  • 261. Data: 2023-08-29 22:57:17
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.08.2023 o 08:58, heby pisze:

    > A one się "zwęgliły" od pożaru, czy ciepła?

    A o czym cały czas piszę?

    > A gdzie spłonęła?

    Jesteś jednak MISZCZ! Wyciąłeś o jeden wyraz za dużo, bo nie zrozumiałeś
    i zaraz pytasz to ten wyraz :]

    Podobamisię :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 262. Data: 2023-08-29 23:10:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.08.2023 o 09:07, heby pisze:

    > Czli za półmilimetrową osłoną ze stali? To dalej nie jest jasne, co
    > miało by się tam zapalić i jak to stanowi niebezpieczeństwo.

    Może kabelki UTP?

    > Widzisz, ja szkuma śladu korelacji między "mamy platiskowego TPLinka" a
    > "płoną serwerownie".
    >
    > Dlatego tak drążę, bo temat mnie najzwyczajniej zafascynował.

    To sobie poszukaj w obraskach na góglu. Są.

    > Już nie TPLinka? Niby jeden ch... ale w sumie to troche zastanawia,
    > dlaczgo nagle w środku opowieści, się zmienił.

    Żebyś się nie czepiał Tepelinków :D a w sumie jeden chuj, bo zasilacz
    podobny.

    > Ale co konkretnie w nim płonie, w tym routerze?

    A obudowa płonie. Skąd zatem ten ogień? A zdarzyło się i to widziałem
    niedawno, że scalak w routerze tak się zaczerwienił ze złości, że
    podpalił obudowę. Pożaru mieszkania akurat nie było bo stał sobie na
    parapecie i nie miał kabli na sobie ani trytytek, firanek też nie było.

    > Ja bym zaczął od zobaczenia faktycznie płonących routerów. To nadludzki
    > wysiłek, bo one zazwyczaj tego nie robią, ale zawsze istnieje szansa, że
    > w środku jest chrust nanoszony przez wiewiórki i wtedy cała opowieść
    > staje się spójna.

    Zazwyczaj to Matka Boska zaszła w ciążę z duchem świętym :)
    Nocósz, experience :]

    > Nie, to najzwyczajniej jak z tą klawiaturą mechaniczną, co Ci
    > napierdarali w nią całą dobę sąsiedzi. Na koniec dyskusji okaże się, że
    > to urojenia. Już jesteśmy blisko.

    88dB to mało z klawiatury? To głośniej niż rozmowa...noale ja rozmawiam
    z gościem, co chce zaprzęgać AI do kierowania samochodem a gdzieś
    indziej pisze że AI jest gorsze od czujki PIR.

    BTW, fajne efekty som wtedy, tego AI:

    https://jbzd.com.pl/obr/3216975/doroczny-zbior-piero
    gow-w-polsce-by-ai

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 263. Data: 2023-08-30 09:32:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2023 22:57, LordBluzg(R)?? wrote:
    > A o czym cały czas piszę?

    NIkt już nie wie, dlatego staram się ustalić.

    Raz mówisz o pożarach, raz o stopionym plastiku, raz o zespawanej wtyczce.

    Dlatego dobrze by było wiedzieć o czym mówisz konkretnie, bo ogólnie
    mówisz o wszystkim starajac się usilnie wyjaśnić dlaczego melinarska
    patologia ma być dowodem na ogólny stan.

    > Jesteś jednak MISZCZ! Wyciąłeś o jeden wyraz za dużo

    No bo znowu zrobił się przeskok. Najpierw pokazujesz "serwerownie" u
    Januszexów z plastikowym TPLinkiem, a chwilę później pokazujesz dużą
    serwerownię jako przykąłd mający ostrzec Januszexy? Cieżko pojąć tą
    gonitwę myśli.

    I wiesz, że w/g najlepszych danych jakie mamy, mowa była o zapaleniu się
    UPSa z powodu prac serwisowych na nim? Kaziu, nie wiadomo czy w berecie,
    coś porządnie musiał spieprzyć grzebiąc w nim.

  • 264. Data: 2023-08-30 09:43:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2023 23:10, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Może kabelki UTP?

    One same z siebie się nie palą, za małe prądy.

    Więc muszą zapalić się od *czegoś*.

    Kombinuj dalej.

    > To sobie poszukaj w obraskach na góglu. Są.

    Te korelacje? Nie, nie przypuszczam, aby interenet był aż tak głupi.

    Jeśli chodzi o routery: ależ na 100% są jakieś spalone. To czego nie
    pojmujesz to pytanie *ILE* ich płonie w statystycznym użyciu. Zapewne
    tak pomijalna ilość, że nawet nie warto podnosić składki
    ubezpieczeniowej za posiadanie takowego.

    > Skąd zatem ten ogień? A zdarzyło się i to widziałem
    > niedawno, że scalak w routerze tak się zaczerwienił ze złości

    Zaczerwienił? W sensie, że emitował promieniowanie widzialne?

    Zdajesz sobie sprawę z wydajności prądowej zasilacza wtyczkowego do
    DLinka, prawda?

    Widziałeś kiedykolwiek jakikolwiek zasilacz, prawda?

    > 88dB to mało z klawiatury?

    Tamta dysputa nie miała związku z klawiaturą, tylko z Twoimi urojeniami
    na ten temat. Sam wszek przyznałeś, że zmyśliłeś całość, na koniec.

    Dlatego nie ma sensu traktować Twoich urojeń o palności serwerowni ani
    trochę poważnie. To tylko taki kijek, którym wymachujesz, jak zwykle
    przyplątując się do dyskusji, bredzisz coś od rzeczy starajac się
    postawić swoje milion lat dokręcania śrubek jako doświadczenie
    apokaliptyczne. Zatrudnij się jako prorok, oni tam uwielbiają wyciągać
    wnioski z gównoproblemów i melinowych wyjątków.

    Prowadzę tę dyskusję dla sportu i rozrywki, wiec mi nie zależy.

  • 265. Data: 2023-08-30 14:22:53
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.08.2023 o 09:43, heby pisze:

    > One same z siebie się nie palą, za małe prądy.
    >
    > Więc muszą zapalić się od *czegoś*.
    >
    > Kombinuj dalej.

    A co mam kombinować? Zasilacz średnio ma 2A/12V ale jebnięta blaszka
    (stalowa) na gnieździe potrafi się zagrzać do czerwoności, jeśli
    odbiornik dostanie zwarcia np na diodzie zabezpieczającej przed odwrotną
    polaryzacją a zasilacz nie wyczuje zwarcia, lub nie posiada
    zabezpieczenia przed nim. Potem już prosto, topi się gniazdo i potrafi
    zapłonąć łącznie z obudową. Leżące kabelki UTP na takim ognisku, też się
    ładnie palą. Co za debil tam włożył plastikowy router? Nie wiem ale
    spotykam takie w szafach rackowych ...w co drugiej. OK, nie wszystkie
    płoną ale jestem wzywany do takiej co zapłonęła...lub prawie. Może mam
    spaczone statystyki, bo raczej nie odwiedzam z nudów takich co się nie
    spaliły.

    > Te korelacje? Nie, nie przypuszczam, aby interenet był aż tak głupi.

    Nie korelacje a spalone zasilacze, całe kompy, routery, cokolwiek.

> [...]
    > tak pomijalna ilość, że nawet nie warto podnosić składki
    > ubezpieczeniowej za posiadanie takowego.

    Nie robiłem statystyk, tak jak nie robiłem statystyk spalonych garaży z
    wtyczkami...ale zawsze tam, gdzie jest duży pobór prądu, przez dłuższy
    czas i nie jest to pilnowane 24h to są pożary i nic z tym nie zrobisz.

    W okolicy mam niewielki magazyn i tam już 3 razy w ciągu roku doszło do
    pożaru podczas ładowania wózków akumulatorowych, heh, nawet mam filmik z
    kamery, która obserwowała podwórze i widać dym a potem kamera zaczyna
    się topić i powoli odpada ze ściany wisząc na kablach, potem film się
    kończy. Kable się spaliły łącznie z rurką PCV i kamerą. Co ciekawe,
    kamera była na zewnątrz przykręcona do blachy/ściany ale temperatura
    wewnątrz była tak wysoka, że doszło do samozapłonu plastiku. Filmik
    zachowałem :)

    Powody były różne. Raz zapłonęła ładowarka i użyli gaśnicy, raz wytopiło
    się gniazdo z powodu "bardziej przerwy i wysokiej temperatury" a nie
    zwarcia, gdzie zapaliła się izolacja kabla łącznie z gniazdem i
    podpaliła plastikową tablicę a tablica podpaliła drewniane krokwie.
    Ugasili w porę, bo by spłonęła całość.

    > Zaczerwienił? W sensie, że emitował promieniowanie widzialne?
    >
    > Zdajesz sobie sprawę z wydajności prądowej zasilacza wtyczkowego do
    > DLinka, prawda?
    >
    > Widziałeś kiedykolwiek jakikolwiek zasilacz, prawda?

    Zdajesz sobie sprawę z temperatury jaką może osiągnąć stalowa blaszka
    czy drucik przy 20W? Popatrz na żarówkę :D

    > Prowadzę tę dyskusję dla sportu i rozrywki, wiec mi nie zależy.

    Ja też ale różnimy się tym co już widziałem a Ty jeszcze nie widziałeś.

    Nie mam żadnego zamiaru udowadniać, że nie jestem wielbłądem ale
    doskonale wiem, że ludzie nie mają wyobraźni i wiedzy w większości,
    jeśli chodzi o przewidywanie, czy sprowadzanie sytuacji, która z teorii
    jest bezpieczna, do skrajnie niebezpiecznej. Głównym czynnikiem jest
    tutaj człowiek a niekoniecznie urządzenie. W przypadku akurat dużych
    prądów to procent świadomości suwerena w tej dyscyplinie jest bardzo,
    bardzo niski a co ciekawe, to się pogłębia z roku na rok.

    Dobra, EOT.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 266. Data: 2023-08-30 15:43:06
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładowania, na polu namiotowym :)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Czytaliście o cebuli z Tesli który na polu namiotowym pokątnie ładował z
    gniazdka do zasilania namiotu a nie z ładowarki bo musiałby ekstra zapłacić?
    Żeby nie było widać co robi auto zamaskował namiotem :)
    Może by i to nie ujrzało światła dziennego gdyby nie opinia o polu
    namiotowym wystawiona przez małżonkę cebuli i odpowiedzi właściciela.

    "Z przykrością musimy stwierdzić, że nie stać państwa na minimum
    uczciwości. Ale skoro podnosimy temat to proszę. Opinia Państwa Matura
    to absolutne kłamstwo i oszczerstwo. Prosimy zapoznać się z innymi
    opiniami, które całkowicie przeczą takim sytuacją. Opinia jest
    konsekwencją usunięcia państwa z pola w wyniku jawnego złamania
    regulaminu. Pan Matura postanowił doładować swój samochód elektryczny
    przyłączem energii przeznaczonym do namiotu. Nadmienimy, że pole posiada
    jako nieliczne w kraju miejsce wyznaczone do ładowania takich pojazdów.
    Na domiar tego tak bardzo chciał to zamaskować, że zbudował z namiotu
    garaż dla swojej Tesli. Sytuacja kuriozalna i jedyna w swojej klasie.
    Porada: kupić tańszy samochód i uczciwie go ładować. "

    https://joemonster.org/art/68840/Najwieksze_obciachy
    _TVP_interweniowala_bo_na_jednym_z_nagrobkow_na_cmen
    tarzu_znajdowalo_sie_osiem_gwiazdek

    pkt #5

    --
    Janusz

  • 267. Data: 2023-08-30 16:17:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 30.08.2023 o 15:43, Janusz pisze:
> [...]
    >

    > https://joemonster.org/art/68840/Najwieksze_obciachy
    _TVP_interweniowala_bo_na_jednym_z_nagrobkow_na_cmen

    Pisać każdy może...

  • 268. Data: 2023-08-30 16:21:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2023 14:22, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > odbiornik dostanie zwarcia np na diodzie zabezpieczającej przed odwrotną
    > polaryzacją a zasilacz nie wyczuje zwarcia, lub nie posiada

    A czemu nie wyczuwa lub nie posiada?

    Bawiłes się kiedyś tymi zasilaczami? Zwierałeś je? Nie pamiętam kiedy
    ostatni raz widziałem współczesny zasilacz bez kontroli zwarcia i prądu
    znamionowego. Co prawda najtańsze guano chińskie ma takie problemy, to
    DLinkowe i podobnej klasy nie mają problemu ze zwarciem.

    PS. 2A/12V to lekka przesada. Największy u mnie w domu (a mam kilka z
    okresu ~15 lat wstecz do współczesnych) konsumował około 12W i
    dostarczony był z adekwatnym zasilaczem.

    > ładnie palą. Co za debil tam włożył plastikowy router? Nie wiem ale
    > spotykam takie w szafach rackowych ...w co drugiej.

    Jak już wspomniałem, używasz tych samych słów do opisania zupełnie
    innych rzeczy niż reszta świata.

    To są biedaszafy, poskładane niezgodnie z przeznaczeniem.

    Nijak nie widzę związku z hasłem "szafy serwerowe się palą". Palą się u
    konstrukcji JanuszoNetu, gdzie po godzinach koleś od zaciskania RJ45
    skłąda w biedafirmach profesjonalne serwery na DLinkach.

    > OK, nie wszystkie
    > płoną ale jestem wzywany do takiej co zapłonęła...lub prawie.

    Już tylko prawie?

    > Może mam
    > spaczone statystyki, bo raczej nie odwiedzam z nudów takich co się nie
    > spaliły.

    No też wlasnie mówię, że nie pyta się internisty o to czy widzi chorych,
    bo mu do statystyki potrzebne.

    > Nie korelacje a spalone zasilacze, całe kompy, routery, cokolwiek.

    No nie cokolwiek, bo to ma jeszcze byc w szafie, aby wyszło na Twoje.

    To że elektronika czasam się pali, to normalne, ale teraz pomyśl:
    przeciętny suweren ma w domu kilka zasilaczy wtyczkowych, kilka urządzeń
    na standby, kilka zabawek. W sumie nascie zasilaczy, z czego połowa
    właczona non-stop.

    Widzisz płonące z tego powodu domy, każdej ulicy?

    Nie? Może to nie jest istotny problem, co?

    Fakt, że jak ktoś będzie kisił router w szafie gdzie jest pewnie pod 50
    stopni, to zwiększa ryzyko. Ale to jego ryzyko, ten sprzęt nie jest
    przeznaczony do pracy w szafie, podobnie jak gniazdko z aliexpress nie
    jest przeznaczone do ładowania samochodu.

    Ale jak sam mówisz, *prawie* zapłonęła. Prawie.

    > Nie robiłem statystyk, tak jak nie robiłem statystyk spalonych garaży z
    > wtyczkami...ale zawsze tam, gdzie jest duży pobór prądu, przez dłuższy
    > czas i nie jest to pilnowane 24h to są pożary i nic z tym nie zrobisz.

    To nie jest ogólnie prawda i doskonale o tym wiesz. Instalacje nie płoną
    od warunków znamionowych. Istnoeją powody dla których płoną, ale nie
    jest to nominalne obciążenie. To jest fuszerka, brak kontroli, olewanie bhp.

> [...]
    > zwarcia, gdzie zapaliła się izolacja kabla łącznie z gniazdem i
    > podpaliła plastikową tablicę a tablica podpaliła drewniane krokwie.

    Pociągnąć do odpowiedzialności pajaca, który to zrobił. Jesli zrobił
    dobrze, to pociągnąc do odpowiedzialności producenta.

    Ładowarka nie ma nic wspólnego z gniazdem. I jest gówniana, że pozwoliła
    na podpalenie gniazda zasilajacego, nie wykrywajac w porę dziadowskiej
    rezystancji zasilania.

    Swoją drogą, to to za "plastikowa tablica"? Nawet u mnie w domu jest
    metalowa, bo mnie było stać na ekstra 20zł.

    > Zdajesz sobie sprawę z temperatury jaką może osiągnąć stalowa blaszka
    > czy drucik przy 20W? Popatrz na żarówkę :D

    Zadaje sobie sprawę, że w scalakach jest mało blaszek i wolframu, za to
    sporo delikatych struktur, które zazwyczaj przepalają się w krótkim
    czasie. Najzwyczajniej, nie jest łatwo zapalić układ scalony wewnętrznym
    zwarciem, od zrobi pop od gorąca i zazwyczaj tyle. Czasami potrafi się
    wylutować przy tak wysokiej temperaturze, czasami zwiera się i
    przepalają szybko cienkie wyprowadzenia.

    Ale żeby świecił na czerwono? Nie.

    Czasami potrafią naprawdę zespawać się tranzystory mocy. Ale one znowu
    powodują solidne zwarcie, które wykryje zasilacz. W zasadzie takich
    tranzystorów zwiera się dziesięki tysięcy dziennie, w laptopach i nic.
    Złośliwie nie płoną.

    Dalej, opowiadasz o jakimś trudnym do spotkania w rzeczywistości wydarzeniu.

> [...]
    > jeśli chodzi o przewidywanie, czy sprowadzanie sytuacji, która z teorii
    > jest bezpieczna, do skrajnie niebezpiecznej.

    Tak, dlatego to nie zięciu prezesa ma robić szafy rackowe. Osoba
    kompetentna wsadziła by do środka *prawidłowy* router, w metalowej
    obudowie. Ta obudowa jest metalowa m.in. po to, aby minimalizować
    zagrożenie pożarowe czy ułatwiać rozpraszanie ciepła w trudnych
    warunkach. Jeśli ktoś wsada do środka plastikowego DLinka to jest
    debilem. Do dokładnei ten sam debil, który trzymałby bezynę na obudowie
    pieca węglowego. Można, ale czy powinien?

  • 269. Data: 2023-08-30 16:58:45
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Co to znaczy uczciwie?
    Po ile za kWh?

    -----

  • 270. Data: 2023-08-30 18:18:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-30 o 16:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > Co to znaczy uczciwie?
    > Po ile za kWh?
    >

    > -----

    A jaki to ma związek?
    Do tańszych aut jest jakiś inny tańszy prąd?