  • 241. Data: 2023-08-29 00:39:14
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.08.2023 o 10:21, ddddddddddd pisze:

    > Statystycznie pewnie tak, tylko może się okazać, że tych co jeżdżą
    > statystycznie jest mało.
    > Np jeśli pon-pt robię 0km, a w weekend robię trasę 2x 1000km, to
    > teoretycznie nic nie będzie przeszkadzać, bo to <300km dziennie...
    > Wiem, że przykład przerysowany, ale jak masz spędzić w pracy 2h dziennie
    > więcej, bo musisz się ładować, to nawet takie 2 albo 5 razy w miesiącu
    > może denerwować (wiem że mowa o prywatnych autach, ale wielu używa
    > prywatnych aut do sporadycznego użytku firmowego - np 5-10x w miesiącu)

    Ja myślę, że ludzie mają głównie mentalny problem z tym, że ich samochód
    mógłby nie być typowym smrodem. Nie czują motywacji by kupować małe
    samochody czy elektryki. I tyle.

    > Pewnie tak. Użytkownicy miasta chcieliby też ciszy, dużo zieleni i braku
    > sąsiadów pod i nad ;) Niestety nie można mieć wszystkiego.
    > Jako mieszkaniec miasta chciałem mieć łatwy i szybki dojazd - tego nie
    > zapewniała KM w mieście (We Wrocławiu szybciej było dojechać autem niż
    > KM, może teraz się coś zmieniło - ale jeśli już to pewnie przez politykę
    > zakorkowania miasta).
    > Teraz jako mieszkaniec małej miejscowości tym bardziej chcę normalnego
    > dojazdu. Smrody z drogi ma wyeliminować coroczny przegląd.

    Nie wyeliminował przez tyle lat to czemu miałby zrobić to teraz. Realną
    drogą jest zmiana napędu by nie stwarzał zagrożenia emisją.

  • 242. Data: 2023-08-29 01:03:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.08.2023 o 00:39, io pisze:

    > Ja myślę, że ludzie mają głównie mentalny problem z tym, że ich samochód
    > mógłby nie być typowym smrodem. Nie czują motywacji by kupować małe
    > samochody czy elektryki. I tyle.

    Ludzie chcą jechać codziennie 50km w jedną stronę i 4/1 osoby i wracać
    i tankować w niedzielę.

    Koniec tematu, resztę sobie policz.

    Aha, wypierdalaj :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 243. Data: 2023-08-29 02:26:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.08.2023 o 02:19, J.F pisze:

    > Zeby mu pradu nie wyłączyli o 22:01

    Nie może chcieć ładować się między 22 a 24 by wyjechać nocą?

  • 244. Data: 2023-08-29 07:23:19
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 28/08/2023 23:39, io wrote:

    > Ja myślę, że ludzie mają głównie mentalny problem z tym, że ich samochód
    > mógłby nie być typowym smrodem. Nie czują motywacji by kupować małe
    > samochody czy elektryki. I tyle.

    myślę, że wielu nie czuje motywacji w ogóle do kupna samochodu i
    woli/musi te pieniądze przeznaczyć na życie/kredyt/przyjemności. A jak
    już i tak musi utrzymywać auto, to musi być uniwersalne. Jak ktoś autem
    jeździ tylko do pracy, mógłby mieć elektryka tak samo jak mógłby mieć
    2-osobowego kabrioleta. Wygodniej jednak jest mieć większe auto, bo
    można raz w roku przewieźć szafkę z ikei, worek ziemniaków albo pojechać
    z dziećmi do miasta.

    > Nie wyeliminował przez tyle lat to czemu miałby zrobić to teraz. Realną
    > drogą jest zmiana napędu by nie stwarzał zagrożenia emisją.

    to dlaczego nie wyeliminował? nie da się tego zbadać? bo korupcja na SKP
    już chyba zniknęła?
    Z resztą nie musimy eliminować wszystkich, 1% pewnie pozostanie, a 99%
    samo odpadnie. Zobacz ile teraz jest na drogach Golf'ów MK2 itp, jeszcze
    niedawno popularnych na wsiach (czy co to tam było, może Audi 80?). To
    samo będzie z obecnie trującymi autami - wylądują na złomie i nie trzeba
    do tego nikogo zmuszać (za to zakaz rejestracji nowych spalinek może
    przedłużyć ich życie)

    Lukasz

  • 245. Data: 2023-08-29 07:51:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-08-2023 o 17:54, ddddddddddd pisze:

    > czyli moje jest złe a twoje dobre ;)

    > nadal jest , bo na wakacje lejesz prąd przynajmniej częściowo z węgla

    Nie - wszystkie duże sieci ładowania w Polsce oferują tylko zieloną energię.
    A i w domu, ładuję z pv.

    Fakt - może w jakimś tam procencie będzie to z węgla, gdy PIS zatrzymał
    wiatraki, a u mnie będzie chmurka na chwilę......

    Ale przynajmniej z polskiego węgla, bez finansowania Putina i turbanów.

    > ja nie mam do nikogo pretensji.

    No to nie rozumiesz co piszesz.

    to ty jesteś hipokrytą, bo sam
    > smrodzisz, a masz pretensje do innych. Jak przestaniesz marnować energię
    > na wyjazdy na wakacje i zatruwać środowisko, to będziesz mógł wymagać
    > tego samego od innych

    > to może testy są błędne lub źle przeprowadzane, albo po prostu wydaje ci
    > się że smrodzą...

    Nie - to Ty nie chcesz przyjąć do wiadomości, że smrodzi KAŻDY smrodowóz
    na sok z dinozaura.
    A stary do już na potęgę.

    > no i spoko, ale jak wyjdziesz ze swojej bańki to się okaże, że
    > większości jednak nie stać na wymianę auta co 3 lata za gotówkę

    A co mnie to obchodzi?
    PKS dobra sprawa na takie przypadki.
    A i banki chętnie zarobią.

    > rachunek ekonomiczny wyklucza kupowanie kolejnego modelu co 3 lata

    Taksówką się poruszaj jak Cię nie stać - może będzie sprawna.

    > Rozumiem,

    Nie rozumiesz.
    Nigdy tak nie robiłeś, to i nie wiesz jak to jeździć, jeździć samochodem
    zamiast struclem.
    Ale nie o tym jest ten temat, to zupełnie inny przypadek niż bev vs ice.
    Nie wiem czemu tumany to łączą....

    > są tacy co muszą mieć co 3 lata nowe auto, bo inaczej co
    > sąsiad by powiedział.
    > Obyś nie spadł z tej ligi i wtedy nie musiał się ze swojej wsi

    Tam też nie zamierzam się wyprowadzać.

    No i liczę że dzięki bev, przesunę okres eksploatacji daleko dłużej niż
    3 lata.
    Z ice się tak nie dało, z uwagi na awarie.

  • 246. Data: 2023-08-29 08:58:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 23:49, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Może znajdę
    > gdzieś fotki "zwęglone"

    A one się "zwęgliły" od pożaru, czy ciepła?

    > niewiele tam widać ale w/g Ciebie to Najbardziej Zajebista Serwerownia
    > Na Świecie, która Nigdy Nie Płonie :D Nocusz, spłonęła

    A gdzie spłonęła?

  • 247. Data: 2023-08-29 09:07:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 23:58, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Logika godna PiSiora :D
    > Na górze w sensie w KURWA W SZAFIE, DEBILU! Nie po za szafą, DEBILU.
    > No sorry na takie dictum acerbum. Konfituruj myśli logicznie :>

    Czli za półmilimetrową osłoną ze stali? To dalej nie jest jasne, co
    miało by się tam zapalić i jak to stanowi niebezpieczeństwo.

    Widzisz, ja szkuma śladu korelacji między "mamy platiskowego TPLinka" a
    "płoną serwerownie".

    Dlatego tak drążę, bo temat mnie najzwyczajniej zafascynował.

    > Nikt tam wtyczek nie wyciąga.

    Wytyczki "same się wyciągają". Skoro ktoś wstawił plastikowego TPLinka
    to idę o zakład, że kupił też najtańsze wtyczki, z urywającymi się
    językami. Samo życie.

    > Ktoś sobie postawił dodatkowy router...no dobra, Delinka

    Już nie TPLinka? Niby jeden ch... ale w sumie to troche zastanawia,
    dlaczgo nagle w środku opowieści, się zmienił.

    > i ten router
    > zapłonął.

    Ale co konkretnie w nim płonie, w tym routerze?

    > CBA, OSP, Policja, kurwa nie zdążyły i płonie. jprdl poraszka,
    > jak to odzobaczyć?

    Ja bym zaczął od zobaczenia faktycznie płonących routerów. To nadludzki
    wysiłek, bo one zazwyczaj tego nie robią, ale zawsze istnieje szansa, że
    w środku jest chrust nanoszony przez wiewiórki i wtedy cała opowieść
    staje się spójna.

    > Jprdl ale ciężki ten hevy, kurwa, heby.

    Nie, to najzwyczajniej jak z tą klawiaturą mechaniczną, co Ci
    napierdarali w nią całą dobę sąsiedzi. Na koniec dyskusji okaże się, że
    to urojenia. Już jesteśmy blisko.

    > BTW, wiesz, że czytają to inni?

    Niech czytaja, rozrywek brakuje, pogoda kiepska.

    > Jak się dotąd czujesz? :D

    Zrelaksowany.

  • 248. Data: 2023-08-29 09:15:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2023 00:31, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Brak wyobraźni cechuje opcja "jak się skończy "zapas"a nie jak się
    > skończy/cokolwiek :] Mnie jak się kończy 10 fajka w paczce to kupuję
    > nową.

    No patrz, zupełnie jak ja w PRL bezpieczniki.

    Czyli jednak jesteś zdolny do pojmowania planowania i posiadaniu
    stabilnego zapasu, to cieszy. Podobnie zdolny był przeciętny suweren, a
    jeśli nie był lub zapomniał, to mowa o bloku/osiedlu i sąsiadach.

    To po jakiego ch... przytaszczyłeś tu przykład, że wszyscy watowali
    bezpieczniki, bo nie mogli kupić? Przeciez to bzdura.

    Widziałem wiele watowanych bezpieczników. Ale to był może procent, może
    kilka, zazwyczaj u Januszy z petem w zębach i pierdoleniem od rzeczy
    przez 100% czasu, jakimi to spryciarzami są. Watowano je nie z powodu
    niemożności kupienia, tylko kombinatorstwa typu "spawarka wyjebała korki".

    Mam wrażenie, że jednak mieszkałeś w jakiejś melinie, stąd te wszystkie
    przypadki które gdzie indziej ciężko znaleźć jako typowe.

  • 249. Data: 2023-08-29 11:20:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.08.2023 o 08:25, heby pisze:

    > 1) Bateria dłużej pożyje

    No właśnie nie bardzo.

    > 2) Energię może pobrać mniej wyrafinowanymi gniazdkami

    No ale nie chodziło o wyrafinowane gniazdka tylko takie zwykłe, gdzie ma
    sens zejście z 16A do 10. Tylko JF zaczął robić dobrze sieci i
    elektrowni schodząc z 22kW do 1,5 czego już generalnie nie potrzeba.

  • 250. Data: 2023-08-29 11:58:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.08.2023 o 22:09, Shrek pisze:

    > Bo ty się na wszystkim znasz:P Chuja je widziałeś. Tego nawet normalnie
    > w sklepie nie kupisz. Nawet na allegro sprzedaje je raptem kilku
    > sprzedawców. Bujać frajerze to my a nie nas - wkładki kalibrowe w latach
    > siedemdziesiątych - nieźle odleciałeś - to były czasy gdzie zamiast
    > bezpieczników były tablice żeby bezpieczników nie watować a ty o
    > wkładkach kalibrowych będziesz pierdoił:P

    No takie mam w garażu, frajerze.