  • 1. Data: 2009-04-21 05:27:03
    Temat: [laickie] Ewolucja motocyklistów
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    Witam,
    Nie chcę, żeby zabrzmiało to jak trolowanie, ale intryguje mnie temat
    "ewolucji" motocyklisty.
    Robię właśnie prawko i pewnie niedług będę kupował jakiś duży skuter. Czytam
    więc porady w stylu "co na pierwsze moto" i znajduję dużo opinii "najpierw
    coś słabego, potem jakieś 500-750 ccm, a na końcu dopiero DOCELOWA maszyna".

    Czy naprawdę każdy motocyklista MUSI docelowo jeździć potworem, który 200
    km/h robi w 7 sek? Skąd się bierze ta potrzeba wymiany motocykli na coraz
    szybsze? Gdy kupuję samochód - drugi, trzeci, piąty - wcale nie muszą być
    coraz większe i silniejsze. Czy wśród motocyklistów nie ma różnych potrzeb,
    np. do miasta - skuter, na długie wycieczki - pakowny i wygodny cruiser,
    itd?

    Zastanawiam się nad tym i - być może chodzi o komfort dużego silnika, którym
    nie trzeba tak wachlować biegami? Po latach warczenia na 10 tys obr może się
    to znudzić i taki 1 litrowy silnik w końcu pozwala na jazdę na niskich
    (samochodowych) obrotach.

    A może jakieś inne doświadczenia (o których nie mam pojęcia) każą szukać
    większych mocy? Bo nie wierzę, że większośc motocyklistów to gorące głowy
    ryzykujące życiem w pogoni za rekordem szybkości...

    MN

  • 2. Data: 2009-04-21 05:49:08
    Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Tue, 21 Apr 2009 07:27:03 +0200
    "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

> [...]
    > np. do miasta - skuter, na długie wycieczki - pakowny i wygodny cruiser,

    Tu sie coś musi? Podatki płacić jedynie, poza tym o ile nie plujesz się
    zbyt głośno pod adresem władzy możesz nawet dopalacze sprzedawać.

    A tak bardziej z tematem: apetyt rośnie w miare jedzenia. Pojeździsz czymś
    mniejszym i przyjdzie ochota 'spróbowania' jak śmiga się na większym.

> [...]
    > to znudzić i taki 1 litrowy silnik w końcu pozwala na jazdę na niskich

    A co to za jazda bez wachalowania biegami? ;-)
    Jedni lubią awtomat, inni skrzynie manualne, kwestia gustu chyba.
    Przecież niektóre mniejsze 'jadą' beż piłowania do 10krm...

    > A może jakieś inne doświadczenia (o których nie mam pojęcia) każą szukać
    > większych mocy? Bo nie wierzę, że większośc motocyklistów to gorące głowy
    > ryzykujące życiem w pogoni za rekordem szybkości...

    Moc się przydaje, a z biegiem kolejnych tysięcy kilometrów coraz bardziej
    bezpiecznie potencjalny motocyklista może kupić sobie coś większego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 3. Data: 2009-04-21 05:59:01
    Od: Soulsick <s...@g...com>

    Marcin Narzynski pisze:
> [...]
    > którym nie trzeba tak wachlować biegami? Po latach warczenia na 10 tys
    > obr może się to znudzić i taki 1 litrowy silnik w końcu pozwala na jazdę

    Ano widzisz, bo się nasłuchałeś bajek...
    Na początek potrzebna jest maszyna łatwa w prowadzeniu coby jej nie
    naobijać i cieszyć się z jazdy zamiast walczyć o życie. Gdy umiejętności
    wzrosną można jeździć czym się chce.

    Pakowny i wygodny cruiser zapewne będzie ważyć ze 300kg i mieć ponad
    litrowy silnik, ciężki wybór na początek.
    Skuter do miasta? Są do tego lepsze motocykle...

    Ale mniej więcej o to chodzi, kupujesz cokolwiek i dowiadujesz się co
    tak na prawdę chcesz robić. 100km wokół domu można zrobić wszystkim od
    roweru po R1 bez zbytniego zmęczenia. 100km w korkach już niezupełnie,
    tak samo jak 1000km trasę :-). Jeżeli chodzi o duże silniki to mniej
    palą i jak zauważyłeś nie trzeba tego w kółko redukować.

    Poza tym nie zapominaj, że zawsze chodzi o lans.

    --
    Soulsick

  • 4. Data: 2009-04-21 06:05:08
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    > Skuter do miasta? Są do tego lepsze motocykle...

    A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być
    lepszego?

  • 5. Data: 2009-04-21 06:07:18
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Marcin Narzynski pisze:

    > Czy naprawdę każdy motocyklista MUSI docelowo jeździć potworem

    Nie musi. Ale jak może to czemu nie ? Lepiej mieć pod ręką i nogą więcej
    niż mniej - jeśli potrafisz to w razie potrzeby wykorzystać.

    Poza tym usiłujesz racjonalizować coś, co tak naprawdę racjonalne
    zazwyczaj nie jest :)

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 6. Data: 2009-04-21 06:10:11
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Marcin Narzynski pisze:
    > Witam,

    > Czy naprawdę każdy motocyklista MUSI docelowo jeździć potworem, który
    > 200 km/h robi w 7 sek?
    Eeeee to jakiś model dla pedałów, dla prawdziwych facetów za wolne.

  • 7. Data: 2009-04-21 06:16:17
    Od: "Tomek W" <w...@w...pl>

    >Po latach warczenia na 10 tys obr może się to znudzić i taki 1 litrowy
    >silnik w końcu pozwala na jazdę na niskich (samochodowych) obrotach.

    niskich jak niskich, raczej są wyższe niż niższe ;-)

    pozdrawiam
    Tomek W
    Hard Enduro/motocross

  • 8. Data: 2009-04-21 06:52:15
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Marcin Narzynski napisał(a):
    > A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być
    > lepszego?

    Supamoto!

    --
    Kamil Nowak 'Amil'