  • 1. Data: 2009-04-21 12:26:00
    Temat: Regulacja sprzęgła hydraulicznego
    Od: a...@g...com

    Witam,

    pisałem ostatnio o ślizgającym się sprzęgle w ZZR 1200, ale
    pokojarzyło mi się wczoraj że było to powiązane z mieszaniem
    ustawienia klamki sprzęgła ze względu na to że wczoraj też mieszałem i
    doświadczyłem tego samego.

    W Service Manualu stoi:
    #v+
    Cluch Lever Adjustment
    The adjuster has 4 positions so that the clutch lever position can be
    adjusted to suit the operator's hand.
    #v-

    Czyli generalnie jak mi tylko leży mam sobie ustawić. Wczoraj
    ustawiłem sobie na maksymalny skok i po ruszeniu zauważyłem podobne
    objawy jak wtedy.

    Pytanie: Jak to naprawdę jest z regulacją dźwigni sprzęgła? Ja to
    tłumaczę sobie tylko tak że przy większym skoku jest pchane w układ
    więcej płynu hamulcowego i później sprzęgło jest minimalnie wyciśnięte
    (nie wraca wszystko?).

    Dzięki za odpowiedzi.
    --
    Artur

  • 2. Data: 2009-04-21 13:16:46
    Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 21 Kwi, 14:26, a...@g...com wrote:

    > W Service Manualu stoi:
    > #v+
    > adjusted to suit the operator's hand.
    > #v-
    Tyle i tylko tyle.

    > Pytanie: Jak to naprawdę jest z regulacją dźwigni sprzęgła?
    Przy poprawnie dzialajacym ukladzie dzwignia-pompa-przewod-
    wysprzeglnik-sprzeglo polozenie dzwigni nie ma znaczenia dla pracy
    sprzegla.

    >Ja to
    > tłumaczę sobie tylko tak że przy większym skoku jest pchane w układ
    > więcej płynu hamulcowego i później sprzęgło jest minimalnie wyciśnięte
    > (nie wraca wszystko?).
    A jak sprzeglo zachowuje sie przy ustawieniu klamki
    jak_najblizej_manetki?

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 3. Data: 2009-04-21 13:37:24
    Od: a...@g...com

    On 21 Kwi, 15:16, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > Przy poprawnie dzialajacym ukladzie dzwignia-pompa-przewod-
    > wysprzeglnik-sprzeglo polozenie dzwigni nie ma znaczenia dla pracy
    > sprzegla.

    A jakie mogą być nieprawidłowości w układzie? Zmieniałem ostatnio płyn
    hamulcowy w sprzęgle ale nie wiem czy można zrobić tu coś źle? Przy
    zapowietrzeniu np. to raczej by nie wysprzęglał dobrze, chyba że się
    mylę?

    > A jak sprzeglo zachowuje sie przy ustawieniu klamki
    > jak_najblizej_manetki?

    A to będe musiał dzisiaj sprawdzić :-)

    --
    Artur

  • 4. Data: 2009-04-21 14:07:42
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 21 Kwi, 15:37, a...@g...com wrote:

    > A jakie mogą być nieprawidłowości w układzie?
    Mnostwo. Od blokujacej sie pompy przez zalamanie przewodu po blokujacy
    sie wysprzeglnik.

    > Zmieniałem ostatnio płyn
    > hamulcowy w sprzęgle ale nie wiem czy można zrobić tu coś źle? Przy
    > zapowietrzeniu np. to raczej by nie wysprzęglał dobrze, chyba że się
    > mylę?
    Nie, nie mylisz sie.

    Przyczyn slizgania sie sprzegla moze byc wiele. Pacjent w sumie mlody
    ale moze masz pecha i po prostu sprezyny/tarcze/przekladki sie
    skonczyly? W koncu to Kawasaki :-P. W PanEuro sprzeglo zaczelo sie
    slizgac przy 150 kkm.

    A tak na powaznie: masz go od nowosci? Wiesz kto i jak nim jezdzil
    poprzednio?

    O olej nie pytam, zakladam ze wlales motocyklowy*,

    pzdr, dr
    FJR/525

    * - tak, jestem ofiara marketingu i do motocykli wlewam olej
    motocyklowy.

  • 5. Data: 2009-04-21 14:26:32
    Od: a...@g...com

    On 21 Kwi, 16:07, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > Mnostwo. Od blokujacej sie pompy przez zalamanie przewodu po blokujacy
    > sie wysprzeglnik.

    A jaka jest ścieżka diagnostyki tych nieprawidłowości? Czy po prostu
    trzeba wybebeszyć wszystko i obejrzeć? Czy przy zmianie ustawień
    klamki zmienia się coś w pracy wysprzęglnika?

> [...]
    > ale moze masz pecha i po prostu sprezyny/tarcze/przekladki sie
    > skonczyly? W koncu to Kawasaki :-P. W PanEuro sprzeglo zaczelo sie

    No bo to przecież Honda ;-) Ale nie obserwuje innych problemów ze
    sprzęgłem oprócz tych uślizgów po zabawie z klamką. Jeżeli byłby
    problem ze sprzęgłem to raczej problem występowałby permanentnie?
    > A tak na powaznie: masz go od nowosci? Wiesz kto i jak nim jezdzil
    > poprzednio?

    Nówka sztuka kupiona miesiąc temu ;-) Nie wiem kto nim jeździł i jak
    niestety, ja zrobiłem dopiero ponad 2,5kkm.
    > O olej nie pytam, zakladam ze wlales motocyklowy*,

    Tak, wlałem ponad 2kkm temu pełen syntetyk Castrol Power1 Racing
    10W50.

    --
    Artur

  • 6. Data: 2009-04-22 07:09:17
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 21 Kwi, 16:26, a...@g...com wrote:

    > A jaka jest ścieżka diagnostyki tych nieprawidłowości? Czy po prostu
    > trzeba wybebeszyć wszystko i obejrzeć?
    Ja bym zdemontowal wysprzeglnik i posprawdzal jak to wszystko pracuje.
    Sprawdz poziom plynu - czy nie za duzo.

    > Czy przy zmianie ustawień
    > klamki zmienia się coś w pracy wysprzęglnika?
    Logika podpowiada, ze tak ale IMO nie powinno to skutkowac w zadnym
    przypadku slizganiem sie sprzegla.

    > No bo to przecież Honda ;-) Ale nie obserwuje innych problemów ze
    > sprzęgłem oprócz tych uślizgów po zabawie z klamką.
    Tyno, masz drynde, ktora ma cos kolo 160 Nm. Naprawde nietrudno o
    uslizg sprzegla jesli cos z nim jest niecacy.

    > Jeżeli byłby
    > problem ze sprzęgłem to raczej problem występowałby permanentnie?
    No ale przeciez masz problem i wystepuje permanentnie, tak? Slizga sie
    za kazdym odwinieciem, tak?

    > Nówka sztuka kupiona miesiąc temu ;-) Nie wiem kto nim jeździł i jak
    > niestety, ja zrobiłem dopiero ponad 2,5kkm.
    > Tak, wlałem ponad 2kkm temu pełen syntetyk Castrol Power1 Racing
    > 10W50.
    Pierwsza rzecz: na jakim oleju jezdzil wczesniej? Niewiadoma. Ale tego
    bym sie az tak mocno nie trzymal.

    Jesli stwierdzisz, ze uklad pompa-wysprzeglnik dziala na oko
    prawidlowo to ja bym dalej bral sie za samo sprzeglo. Tarcze i
    sprezyny. Moze sprzeglo bylo kilka razy przypalone i teraz sa tego
    skutki?

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 7. Data: 2009-04-22 08:01:33
    Od: a...@g...com

    On 22 Kwi, 09:09, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > Ja bym zdemontowal wysprzeglnik i posprawdzal jak to wszystko pracuje.
    > Sprawdz poziom plynu - czy nie za duzo.

    Tzn. że co? Płyn powracający do zbiorniczka nie ma gdzie się zmieścić?
    Przy zmianie nalałem na max i zakręciłem, także chyba to nie to.

    > Logika podpowiada, ze tak ale IMO nie powinno to skutkowac w zadnym
    > przypadku slizganiem sie sprzegla.

    A jakby jakimś cudem wysprzęglnik się zacinał wtedy gdy dochodzi
    dalej?

    > Tyno, masz drynde, ktora ma cos kolo 160 Nm. Naprawde nietrudno o
    > uslizg sprzegla jesli cos z nim jest niecacy.

    Domyślam się, ale jednak wolałbym rozwiązać problem bez wybebeszania i
    oglądania sprzęgła :-( Pompa-wysprzęglnik sprawdzę sam, gorzej ze
    sprzęgłem.

    > No ale przeciez masz problem i wystepuje permanentnie, tak? Slizga sie
    > za kazdym odwinieciem, tak?

    No właśnie nie. Jak się pobawie klamką, tzn. ustawie jak najdalej
    manetki, wycisnę pare razy i przy jeździe zaczynają się uślizgi.
    Dodatkowo przy zrzucaniu biegów bez przygazówek po puszczeniu sprzęgła
    czuć lekki uślizg zanim złapie dobrze - na mniejszych ustawieniach
    takie coś nie występuje (tak jak ślizganie przy odkręcaniu).

    > Pierwsza rzecz: na jakim oleju jezdzil wczesniej? Niewiadoma. Ale tego
    > bym sie az tak mocno nie trzymal.

    Niewiadoma niestety, ponoć pół-syntetyk ale jaki to już niewiadoma.
> [...]
    > prawidlowo to ja bym dalej bral sie za samo sprzeglo. Tarcze i
    > sprezyny. Moze sprzeglo bylo kilka razy przypalone i teraz sa tego

    No nic, będe w weekend grzebał może coś znajdę. Dziwi mnie tylko fakt
    że zależne jest to od ustawień klamki sprzęgła. Aktualnie jeżdzę na 3,
    po ustawieniu na 1 są takie jazdy.

    Dzięki za pomoc.
    --
    Artur

  • 8. Data: 2009-04-22 13:29:55
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 22 Kwi, 10:01, a...@g...com wrote:

    > Przy zmianie nalałem na max i zakręciłem, także chyba to nie to.
    Wyciagnij troche ze zbiorniczka, w celach testowych. Niech bedzie w
    polowie miedzy min i max.

> [...]
    > czuć lekki uślizg zanim złapie dobrze - na mniejszych ustawieniach
    > takie coś nie występuje (tak jak ślizganie przy odkręcaniu).
    A widzisz. Nie wyczytalem tego wczesniej. W takim razie ja bym
    obstawial uklad pompa-wysprzeglnik. Nie wiem jaka konstrukcje ma
    wysprzeglnik w zygzaku ale powinno sie dac go zbadac bez wielkiej
    roboty.

    > że zależne jest to od ustawień klamki sprzęgła. Aktualnie jeżdzę na 3,
    > po ustawieniu na 1 są takie jazdy.
    Logika: jezeli ustawiasz dzwignie dalej od kiery i wciskasz ja do
    palcow/manetki to tloczysko w pompie tudziez wysprzeglnik wsunie sie
    glebiej niz jak te sama operacje wykonasz dzwignia w poz. 3. Cos mi
    podpowiada, ze ujecie plynu powinno pomoc.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 9. Data: 2009-04-22 13:55:01
    Od: a...@g...com

    On 22 Kwi, 15:29, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > Wyciagnij troche ze zbiorniczka, w celach testowych. Niech bedzie w
    > polowie miedzy min i max.

    [...]
> [...]
    > glebiej niz jak te sama operacje wykonasz dzwignia w poz. 3. Cos mi
    > podpowiada, ze ujecie plynu powinno pomoc.

    Spróbuję jeszcze dzisiaj, nie wpadłem na to :-) Więc wniosek jest taki
    że najlepiej nie zalewać na max?

    --
    Artur

  • 10. Data: 2009-04-22 17:22:53
    Od: a...@g...com

    On 22 Kwi, 15:55, a...@g...com wrote:

    > Spróbuję jeszcze dzisiaj, nie wpadłem na to :-) Więc wniosek jest taki
    > że najlepiej nie zalewać na max?

    A więc tak, ujęcie płynu pomogło. Przy jeździe na ustawieniu 1 (klamka
    najdalej od kiery) nie ma już uślizgów przy odkręcaniu ani zrzucaniu
    biegów bez przegazówki.

    Ująłem 5ml, chyba było za dużo bo płyn był nawet na tym plastykowym
    czymś nad membraną.

    No i jeszcze jedno, czy to normalne że z płynu hamulcowego w sprzęgle
    robi się szybko czarny gnój? Zmieniałem ponad tydzień temu płyn (był
    czarny), dzisiaj patrze i znów to samo - normalka czy coś jest nie
    tak?

    --
    Artur