  • 11. Data: 2009-04-22 18:08:16
    Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 22 Kwi, 19:22, a...@g...com wrote:

    > A więc tak, ujęcie płynu pomogło.
    Znaczy klasycznie: cieszesiezemoglempomoc. :)

    > No i jeszcze jedno, czy to normalne że z płynu hamulcowego w sprzęgle
    > robi się szybko czarny gnój? Zmieniałem ponad tydzień temu płyn (był
    > czarny), dzisiaj patrze i znów to samo - normalka czy coś jest nie
    > tak?
    IMO to nie jest normalne. Plyn to nie olej zeby sie mogl raz-dwa
    wymieszac z pozostalosciami. U mnie nigdy plyn w ukladzie hamulcowym/
    sprzeglowym nie byl czarny. Nawet taki, ktory mial kilka lat. Czarny
    syf to moze byc pozostalosc starego jezeli to guma barwila (niepelna
    wymiana w ukladzie) lub mieszanie sie z olejem silnikowym (?). Sprawdz
    uszczelniacze na wysprzeglniku. Nic innego mi do glowy nie
    przychodzi.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 12. Data: 2009-04-22 18:46:27
    Od: a...@g...com

    On 22 Kwi, 20:08, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > Znaczy klasycznie: cieszesiezemoglempomoc. :)

    Dzięki :-)

> [...]
    > wymiana w ukladzie) lub mieszanie sie z olejem silnikowym (?). Sprawdz
    > uszczelniacze na wysprzeglniku. Nic innego mi do glowy nie

    Hmm... Przy wymianie zrobiłem błąd, pośpieszyłem się i ten syf ze
    zbiorniczka pchnąłem w układ ale przepompowałem tam z 250ml płynu. Na
    dnie zbiorniczka był taki syf który opadł na dno w zakamarki
    zbiorniczka. Płyn jest mętny, ciemniejszy co przy większej ilości
    wygląda jak czarny. Chyba jednak będe musiał to wszystko rozebrać i
    zbadać.

    --
    Artur

  • 13. Data: 2009-04-22 19:15:47
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    a...@g...com pisze:
    > Witam,
    >
    > pisałem ostatnio o ślizgającym się sprzęgle w ZZR 1200, ale
    > pokojarzyło mi się wczoraj że było to powiązane z mieszaniem
    > ustawienia klamki sprzęgła ze względu na to że wczoraj też mieszałem i
    > doświadczyłem tego samego.

    Wiesz, generalnie sprzęgła hydrauliczne są nieregulowalne. Natomiast to,
    o czym piszesz to ustawienie klamki. IMVHO jedno nie ma żadnego wpływu
    na drugie. Jedyna opcja, jaką potrafię sobie wyobrazić to to, że klamka
    Ci o coś haczy w pewnym położeniu.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 14. Data: 2009-04-22 20:26:20
    Od: a...@g...com

    On 22 Kwi, 21:15, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > o czym piszesz to ustawienie klamki. IMVHO jedno nie ma żadnego wpływu
    > na drugie. Jedyna opcja, jaką potrafię sobie wyobrazić to to, że klamka

    Tak to wiem dlatego moj problem bardzo mnie dziwil i nie bardzo
    wiedzialem gdzie szukac przyczyny. Na szczescie rozwiazalo sie chociaz
    nie do konca rozumiem co bylo powodem ale nie wazne ;-) Nie wiem czy
    kojarzysz jak zbudowana jest klamka w zygzaku ale ustawienie raczej
    nie ma mozliwosci powodowac haczenia.

    http://www.allegro.pl/item589750952_dzwignia_dzwigni
    e_hamulca_kawasaki_zxr_ex_zx.html#gallery
    tak to wyglada.

    --
    Artur

  • 15. Data: 2009-04-23 07:56:28
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 22 Kwi, 22:26, a...@g...com wrote:

    > nie do konca rozumiem co bylo powodem ale nie wazne ;-)

    IMO moze byc tak: syf w plynie to starta guma tloczyska/oringow w
    pompie. Tloczysko moze juz nie trzymac szczelnosci i wtedy:
    - przy ustawieniu klamki na 3 do ukladu wprowadzasz mniej plynu =
    mniejsze cisnienie, mniej plynu przedostaje sie w strone zbiorniczka w
    trakcie wysprzeglania
    - przy ustawieniu klamki na 1 do ukladu pwrowadzasz wiecej plynu =
    wieksze cisnienie, wiecej plynu przedostaje sie w strone zbiorniczka w
    trakcie wysprzeglania.

    W przypadku drugim, w sytuacji gdy w zbiorniczku bylo pelno, plyn nie
    mial gdzie wrocic i utrzymywalo sie cisnienie w ukladzie = lekko
    rozlaczone sprzeglo. Z tego co piszesz co ujeciu pluny jest ok co dla
    mnie poniekad potwierdza te teorie.

    Wniosek: zbadaj pompe, guma w pompie ma 6 lat wiec moze juz nie jest
    idealna.

    pzdr, dr
    FJR/525