  • 1. Data: 2021-11-07 11:12:09
    Temat: wysuń przenośny hdd usb3.0
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    powinien przestać się kręcić?
    czy ma się kręcić choć litera znika z systemu?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2021-11-07 11:23:09
    Temat: Re: wysuń przenośny hdd usb3.0
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 07/11/2021 10:12, PiteR wrote:
    > powinien przestać się kręcić?
    > czy ma się kręcić choć litera znika z systemu?

    A to juz zalezy od kontrolera. Moje dyski USB sie przestaja krecic, mam
    Samsunga (z Seagatem w srodku) i WD (bez obudowy, chyba byla Verbatima).
    Ale jakies chinczyki zapewne moga ale nie musza.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2021-11-07 11:39:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sm89ed$2fv$1$pioruns@news.chmurka.net>
    user pioruns pisze tak:

> [...]
    > krecic, mam Samsunga (z Seagatem w srodku) i WD (bez obudowy,
    > chyba byla Verbatima). Ale jakies chinczyki zapewne moga ale nie

    mam taki
    https://www.amazon.co.uk/Verbatim-53177-Store-Portab
    le-Drive/dp/B00K2JC8NQ
    https://m.media-amazon.com/images/I/71WWMQSFRlL._AC_
    SX679_.jpg

    w srodku
    TOSHIBA MQ04ABD200

    https://toshiba.semicon-storage.com/eu/storage/produ
    ct/internal-specialty/pc/articles/mq04ab-series.html

    --
    Piter

  • 4. Data: 2021-11-07 11:49:13
    Od: trybun <C...@j...cb>

    W dniu 07.11.2021 o 11:12, PiteR pisze:
    > powinien przestać się kręcić?
    > czy ma się kręcić choć litera znika z systemu?

    Ja patrzę na diodę na dysku czy zgasła po kliknieciu na "odłącz".

  • 5. Data: 2021-11-07 11:51:40
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 07/11/2021 10:39, PiteR wrote:

> [...]
    > TOSHIBA MQ04ABD200
    >
    > https://toshiba.semicon-storage.com/eu/storage/produ
    ct/internal-specialty/pc/articles/mq04ab-series.html

    No i co zatrzymuje sie czy nie?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 6. Data: 2021-11-07 12:58:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sm8b3t$38r$1$pioruns@news.chmurka.net>
    user pioruns pisze tak:

    le-Drive/dp/B0
    SX679_.jpg

    ct/internal-sp

    > No i co zatrzymuje sie czy nie?

    No nie. Wiruje dalej. Wk. ucho bo komp pasywny.

  • 7. Data: 2021-11-07 13:22:10
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 07/11/2021 11:58, PiteR wrote:
> [...]
    >>> https://m.media-amazon.com/images/I/71WWMQSFRlL._AC_
    SX679_.jpg

    > No nie. Wiruje dalej. Wk. ucho bo komp pasywny.

    No to lipa. Chinski szajs. Dysk nie bedzie w stanie parkowac glowicy w
    sposob bezpieczny, tylko w sposob emergency po utracie zasilania. Bo on
    pracuje dalej nie wiedzac, ze zostal odmontowany/usuniety z komputera,
    kontroler mu tego nie mowi. I nadal jego gotowy do pracy mimo, ze z
    Windows zniknal.

    Dla pewnosci sprawdz na Linuksie, czy Linux uzywajac opcji "Safely
    Remove" czy jak tam po polsku, przestaje sie krecic, aby sprawdzic czy
    to na pewno nie wina Windows. Jak sie nadal bedzie krecic nawet w Linux,
    no to zdecyduj czy chcesz oddac go spowrotem do Amazona (jako
    uszkodzony, wszak ma spitolona opcje bezpiecznego wylaczenia, to jest
    duza wada fabryczna, a co tam sie szczypac). Albo uzywaj go po prostu
    dalej, ale to juz na wlasne ryzyko, bo nie wiadomo czy, i jaki, ma
    parkowanie emergency setki razy na jego zywotnosc w dlugim terminie. I
    nie wiadomo czy dysk zrzuca swoje bufory na talerz od razu czy po ilu
    sekundach, system zrzuca swoje bufory z pamieci jak odmontowujesz ale
    czy dysk zrzuci swoj wewnetrzny DRAM cache na zawolanie? Jesli nie
    zrzuca od razu to moze to sie objawiac poprzez utrate danych jak za
    szybko wyciagniesz wtyczke od odmontowanego z windy, ale nadal online i
    pracujacego dysku.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 8. Data: 2021-11-07 15:44:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 07.11.2021 o 11:49, trybun pisze o gaszeniu:

    > Ja patrzę na diodę na dysku czy zgasła po kliknieciu na "odłącz".

    Wyłączałem nawet PATAlogiczne -- bez widocznych strat w HDD...
    Odmontowywałem jedynie literki -- partycjonerem, zwykle Paragonem...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 9. Data: 2021-11-07 19:36:20
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-07 o 11:12, PiteR pisze:
    > powinien przestać się kręcić?
    > czy ma się kręcić choć litera znika z systemu?

    Głupa z siebie robisz czy co?

    Masz podpowiedż, żeby wyjąć wtyczkę kabla z portu USB. Najpierw odłącza
    się dysk przenośny, tzn wyjmuje kabel z dysku.

    --
    animka

  • 10. Data: 2021-11-07 20:11:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sm8gdj$622$1$pioruns@news.chmurka.net>
    user pioruns pisze tak:

> [...]
    > odmontowany/usuniety z komputera, kontroler mu tego nie mowi. I
    > nadal jego gotowy do pracy mimo, ze z Windows zniknal.

    Czy jest jakiś sposób żeby usb hdd wyłączyć spod win10?
    Żeby mu odciąć zasilanie bez ciągłego rozpinania kabla?
    Można jakoś ten port usb wyłączyć?