  • Data: 2021-11-08 11:34:39
    Temat: Re: wysuń przenośny hdd usb3.0
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeszcze zależy od ustawień oszczędzania energii (zaawansowanych w systemie
    operacyjnym, przynajmniej pod Win).
    Być może chcąco-niechcąco zależeć również od ustawienia bufora (cache) dla tego dysku
    (można zrobić eksperymenty).
    Mam kilka obudów, w których raz się dyski zatrzymują (nie po komendzie odłączenia,
    lecz po zadanym czasie uśpienia) innymi razy się
    nie zatrzymują, do tego niektóre mimo zatrzymania nadal są gorące.
    I nie potrafię do końca dojść, kiedy i dlaczego - gdy już wydaje się że wiem, to coś
    mnie znów zaskakuje.

    -----
    > Zależy jak sobie wymyślił projektant kontrolera.
    > "Wysunięcie" nie odłącza w końcu zasilania*, więc jeśli ktoś nie pomyślał nad
    układem wprowadzającym dysk np. w stan czuwania gdy
    > nie jest już używany przez system no to d..pa.
    >
    > * dla dysków zasilanych zewnętrznie zdarzają się niestety i kwiatki w postaci, że
    nawet wyciągnięcie kabla usb nie powoduje
    > przejścia dyku w stan czuwania.
    > Było to swojego czasu wręcz nagminne dla tanich obudów i tylko co bardziej markowe
    zachowywały się w miarę przyzwoicie.