  • 1. Data: 2021-01-13 10:44:04
    Temat: Rozmiary i położenie klawiszy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam typową klawiaturę desktopową, współczesną, mechaniczną (na
    cherry/outemu).

    Klawisze w *prawie* każdej są bardzo podobne rozmiarem, zwyczajowo to
    jest 19mm.

    OK.

    Jest też dużo zestawów klawiszy, do kupienia osobno, od dupereli AWSD po
    całe komplety.

    W kompletach bywają dublowane klawisze, np. Enter, ale zakładam że skoro
    pozostałe nie są dostarczane w zadużej ilości rozmiarów to ustalił się
    jakiś mniej-wiecej standard z drobnymi różnicami.

    Moje pytanie:

    Czy obecne klawiatury mechaniczne 104/105 posaiadają jakiś pisany bądź
    niepisany standard określający rozmiary i położenie klawiszy i większosć
    się do niego stosuje, czy też różnic jest dużo i standardu nie ma?

    NIe mam za dużej próbki klawiatur mechanicznych i ciezko mi samodzielnie
    wyrobić sobie jakąś opinię, na pewno przypadkowe, chińskie dokupywalne
    klawisze są dokładnie takie same kształtem i rozmiarem jak klawisze w
    mojej klawiaturze mechancznej na outemu. Z tego jednak wiele nie wynika
    dla obrazu całości.