15:55 +0200

    W dniu 28.06.2011 19:35, identifikator: 20040501 pisze:
    > ja nie z PO, ale i tak napiszę...
    >
    > ja kiedyś myślałem (bo mi
    > przecież z łachy nigdy nie powiedzieli),
    A pytałeś kiedyś?

    > że terminator to element o
    > specyficznej konstrukcji (kształcie) dzięki któremu zapewnia odpowiednie
    > E/H a dalej wytłumia falę...
    Terminator dopasowuje impedancję linii. Zrobić to "kształtem"
    (dławikiem) byłoby znacznie ciężej niż rezystorem.

    > do czasu... kiedy rozebrałem pierwszy terminator do sieci Ethernet... i
    > co w nim znalazłem? niech Ktoś zgadnie... przylutowany do końcówek
    > opornik 50om dużej mocy...
    Tak, nawet na opakowaniu często było napisane "terminating resistor".

    > no więc zburzyło to mój ład i porządek i zupełnie nie rozumiem jak to
    > działa...
    To może jakieś podstawy by przerobić?

    > a pytanie jest takie, ze względu na dodatkowy kabel video dołączony do
    > kamery mam odbicia, czy jeśli podepnę na końcu rezystor 75 om to odbicia
    > znikął?
    Dobrze rozumiem - masz kabel antenowy idący do telewizora i do niego
    doczepiony kabel do kamery?

    Michoo