  • 1. Data: 2023-05-25 00:42:13
    Temat: upgrade Xeon E5-1620 v3
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Co można by kupić po taniości używanego i wstawić
    w miejsce Xeon E5-1620 v3

    Pod kątem używania z Handbrake do odchudzania filmików z aparatu.

    https://en.wikipedia.org/wiki/LGA_2011#Haswell-EP_(X
    eon_E5_v3)

    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Xeon+
    E5-1620+v3+%40+3.50GHz&id=2409

    --
    Piter

    Siły Szybkiego Rabowania
    https://www.youtube.com/watch?v=fY1pf5iF0g4

  • 2. Data: 2023-05-25 02:24:13
    Temat: Re: upgrade Xeon E5-1620 v3
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-24, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > Co można by kupić po taniości używanego i wstawić
    > w miejsce Xeon E5-1620 v3
    >
    > Pod kątem używania z Handbrake do odchudzania filmików z aparatu.

    Nic. Kupić wiekszy twardy dysk. Nosniki są tak tanie, że jakiekolwiek
    odchudzanie nie może być argumentem dla takiego upgrade.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2023-05-25 03:02:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:NUxbM.826034$BiG3.286660@fx11.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > Nic. Kupić wiekszy twardy dysk. Nosniki są tak tanie, że
    > jakiekolwiek odchudzanie nie może być argumentem dla takiego
    > upgrade.

    przepraszam waćpana ale w tej kwestii nie potrzebuję żadnej porady :)

    bitrate 17ooo lub 35ooo nie jest mi do niczego potrzebne.
    wystarczy 7000.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2023-05-25 05:42:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-25, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:NUxbM.826034$BiG3.286660@fx11.ams1>

    > przepraszam waćpana ale w tej kwestii nie potrzebuję żadnej porady :)

    Potrzebujesz, potrzebujesz, no sam popatrz co napisałeś :) Mój ponad
    20-letni zbiór własnych zdjęć i filmów, właczając zdygitalizowane
    analogi (tez 8mm) nie zajmuje nawet 2TB a wchodzą w to też raw DV.

    > bitrate 17ooo lub 35ooo nie jest mi do niczego potrzebne.
    > wystarczy 7000.

    Przy takim zjechaniu nawet z przejściem z 264 na 265 widać będzie
    artefakty, szczególnie, że Handbrake, choc przyzwoity, jakiś szczególnie
    wysokich lotów nie jest.

    Ja Ci mówię, Ty się nie mścij na bogu ducha winnych filmach. Ty bądź
    smiały, odwazny, nie bojacy się własnych uczuć. Ty otwarcie powiedz, że
    chcesz sobie zupgradowac cpu bo chcesz i już. Nikt, Cię za to nie
    potępi, a już z pewnościa na tej grupie :)

    No chyba, że zona czyta, to mrugnij.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2023-05-25 19:07:40
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, May 24, 2023 at 8:04:37 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
    > in <news:NUxbM.826034$BiG3....@fx11.ams1>

    > przepraszam waćpana ale w tej kwestii nie potrzebuję żadnej porady :)

    Popieram. Sam odchudzam materialy. Przedpisce uwazam za niestosownie zachowujacego
    sie oglednie ujmujac.

    > bitrate 17ooo lub 35ooo nie jest mi do niczego potrzebne.
    > wystarczy 7000.

    Podobnie.

    Moze to ci cos pomoze:
    https://www.intel.ca/content/www/ca/en/support/artic
    les/000005592/processors/intel-core-processors.html
    Ale ja bym zajrzal na instruckje do plyty co ona tam najlepszego wspiera.

    Moze byc tak ze biosu dla lepszych cpu nie ma i nie beda sensownie dzialac o ile
    wogole rusza.

  • 6. Data: 2023-05-25 19:13:36
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, May 24, 2023 at 10:42:49 p.m. UTC-5, Marcin Debowski wrote:

    > Potrzebujesz, potrzebujesz, no sam popatrz co napisałeś :) Mój ponad
    > 20-letni zbiór własnych zdjęć i filmów, właczając zdygitalizowane
    > analogi (tez 8mm) nie zajmuje nawet 2TB a wchodzą w to też raw DV.

    Powyzsza uwage uwazam za buracka i glupia. Nie wiesz po co ktos odchudza, nie wiesz
    jakie stoja za tym przeslanki, nie wiesz jaki bitrate produkuje dany aparat, nie
    wiesz ile tego materialu jest a sie madrzysz.
    Dzis nabic 2TB filmow mozna w jedne wakacje. A jak ktos ma etap "swiezo urodzone
    dziecko" i wysyla filmy babci to rozmiar ma znaczenie.
    Tak ze ten tego, doradz w temacie cpu a idee rekodowania zostaw pytajacemu.

    > Przy takim zjechaniu nawet z przejściem z 264 na 265 widać będzie
    > artefakty, szczególnie, że Handbrake, choc przyzwoity, jakiś szczególnie
    > wysokich lotów nie jest.

    Znowu kwestia gustu.

> [...]
    > chcesz sobie zupgradowac cpu bo chcesz i już. Nikt, Cię za to nie
    > potępi, a już z pewnościa na tej grupie :)

    No przeciez napisal. Ma jebany 10 letni cpu. Po huj drazysz temat?

    Nie moglem sie powstrzymac bo mam wrazenie ze masz powyzej 40ki a pierdolisz jakbys
    byl pryszczatym gimbaziarzem...

  • 7. Data: 2023-05-25 22:04:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:4f00a4e1-a243-4dc6-ba39-3191fadaacfdn@googlegr
    oups.com>
    user ptoki (ptoki) pisze tak:

    > Moze to ci cos pomoze:
    > https://www.intel.ca/content/www/ca/en/support/artic
    les/000005592/p
    > rocessors/intel-core-processors.html

    paczę

    > Ale ja bym zajrzal na instruckje do plyty
    > co ona tam najlepszego wspiera.

    Dell Precision Tower 5810 Owners Manual
    https://dl.dell.com/topicspdf/precision-t5810-workst
    ation_owners-manual_en-us.pdf

    > Moze byc tak ze biosu dla lepszych cpu nie ma i nie beda sensownie
    > dzialac o ile wogole rusza.

    ou nie wiedziałem, że bios może ograniczyć pole manewru.

    Dlaczego radiator nie ma wiatraczka a kanały omijają cpu i ida na RAM?
    Tak RAM obciążony w serwerze?

    https://cdn11.bigcommerce.com/s-xmpehf/images/stenci
    l/1280x1280/products/478789/1982314/t5810_2__46551.1
    667522226.jpg?c=2
    https://shop.itr.bg/picture-350026014-a/Dell+Precisi
    on+Tower+5810+Intel+Xeon+Quad-Core+E5.jpg

    Czy lepiej mieć więcej rdzeni czy MHz?
    może taki byłby lepszy?

    https://www.ebay.co.uk/itm/134347529094

    --
    Piter

  • 8. Data: 2023-05-25 22:27:16
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/05/2023 06:07 pm, ptoki (ptoki) wrote:

    > Popieram. Sam odchudzam materialy. Przedpisce uwazam za niestosownie zachowujacego
    sie oglednie ujmujac.

    Chociazby do przesylania po sieci. Backupy itp...
    Sam mam sporo do skompresowania, przez lenistwo kupuje dyski ale predzej
    czy poozniej nadrobie.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 9. Data: 2023-05-25 22:33:15
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/05/2023 11:42 pm, PiteR wrote:
> [...]
    > w miejsce Xeon E5-1620 v3
    >
    > Pod kątem używania z Handbrake do odchudzania filmików z aparatu.

    A nie myslales zeby do kompresji uzywac grafiki?

    Sam mam zintegrowana (Intel Quick Sync) i Nvidia (Cuda). Dawno tego nie
    uzywalem ale wiem ze dziala.
    Bo podejrzewam ze nie wystarczy ze zmienisz procesor ot tak. Ja mam jakies
    i7 (2015) i wiem ze musialbym zmienic plyte glowna i pewnie cos jeszcze.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 10. Data: 2023-05-25 23:03:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u4ok6r.6ko.1@outspace.org>
    user 2late pisze tak:

    > A nie myslales zeby do kompresji uzywac grafiki?

    myślałem, nie mam nowożytnej i mocnej karty
    najmocniejsza jaką mam to gtx 1650 super

    https://www.msi.com/Graphics-Card/GeForce-GTX-1650-S
    UPER-VENTUS-XS-OC

    Mam to wyszarzone w Hanbrake.

    proc i7 3770, karty HD4000 i GT 1030