  • 21. Data: 2023-06-21 17:43:43
    Temat: Re: wytrzymałość
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Jun 2023 00:37:58 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Rynek. Klientela. Słowem, wszystko.

    Hm, przeciez sugerujesz, ze klient nie chce nic liczyc, wiec mu
    wystarczy "najwytrzymalszy na swiecie" klej, albo "supermocny".

    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    > Nie rozumiem pytania.

    Ktory parametr użyć, jakbym chciał skleic klucz jak na filmie.

    > To są "pojęcia" (nomenklatura) jak najbardziej
    > obecna w przemysle i jak ktoś w tym siedzi to je rozumie.

    Ok, doszukałem sie "dogbone", ot, typowa próbka do rozciągania ..

    No, to najlepsze z tych klejów mogą konkurować ze "zwykłym aluminium".

    > Dlaczego? Błąd może być znaczący. Obstawiam np. że oblebienie klejem
    > klucza w okolicach spoiny znacząco zawyża wyniki.

    No to oblepisz, i skleisz dobrze :-)

    > Tak im wyszło. A czy adhezja dobra to trudno wyrokowac skoro poleciało
    > kohezyjnie :)

    Dobra, lepsza niz kohezja :-)

    >Jakbys tetsował stearyne to tez byłaby dobra adhezja.

    Stearyna na stali? Raczej kiepsko trzyma :)

    [...]
    > LDPE to tylko przykład tworzywa, które powszechnie uważa się za dość
    > słabe. W pistoletach to raczej EVA.

    A z kolei ten klej z pistoletów, to mam wrazenie ze po paru miesiącach
    sam zaczyna pękac ...

    > Bym się bał, ale jak duża powierzchnia i rozwolnienie to może...

    Powierzchnia nie tak znowu mała ... uzbiera sie 25cm2, i teroretycznie
    pół tony utrzyma :-)

    > Pewnie na rozciąganie. Przynajmniej na poczatku. Jak już wszystko się
    > zestali to przy dużej powierzchni trzyma też na ściananie.

    No wlasnie podejrzewam, ze jak sie juz zestali, to na ścinanie
    mocniejszy ..

    J.

  • 22. Data: 2023-06-22 03:51:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, przeciez sugerujesz, ze klient nie chce nic liczyc, wiec mu
    > wystarczy "najwytrzymalszy na swiecie" klej, albo "supermocny".

    No i właśnie dlatego nie ma tam precyzyjnych danyach włączając w to co
    to za test. Takie dane mają MZ uprowdapadabniać profesjonalność
    rozwiązania, więc siłą rzeczy nie są kierowane do profesjonalistów, a
    nieprofesjonalistom to rybka co za wytrzymałoś. No mocno trzyma.

    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    > Ktory parametr użyć, jakbym chciał skleic klucz jak na filmie.

    Ale skleić czy też testować w sposób jak tam sobie potestowali? Skleić
    możesz dbając żeby nie było "kołnierza", rozciągnąć klucz i wtedy
    będziesz miał w miarę rozsądną wytrzymałość na rozciąganie.

    > No to oblepisz, i skleisz dobrze :-)

    To od razu owiń włóknem węglowym lub nawet szmatą nasyconymi tym klejem :)

    > Dobra, lepsza niz kohezja :-)

    > Stearyna na stali? Raczej kiepsko trzyma :)

    Nie ważne, obstawiam, że tez padnie kohezyjnie.

    > [...]
    >
    > A z kolei ten klej z pistoletów, to mam wrazenie ze po paru miesiącach
    > sam zaczyna pękac ...

    No nie jest to spoina marzeń. Pewnie krystalizuje i się kurczy.

    --
    Marcin