  • 11. Data: 2023-06-15 18:27:49
    Temat: Re: wytrzymałość
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Jun 2023 08:32:23 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    GcSbmRFNoF5GxmXsrEC9-D7zmUJc9ffBqmQ4Sg&usqp=CAU
    informacje czy połączenie klejone jest zalecane czy nie zalecane. Akurat połączenie z
    filmu nie nalezy do zalecanych. Gdyby mnie nie było to skąd idioci mieli by to
    wiedzieć?

    > Prosiłem, nie słuchasz kacapska w dupe jebana śmierdzaca onuco.
    > Informuje i oswiadczam ze z tego kogoś podpisującego sie jf na
    > innej grupie wyszło całe gowno jakie ma w srodku. Opowiedział się
    > za kacapami i ich usprawiedliwiał. Nie życze sobie zeby mnie
    > cytował czy mi odpisywał.

    Olewam twoje zachcianki.

    Ale z tymi kacapami, to jakies nieporozumienie.
    Tez ich nie lubie, choc obiektywnie moge pewne działania
    usprawiedliwic/uzasadnic. Chocby na zasadzie moralnosci Kalego.

    J.

  • 12. Data: 2023-06-16 05:02:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dobrze piszesz, tylko z tego powodu kiedys dla klejów była podawana
    > wytrzymałość na scinanie, a JB Weld ma podawaną wytrzymałość na
    > rozciąganie.

    To ma byc toto?
    https://www.jbweld.com/

    Przeciez widac, że to produkt konsumencki, to czego się spodziewasz poza
    jakąś próba uprawdopdoobnienia marketingowych wychwalań?

    Zobacz o czym informują w specyfikacji firmy dostarczające klejów
    dla profesjonarnych zastosowań.
    https://www.ellsworth.com/globalassets/literature-li
    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    Nawet w tej broszurce jednego producenta masz kleje, które przewyższają
    JB weld "When You Clearly Need The Best". O czym wogóle jest ta dyskusja?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-06-16 11:33:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Jun 2023 03:02:40 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To ma byc toto?
    > https://www.jbweld.com/
    >
    > Przeciez widac, że to produkt konsumencki, to czego się spodziewasz poza
    > jakąś próba uprawdopdoobnienia marketingowych wychwalań?

    Chodzi o zmiane podejscia.
    Dawniej kleje miały podawaną wytrzymałość na scinanie, bo wiadomo
    było, ze nie klei sie "na styk", tylko "na zakładkę".
    Ewentualnie podawało sie "wytrzymałość" i wszyscy wiedzieli, ze to na
    scinanie.
    A tu zobacz co podają.

    Co do produktów konsumenckich
    http://www.libella.com.pl/index.php/chemia-gospodarc
    za/distal
    https://www.poxipol.com.pl/WSZYSTKO-O-KLEJU-POXIPOL

    Jest tu jakas wytrzymałość?

    A Epidian ktos znajdzie, czy tego juz sie nie robi?

> [...]
    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    Taa i widzie "Bell Peel", "T Peel", "Tensile lap shear",
    "Tensile strength (dogbone)".

    > Nawet w tej broszurce jednego producenta masz kleje, które przewyższają
    > JB weld "When You Clearly Need The Best".

    Ale na rozciąganie czy na scinanie? :-)

    >O czym wogóle jest ta dyskusja?

    Z mojej strony dyskusja była o tym, czy ktos moze zweryfikowac
    obliczenia, lub obliczyc na nowo, i stwierdzic jak sie ma praktyka do
    teorii.

    J.

    P.S. A okladziny hamulcowe do blachy czym sie klei?

    PS2. taki tam konsumencki klej Mamut Glue
    https://www.mamutglue.pl/

    ktos odkryje z czego to zrobione, na jakiej zasadzie wiąże,
    jak najlepiej stosować, żeby była mocna spoina, do czego sie nie
    nadaje ...

  • 14. Data: 2023-06-16 13:44:20
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    piątek, 16 czerwca 2023 o 05:02:42 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):
    > To ma byc toto?
    > https://www.jbweld.com/
    >
    > Przeciez widac, że to produkt konsumencki, to czego się spodziewasz poza
    > jakąś próba uprawdopdoobnienia marketingowych wychwalań?

    Można poszukać karty katalogowej, w niej najczęściej jest więcej danych.
    Mnie się nie chce.

    Jeśli takowej nie ma, producent jest z tych gównianych, a nawet nie producent
    tylko dystrybutor któremu nie chce się takiej karty wykonać/zapłacić za pomiary
    wytrzymałości.
    Lepij zapłacić influenserom jutuboskim coby cmokali i zachwalali.
    Taki model działalności.

    cyt.
    ameryka ze sprzedaży uczyniła sztukę.

> [...]
    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    Liderzy. Pewnie mają własne laby&produkcję.

    > Nawet w tej broszurce jednego producenta masz kleje, które przewyższają
    > JB weld "When You Clearly Need The Best". O czym wogóle jest ta dyskusja?

    O losowym filmie z jutuba.

  • 15. Data: 2023-06-16 14:04:05
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Co do produktów konsumenckich

    > https://www.poxipol.com.pl/WSZYSTKO-O-KLEJU-POXIPOL
    >
    > Jest tu jakas wytrzymałość?

    To są karty substancji niebezpiecznych wymagane prawem w nich nigdy nie ma parametrów
    wytrzymałościowych. Szukaj karty a`la technicznej. Choć niekoniecznie ją znajdziesz:)

    FENEDUR S.A: Juncal 1363. 11000, Montevideo, Urugwaj

    Oni wiedzą ale nie powiedzą. Ich klient nigdy o to nie pyta.
    Dla tego odbiorcy są słowa marketingowe słowa
    typu: mocny, bezpieczny, wytrzymały, uniwersalny etc.

  • 16. Data: 2023-06-16 15:47:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Jun 2023 05:04:05 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

> [...]
    parametrów
    > wytrzymałościowych. Szukaj karty a`la technicznej. Choć niekoniecznie ją

    No wlasnie - nic innego nie podali :-)

    > FENEDUR S.A: Juncal 1363. 11000, Montevideo, Urugwaj
    > Oni wiedzą ale nie powiedzą. Ich klient nigdy o to nie pyta.

    I to byłby odpowiedni trop, ale jak patrze na
    https://www.fenedur.com/

    i widze "Kropelka", "Tajna bron szewca", "Ośmiorniczka",
    to sie zastanawiam o co tu chodzi.

    A potem jeszcze
    https://osmiorniczka.com.pl/
    "PRODUKOWANY I EKSPORTOWANY PRZEZ: AKAPOL S.A. DLA FENEDUR S.A.:
    Juncal 1363. 11000, Montevideo, Uruguay. "

    Argentyna?

    http://www.akapol.com/index-en.php

    A potem jeszcze
    https://mrowkaonline.pl/bilgoraj/kleje-reparacyjne/6
    5914-klej-poxipol-21g-14-ml-7730716014543.html
    "Poxipol został zaprojektowany oraz wyprodukowany przez polski koncern
    koncern Glue-Invest."

    To jakas prawdziwa osmiornica :-)

    J.

  • 17. Data: 2023-06-17 00:44:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > było, ze nie klei sie "na styk", tylko "na zakładkę".
    > Ewentualnie podawało sie "wytrzymałość" i wszyscy wiedzieli, ze to na

    Dawniej tj. za prlu?

    > A tu zobacz co podają.

> [...]

    No bo pewnie, ponownie, traktują to jako produkt konsumencki.
    Współczesny konsument niekoniecznie będzie się interesował takimi
    danymi. Produkt ma się nadawać do tego i tego. Poza tym bezpieczniej
    danych nie podawać.

> [...]
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    > Taa i widzie "Bell Peel", "T Peel", "Tensile lap shear",

    Gdzieś tu jest problem?

    > Ale na rozciąganie czy na scinanie? :-)

    Jakie to ma znaczenie skoro to najpewniej wstawka marketingowa? Jeśli
    nie podają czego dotyczy to pewnie najlepszego wariantu dla producenta.

    > Z mojej strony dyskusja była o tym, czy ktos moze zweryfikowac
    > obliczenia, lub obliczyc na nowo, i stwierdzic jak sie ma praktyka do
    > teorii.

    Nie widzę prawdę mówiąc żadnego sensu przy tak niechlujnym podejściu.

> [...]
    >
    > ktos odkryje z czego to zrobione, na jakiej zasadzie wiąże,
    > jak najlepiej stosować, żeby była mocna spoina, do czego sie nie

    Przecież napisali co to jest. Silany. To działa na zasadzie wiązania np.
    z grupami hydroksylowymi (i wieloma innymi) na powierzchni. Ceramika,
    szkło, wiele innych materiałów, mają takie grupy. Do tego dochodzą
    reakcje z fizycznie związaną warstewką wody, potem pewnie jeszcze
    dyfuzyjnie woda atmosferyczna. Pierwotna przyczepność jest raczej
    związana z dużą lepkością.

    Podają obciążenia do 22 kG/cm2. Ile to daje? 2 MPa? LDPE ma kohezyjnie
    5x tyle.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2023-06-17 01:04:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-16, alojzy nieborak <a...@g...com> wrote:
    > piątek, 16 czerwca 2023 o 05:02:42 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):
    > cyt.
    > ameryka ze sprzedaży uczyniła sztukę.

    Niegówniany nie przyciągałby hasłami, że best i najsilniejszy. To jest
    czysty marketing.

    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    > Liderzy. Pewnie mają własne laby&produkcję.

    Ale też trzeba pamiętać, że takie dane to dla warunków zwykle dość
    modelowych.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2023-06-19 11:24:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Jun 2023 22:44:14 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dawniej tj. za prlu?

    Jakos tak.
    Cos sie zmieniło?

    za/distal

    > No bo pewnie, ponownie, traktują to jako produkt konsumencki.
    > Współczesny konsument niekoniecznie będzie się interesował takimi
    > danymi. Produkt ma się nadawać do tego i tego.

    Do nieodpowiedzialnego klejenia przez konsumenta?

    > Poza tym bezpieczniej danych nie podawać.

    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    > Gdzieś tu jest problem?

    A ktore sie nadaje to tego klucza?

    > Jakie to ma znaczenie skoro to najpewniej wstawka marketingowa? Jeśli
    > nie podają czego dotyczy to pewnie najlepszego wariantu dla producenta.

    > Nie widzę prawdę mówiąc żadnego sensu przy tak niechlujnym podejściu.

    Jakby sie okazalo, ze nawet tak "niechlujne" podejscie zrobiło
    90% deklarowanej wytrzymałości, to sens chyba duzy.

    Poza tym zobacz, ze adhezja kleju dobra - to chyba "chlujnie" zrobił.

    > Przecież napisali co to jest. Silany. To działa na zasadzie wiązania np.

    OK.

    > z grupami hydroksylowymi (i wieloma innymi) na powierzchni. Ceramika,
    > szkło, wiele innych materiałów, mają takie grupy.

    Materiały wymienili.
    A z powietrzem zareguje?

    > Do tego dochodzą
    > reakcje z fizycznie związaną warstewką wody, potem pewnie jeszcze
    > dyfuzyjnie woda atmosferyczna. Pierwotna przyczepność jest raczej
    > związana z dużą lepkością.

    Pewnie tak.

    > Podają obciążenia do 22 kG/cm2. Ile to daje? 2 MPa? LDPE ma kohezyjnie
    > 5x tyle.

    Ale LDPE nie skleisz, chyba, ze z pistoletu na gorąco.

    A biorąc pod uwagę sugerowane zastosowania - znakomita wytrzymałosc.
    Cegłe do sciany przykleisz. Szafki to nie oderwiesz.
    Kibelek do sciany ... no, starczy, czy lepiej nie siadać?
    Tylko do sklejania klucza sie nie nadaje :-)

    A ta wytrzymałosc to na scinanie czy na rozciąganie? :-)

    J.

  • 20. Data: 2023-06-20 02:37:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-19, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakos tak.
    > Cos sie zmieniło?

    Rynek. Klientela. Słowem, wszystko.

    > Do nieodpowiedzialnego klejenia przez konsumenta?

    Do klejenia przez przecietnego konsumenta. Przecietny konsument chce
    skleic a nie wchodzić w meandry i arkana chemii z materiałówką.

    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    > A ktore sie nadaje to tego klucza?

    Nie rozumiem pytania. To są "pojęcia" (nomenklatura) jak najbardziej
    obecna w przemysle i jak ktoś w tym siedzi to je rozumie.

    > Jakby sie okazalo, ze nawet tak "niechlujne" podejscie zrobiło
    > 90% deklarowanej wytrzymałości, to sens chyba duzy.

    Dlaczego? Błąd może być znaczący. Obstawiam np. że oblebienie klejem
    klucza w okolicach spoiny znacząco zawyża wyniki. Choć pewnie ten klucz
    był obmacany rękoma na wszelkie sposoby a zdaje się niczego nie
    czyścili. No wieć, czy jest sens to drążyć? :)

    > Poza tym zobacz, ze adhezja kleju dobra - to chyba "chlujnie" zrobił.

    Tak im wyszło. A czy adhezja dobra to trudno wyrokowac skoro poleciało
    kohezyjnie :) Jakbys tetsował stearyne to tez byłaby dobra adhezja.

    > Materiały wymienili.
    > A z powietrzem zareguje?

    Z wilgocią z powietrza. Z tlenem raczej nie.

    > Ale LDPE nie skleisz, chyba, ze z pistoletu na gorąco.

    LDPE to tylko przykład tworzywa, które powszechnie uważa się za dość
    słabe. W pistoletach to raczej EVA.

    > A biorąc pod uwagę sugerowane zastosowania - znakomita wytrzymałosc.
    > Cegłe do sciany przykleisz. Szafki to nie oderwiesz.
    > Kibelek do sciany ... no, starczy, czy lepiej nie siadać?

    Bym się bał, ale jak duża powierzchnia i rozwolnienie to może...

    > Tylko do sklejania klucza sie nie nadaje :-)

    Mała powierzchnia.

    > A ta wytrzymałosc to na scinanie czy na rozciąganie? :-)

    Pewnie na rozciąganie. Przynajmniej na poczatku. Jak już wszystko się
    zestali to przy dużej powierzchni trzyma też na ściananie.

    --
    Marcin