  • Data: 2015-04-10 20:46:36
    Temat: Re: wojna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Apr 2015, J.F. wrote:

    > Rower przejezdzajacy na zasadach pieszego nie powinien na przejsciu
    > przeszkadzac, wiec zasadniczo powinno byc to dozwolone.

    Wyrażę formę która IMO byłaby najwłaściwsza: powinno być niekaralne.
    Tak jak przechodzenie na czerwonym w .uk
    BTW: w bardzo wielu flejmach na tamten temat (przechodzenia na
    czerwonym) widzę BARDZO błędne pytanie oponentów - niby gdzie
    to jest DOZWOLONE?
    Ano ... nigdzie.
    Jest *niekaralne* (o ile nie skutkuje INNYM naruszeniem, w postaci
    utrudnienia dla pozostałych uczestników ruchu).
    Ale prosto i jednoznacznie stawia sprawę - doszło do kolizji,
    wiadomo kto jest winien. Bezwzględnie.
    I takie samo zastrzeżenie (IMO, bez "H") powinno dotyczyć możliwości
    przejazdu przez przejście - NIE "dozwolone", a jedynie "niekaralne".

    > Szczegolnie tam gdzie sa swiatla.
    >
    > Tylko czy:
    > a) zechce sie rowerzyscie zwolnic do przed przejsciem i rozejrzec, czy
    > wjedzie na pale ...

    IMO dlatego jak wyżej.

    > a tu sie mowi w dodatku o wprowadzeniu pierwszenstwa dla pieszych.

    Takoż jak wyżej. Nie będzie podstaw do implikacji "forwardowania"
    tego prawa (na niepieszych).

    > b) czy sie zechce rowerzyscie zatrzymac na widok zblizajacego pojazdu,

    Jak wyżej :>

    > c) czy rowerzysta bedzie jechal przez przejscie z predkoscia pieszego?

    IMVHO, jeśli jedzie "bezpiecznie" (bez MOŻLIWOŚCI kolizji), jest
    to bez znaczenia.
    Niemniej tu rzeczywiście znalazłeś dziurę - bo wychodzi, że w razie
    szerszej jezdni z pojazdami powinien zablokować ruch... (poprzez zejście
    z roweru po to, żeby w ogóle nie ryzykować odpowiedzialności
    za kolizję, wszak to że w grupie jadących znajdzie się
    egzekutor "skoro on jedzie, choćby 5km/h, to MOGĘ w niego
    wjechać").

    > No, jak widac moze to nie takie glupie, szczegolnie jak sie rowerzysci zaczna
    > domagac wiekszych praw - po co maja zwalniac ?

    Od niezwalniania jest jazda po jezdni ;) (rowerem rzecz jasna)
    Emotikon dlatego, że "w razie pieszych" trzeba się zatrzymać i już
    (więc o zwalnianiu nie trzeba rozprawiać).

    pzdr, Gotfryd