eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › utrata mocy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 11. Data: 2014-08-14 07:31:43
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "twistedme" wrote in message
    news:53eb549b$0$2374$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawości zapytam :)

    > Taki objaw: mam pod domem góreczkę, zawsze na zakręcie wrzucałem 2 i
    > elegancko wjeżdżałem pod górę. Teraz od jakiegoś czasu jadąc na 2 pod tą
    > górkę dusi się, dławi i albo muszę dodać dużo gazu, albo wrzucić na 1.
    > Podobnie jest właściwie przy każdym ruszaniu. W trasie jedzie w sumie
    > normalnie.

    > Citroen picasso 1.6 16v 2006 150 000 km.
    > Czego mogę się wg was spodziewać?

    Inne auto, ale objawy identyczne: uszkodzony był przepływomierz. Błędów w
    komputerze nie było - mechanik zwrócił uwagę na dość dziwne odczyty wartości
    z przepływomierza. Diagnozy na 100% nie było, a przepływomierz ok. 1000zł,
    więc podjechałem na szrot i za 100zł samochód nabrał pierwotnego wigoru.

    --
    Axel


  • 12. Data: 2014-08-14 07:57:51
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Tak, napisałem w pierwszym poście, że praktycznie przy każdym ruszaniu,
    > ale na górce jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy tej mocy brakuje
    > mu najwięcej i napisałem akurat o górce, gdyż jest to dla mnie
    > najbardziej wiarygodny papierek lakmusowy, bo wjeżdżam pod nią jakieś
    > 2-5x dziennie przez ostatnie 5 lat i dokładnie wiem jak auto zachowywało
    > się miesiąc temu i wcześniej, a jak jedzie teraz.
    >
    > Najpierw obstawiałem chrzczone paliwo (miałem podobne objawy 2x po Neste
    > w Gdyni, ale mijały po 30 min), ale po 3 tankowaniach na różnych
    > stacjach odrzuciłem tą hipotezę.
    Jesli jezdzisz tylko po miesci i spokojnie to sprobuj przepedzic auto z
    duza predkoscia na jakiejs autostradzie.
    Moze EGR?
    Cewki lub modul?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z


  • 13. Data: 2014-08-14 08:21:47
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Wed, 13 Aug 2014 20:40:13 +0200, twistedme napisał(a):

    > W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:
    >> W dniu 13.08.2014 19:15, twistedme pisze:
    >>> W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:
    >>>>
    >>>>> W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z
    >>>>> najczęstszych i
    >>>>> jednocześnie najmniej mówiących opisów objawów silnikowych.
    >>>>
    >>>> ale przy benzynie to nie ma dużo możliwości i chyba byle mechanik sobie
    >>>> z tym poradzi
    >>>
    >>>
    >>> Jak byłem u niego dzisiaj to po objawach stawiał na filtr paliwa, ale
    >>> znalazł w mądrej książce, że go nie ma, więc będzie wymieniał świece.
    >>> Chyba, że okaże się coś innego po dokładnych oględzinach, ale
    >>> przesunąłem wizytę na poniedziałek.
    >> jasne, świece zapłonowe wiedzą jaki masz pochył auta. Genialne. Czy w
    >> innych okolicznościach auto też nie domaga? Sprawdź na innej górce, z
    >> inną szybkością....
    >> Interfejs diagnostyczny na bt kosztuje 30zł. od tego bym zaczął
    >>
    >> ToMasz
    >
    > Tak, napisałem w pierwszym poście, że praktycznie przy każdym ruszaniu,
    > ale na górce jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy tej mocy brakuje
    > mu najwięcej i napisałem akurat o górce, gdyż jest to dla mnie
    > najbardziej wiarygodny papierek lakmusowy, bo wjeżdżam pod nią jakieś
    > 2-5x dziennie przez ostatnie 5 lat i dokładnie wiem jak auto zachowywało
    > się miesiąc temu i wcześniej, a jak jedzie teraz.
    >
    > Najpierw obstawiałem chrzczone paliwo (miałem podobne objawy 2x po Neste
    > w Gdyni, ale mijały po 30 min), ale po 3 tankowaniach na różnych
    > stacjach odrzuciłem tą hipotezę.

    Ja bym obstawiał w pierwszej kolejności EGR.


  • 14. Data: 2014-08-14 08:32:21
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-08-14 08:21, Kapibara pisze:
    > Dnia Wed, 13 Aug 2014 20:40:13 +0200, twistedme napisał(a):
    >
    >> W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:
    >>> W dniu 13.08.2014 19:15, twistedme pisze:
    >>>> W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:
    >>>>>
    >>>>>> W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z
    >>>>>> najczęstszych i
    >>>>>> jednocześnie najmniej mówiących opisów objawów silnikowych.
    >>>>>
    >>>>> ale przy benzynie to nie ma dużo możliwości i chyba byle mechanik sobie
    >>>>> z tym poradzi
    >>>>
    >>>>
    >>>> Jak byłem u niego dzisiaj to po objawach stawiał na filtr paliwa, ale
    >>>> znalazł w mądrej książce, że go nie ma, więc będzie wymieniał świece.
    >>>> Chyba, że okaże się coś innego po dokładnych oględzinach, ale
    >>>> przesunąłem wizytę na poniedziałek.
    >>> jasne, świece zapłonowe wiedzą jaki masz pochył auta. Genialne. Czy w
    >>> innych okolicznościach auto też nie domaga? Sprawdź na innej górce, z
    >>> inną szybkością....
    >>> Interfejs diagnostyczny na bt kosztuje 30zł. od tego bym zaczął
    >>>
    >>> ToMasz
    >>
    >> Tak, napisałem w pierwszym poście, że praktycznie przy każdym ruszaniu,
    >> ale na górce jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy tej mocy brakuje
    >> mu najwięcej i napisałem akurat o górce, gdyż jest to dla mnie
    >> najbardziej wiarygodny papierek lakmusowy, bo wjeżdżam pod nią jakieś
    >> 2-5x dziennie przez ostatnie 5 lat i dokładnie wiem jak auto zachowywało
    >> się miesiąc temu i wcześniej, a jak jedzie teraz.
    >>
    >> Najpierw obstawiałem chrzczone paliwo (miałem podobne objawy 2x po Neste
    >> w Gdyni, ale mijały po 30 min), ale po 3 tankowaniach na różnych
    >> stacjach odrzuciłem tą hipotezę.
    >
    > Ja bym obstawiał w pierwszej kolejności EGR.
    >
    a ten przepływomierz i EGR nie występuje tylko w dieslu?


  • 15. Data: 2014-08-14 09:16:54
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > a ten przepływomierz i EGR nie występuje tylko w dieslu?
    EGR jest w kazdym.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z


  • 16. Data: 2014-08-14 09:25:32
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-08-14 09:16, Marek pisze:
    >> a ten przepływomierz i EGR nie występuje tylko w dieslu?
    > EGR jest w kazdym.
    >
    Może źle szukam, ale nie widzę. Xsara picasso 2006, 1.6, 16V benzyna.

    Wszędzie tylko 1.8, albo HDI...


  • 17. Data: 2014-08-14 12:51:56
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:

    > jasne, świece zapłonowe wiedzą jaki masz pochył auta. Genialne.

    Jest możliwe, że efekt występuje w określonym przedziale obciążenia i obrotów, i że
    przy zwykłym przyspieszaniu
    "testowanie" tego przedziału trwa moment, a przy wjeżdzie pod odpowiednio dobraną
    górkę - wielokrotnie dłużej.


  • 18. Data: 2014-08-14 12:59:36
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-08-14 07:31, Axel pisze:

    > Inne auto, ale objawy identyczne: uszkodzony był przepływomierz. Błędów w
    komputerze nie było - mechanik zwrócił uwagę na dość dziwne odczyty wartości

    U mnie też było podobnie (inny przypadek, inny samochód). Zmierzyłem, że przy max.
    depnięciu i rozpędzaniu,
    napięcie z czujnika dochodziło tylko do nieco powyżej 3v, podczas gdy powinno byc ok.
    4,5V.
    Jak się przyjrzałem "drucikowi", to był cały w czarnym osadzie, który zbierał się
    pewnie latami.
    Wymyłem pędzelkiem i spirytusem, od strony filtra, nawet bez demontowania. Samochód
    odżył.
    Jedna z najtańszych i najbardziej satysfakcjonujących napraw ever :)


  • 19. Data: 2014-08-14 13:06:23
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-08-14 09:25, twistedme pisze:
    > W dniu 2014-08-14 09:16, Marek pisze:
    >>> a ten przepływomierz i EGR nie występuje tylko w dieslu?
    >> EGR jest w kazdym.
    >>
    > Może źle szukam, ale nie widzę. Xsara picasso 2006, 1.6, 16V benzyna.
    >
    > Wszędzie tylko 1.8, albo HDI...

    Nie znam modelu, ale EGR jest od lat powszechnie stosowany ze względu na konieczność
    spełniania norm eko. Nie jestem pewien czy jest obowiązkowy, chyba nie, ale to jedna
    z tańszych metod obniżania toksyczności spalin, więc chętnie stosowana.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: