-
Data: 2010-04-17 07:42:08
Temat: Re: wyprzedzanie na pasie wlaczajacym autostrady...
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości
news:hqagjf$ov5$1@news.net.icm.edu.pl...
>>> zderzaku, wlaczylem kierunek i zaczalem sie rozpedzac na dlugim
>>> pasie wlaczajcym by osiagnac te powiedzmy 80-90km/h i wskoczyc
>>> plynnie na autostrade.
>>
>> No to faktycznie ogień. Płynnie się wskakuje z prędkością 120-130km/h.
>> Twoja emerycka jazda + problem majtkach tego za Tobą = efekt jw.
>
> emerycka jeszcze nie, ale nie widze sensu pakowac sie zaladowanym kombi
> z predkoscia 130 na prawy pas autostrady jesli z przodu widze tiry,
> ktore jada 90-100, a ja zamierzam zjechac na nastepnym zjedzie kilometr
> dalej. w zaistnialych warunkach 90 wystarczylo na plynne wlaczenie,
> a poziom hormonow tego za mna mnie nie interesuje :)
Widzisz, droga jest takim miejscem, które służy wielu użytkownikom i tylko
od dobrej współpracy wszystkich zależy czy będzie to miejsce bezpieczne i
wygodne w użytkowaniu.
Ty na tym ślimaku oraz pasie rozbiegowym zachowałeś się źle i bardzo
cynicznie "a poziom hormonow tego za mna mnie nie interesuje" , myśląc tylko
i wyłącznie o sobie.
Pas rozbiegowy powinno się opuścić możliwie jak najszybciej, ponieważ dzięki
temu daje to możliwość bezpiecznego włączenia się do ruchu innym. Pisząc
bezpiecznego tzn. mieć możliwość rozpędzenia, ale jednocześnie możliwość
wyhamowania przed końcem tego pasa w przypadku, kiedy włączenie się do ruchu
nie będzie możliwe.
Teraz zobacz jakie było Twoje zachowanie. Cały czas sygnalizowałeś chęć
właczenia się do ruchu (zmiany pasa ruchu) co uniemożliwiało jadącemu za
Tobą wyprzedzenie. Ty zacząłeś się rozpędzać na pasie rozbiegowym po to,
żeby się właczyć na samym jego końcu. Kierowca jadący za Tobą w tym
przypadku mógł spokojnie Cię wyprzedzić włączając się wcześniej zanim Ty
zdążysz się rozpędzić, ale nie mógł, bo Ty jechałeś cały czas z włączonym
kierunkowskazem. On zapewne widział, że droga, na którą chcecie wjechać jest
pusta i był pewien, że się włączysz zanim się rozpędzisz. Ty jednak
rozpędzałeś się do samego końca będąc pewnym, że masz wolną drogę i że nie
będziesz musiał hamować na końcu pasa rozbiegowego. Niestety zmuszając go do
wyczekania na pasie rozbiegowym zabierasz mu szansę na płynne właczenie sie
do ruchu oraz możliwość wyhamowania na końcu tego pasa w razie, gdyby
pojawił sie jakiś samochód na autostradzie.
Manewr ten powinieneś wykonać w jeden z następujących sposobów:
1. Chcesz się rozpędzić na pasie rozbiegowym i dopiero właczyć, bo auto
kiepsko się zbiera. Zjeżdżasz ze ślimaka bez kierunkowskazu. Na pasie
rozbiegowym nie właczasz kierunkowskazu, a najlepiej widząc jadącego tuż sa
Tobą, dajesz mu sygnał pojedynczymi mrugnięciami prawego kierunkowskaza, co
oznacza "wyprzedź mnie jeżeli chcesz, bo mi trochę czasu zajmie rozpędzenie
tej pier.... kupy złomu :)". Kierunkowskaz właczasz dopiero wtedy, kiedy
będziesz pewny, że za chwilę zmienisz pas ruchu.
2. Chcesz się właczyć bezpiecznie i bez utrudniania innym. Zjeżdzasz ze
ślimaka, włączasz lewy kierunkowskaz i kiedy to jest tylko możliwe tj. masz
linię przerywaną, a droga jest pusta to jak najszybciej się właczasz do
ruchu na tej drodze kończąc rozpędzanie na autostradzie. Dzięki temu zaraz
za Tobą właczają sie kolejni jadący ślimakiem za Tobą. Mają też szansę
wyprzedzenia Ciebie pasem rozbiegowym, ale także mają szansę na wyprzedzenie
Ciebie lewym pasem zanim Ty się rozpędzisz. W razie niemożliwości włączenia
się do ruchu mogą dłużej pozostać na pasie rozbiegowym, przepuszczając inne
samochody na autostradzie. Mają też miejsce na wyhamowanie w razie
zaistnienia takiej konieczności.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.04.10 08:30 to
- 17.04.10 08:32 to
- 17.04.10 08:45 to
- 17.04.10 09:01 Budzik
- 17.04.10 09:24 Tomasz Pyra
- 17.04.10 09:39 to
- 17.04.10 09:55 Tomasz Pyra
- 17.04.10 10:11 to
- 17.04.10 10:21 Hants
- 17.04.10 10:32 Tomasz Pyra
- 17.04.10 10:50 to
- 17.04.10 11:33 PJ
- 17.04.10 12:10 Feniks
- 17.04.10 12:30 Tomasz Pyra
- 17.04.10 12:33 huri_khan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- 2025-07-25 Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- 2025-07-25 I kolejny inżynier...
- 2025-07-25 Kobiety, bójcie się inżynierów...
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=