    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 6 Jan 2021 06:29:59 -0800 (PST)
    Subject: Re: zapytanie o thready
    From: fir <p...@g...com>

    środa, 6 stycznia 2021 o 14:46:53 UTC+1 heby napisał(a):
    > Nie, ponieważ albo będzie się kręcił bez sleepa, przepalając energię,
    > albo semafor będzie szybszy od sleepa.
    >
    > W grę, z flagami, wchodzą też detale działania cache. Zmiana zmiennej w
    > CPU1 nie powoduje natychmiastowej widzialnosci w CPU2. W niektóych
    > architekturach nawet kolejnośc zmian pamięci jest nieokreślona jeśli
    > obserwujemy ją z innego rdzenia.
    > Sleep to najgosze co można wybrać. Nie ma żadnej zalety, a same wady.

    nie przecze ale chodzi tez o to by to zrozumiec

    co do przepalania rdzenia przez sleepa
    to nei ejstem zbyt przekonany co do tego czy
    jest to mozliwe bo od lat uzywam sleepa na glownym
    watku obserwujac czasy ramek i tez zuzycie procka
    w trayu i nigdy nie bylo tak by sleep nie zadzialal
    na glowym watku.. to by nie zdzialal na pobocznym tez
    wydaje mi sie wiec chyab raczej 'unexpected'

    moglbym to pomierzyc timerami i poobserwowac
    w zasadzie ale na razi enie che mi sie w to
    wchodzic

    nei wiem jak technicznie ale logicznie sleep
    jest zupelnie poprawna funkcją itd

    faktem jest tez jednak ze kiedys za dawnych czasow
    na jakichs kompach obserwowalem ze sleep jakby byl
    czasem nie wiadomo w zaleznosci od czego
    wyrownywany do 15 ms nawet jak wolane bylo 5 ms
    ale od lat tego nei widzialem mozliwe ze to bylo
    tylko na jednordzemiakach

    co do tego synchronizowania flafami tez nie jestem
    pewien czy to jest zle, jak mowie zrobilem to i
    raczej dzialalo choc nie robilem dokladnych
    testow timerami itd - kwestia jest taka ze w tym
    akurat kodzie o ktorym mowie mozna bylo zrobic na
    lajcie tak by kazdy watek pisal do swojej flagi
    a glowny tylko je czytal wiec nie bylo tak ze
    jakies dwa pisaly do wspolnej flagi, nawet
    jakby cos tam sie w czasie rozminelo o pare
    mikrosekund miedzy watkami to tez nie robiloby
    to problemu co najwyzej jeden poczekalby tego
    jednego sleepa wiecej

    ale pewnie bedzie trzena poczytac wiecej
    faktycznie o tych wspomnianych rzeczach
    (na poczatek uzywalbym raczej tych prostszych)

    tenx za informacje bo byly pomocne, mam jakis obraz
    co i jak