    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Tue, 30 May 2023 21:42:32 -0700 (PDT)
    Subject: Re: upgrade Xeon E5-1620 v3
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, May 29, 2023 at 2:10:18 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
    > in <news:c3c07732-b72f-423c...@googlegroups.com>

    > Ty ja się, aż tak nie znam ;)

    Tyle sie znasz. Masz material 1080p i po zrekodowaniu mas ztez 1080p?

    > Mam wideo z sylwestra, 1080p, czarne niebo, 17ooo bitrate, kilka minut
    > a waży 200MB. Nie chcę czarnego nieba w 17ooo bitrate, chcę fajerwerki
    > w wystarczy 7ooo. Zjeżdzam suwakiem na constant quality 26 i mam plik o
    > wadze 50MB. Jest cool.

    Ta czaje.

    Sprobuj zrobic te druga opcje na average bitrate. On zrobi dwu przebiegowo ale ten
    pierwszy przebieg moze nie byc tak wolny jak drugi.
    Porownaj sobie oba materialy.

    IMHO dwuprzebiegowe to optimum bo nie nagrzebiesz sie za duzo, nie trwa jakos
    dramatycznie dlugo a jakosc jest widocznie lepsza.
    Ale tylko na ruchomych scenach. Jak masz materialy rodzinne to constant quality jest
    tez ok.

    > Nie, ja w ogóle nie gram. Nie mam w Anglii żadnego monitora
    > z Display Port ani z VGA więc kartę gt1030 wsadzam żeby coś w ogóle
    > widzieć na telewizorze z hdmi. Nie chce pulpitu zdalnego.
    >
    > Ja już stary i ślepy. Musze mieć wielki ekran ;)
    >
    > Bardzo mmnie ten temat interesuje bo wiem, że można mieć dwie różne
    > karty obecne w systemie i działające np HD 4600 i gt1030

    Czaje, czyli gt zeby tv pokazalo a ta m4k to lepiej przerabia.
    Dobrze rozumiem?

    Poszukaj jakiejs przelotki z dp na hdmi. one drogie chyba nie sa.
    moze byc warto wydac nieco zeby nie musiec cudowac z sterownikami.

    > skalowanie nie.
    >
    > Nou ale to chyba ta karta NVIDIA Quadro M4000 robi te 130 klatek
    > bo wybieram H264 NVENC

    Tu warto sobie zrobic pare testow i przekodowac ten sam material na cpu i na grafice.
    Moja paranoja mowi ze moze nie byc identycznie.
    Choc nie sadze aby bylo jakos dramatycznie gorzej/lepiej na sprzetowym kodeku.

    Mozesz tez te m4k wystawic do wirtualki pod virtualboxem. Na tym kompie uzywaj gt a
    te m4k daj zeby VMka ja widziala. I w VMce przerabiaj filmy.
    Nie wiem czy masz doswiadczenie ale mozna sprobowac. Zainstaluj se vmware virtualbox
    i stworz wirtualna maszyne.
    Daj jej dostep do urzadzenia - tej m4k i zainstaluj sterowniki do niej ale tylko w
    VMce.