  • 1. Data: 2021-01-13 19:01:08
    Temat: Ryzen 5 pro 4650g
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Ma ktoś tytułowy procesor? Co z nim było/jest nie tak że juz niedostępny
    w polskich sklepach?

  • 2. Data: 2021-01-14 10:06:16
    Temat: Re: Ryzen 5 pro 4650g
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Jan 2021 19:01:08 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rtnch2$tok$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

    >Ma ktoś tytułowy procesor? Co z nim było/jest nie tak że juz niedostępny
    >w polskich sklepach?

    Był dostępny? To jest procesor na rynek OEM, obstawiam, że będziesz miał kłopoty z
    kupnem, raczej o nim zapomnij.

  • 3. Data: 2021-01-14 11:16:02
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 14.01.2021 o 10:06, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > od trybun <M...@j...cb> :
    > Był dostępny? To jest procesor na rynek OEM, obstawiam, że będziesz miał kłopoty z

    Nie wiem czy był. O takim procku usłyszałem dopiero wczoraj gdy dostałem
    SMSa od sprzedawcy że ma na składzie "niezły" komputer firmy Optimus, z
    takim właśnie "super" procesorem.

    Dlaczego zapomnieć - przecie są w sprzedaży w normalnych sklepach różne
    procki w wersji OEM.. A tak ogólnie to masz jakąś opinię o jakości
    produktów firmy Optimus?

  • 4. Data: 2021-01-14 12:47:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-14, trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
    >
    > Dlaczego zapomnieć - przecie są w sprzedaży w normalnych sklepach różne
    > procki w wersji OEM.. A tak ogólnie to masz jakąś opinię o jakości

    Przecie to świeżak. Nawet roczku jeszcze nie ma od debiutu. W drugim
    kwartale zeszłego roku wlazł na rynek.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-01-14 13:38:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Jan 2021 19:01:08 +0100, w <rtnch2$tok$1@gioia.aioe.org>, trybun
    <M...@j...cb> napisał(-a):

    > Ma ktoś tytułowy procesor? Co z nim było/jest nie tak że juz niedostępny
    > w polskich sklepach?

    Bo to generalnie procesor na rynek gotowych komputerów, ciężko dostać.
    Nawet testy trudno znaleźć (nie mówię o testach w grach, których pełno na YT).
    Jak znajdziesz jakieś benchmarki to daj znać :)

  • 6. Data: 2021-01-14 18:44:18
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Przecie to świeżak. Nawet roczku jeszcze nie ma od debiutu. W drugim
    > kwartale zeszłego roku wlazł na rynek.

    No ale to chyba nie może być wyznacznikiem czegoś i tłumaczyć dlaczego
    nikt go nie oferuje..

  • 7. Data: 2021-01-14 18:45:24
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 14.01.2021 o 13:38, r...@k...pl pisze:

    > Bo to generalnie procesor na rynek gotowych komputerów, ciężko dostać.
    > Nawet testy trudno znaleźć (nie mówię o testach w grach, których pełno na YT).
    > Jak znajdziesz jakieś benchmarki to daj znać :)

    Jak dla mnie to chciałbym się dowiedzieć czy ten 5 Pro 4650G mógłby być
    alternatywą dla 5 3400G w zastosowaniu - wydajność w grach. Czyli
    zintegrowana Vega 11 vs Vega 7.

    Procek niewątpliwie nowocześniejszy, ale co do wydajności to już
    zagadka, wydajność grafiki jeszcze większa zagadka.

    https://www.cpu-monkey.com/en/compare_cpu-amd_ryzen_
    5_3400g-953-vs-amd_ryzen_5_pro_4650g-1630

  • 8. Data: 2021-01-14 19:06:39
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Jan 2021 13:38:42 +0100
    doszła do mnie wiadomość <a...@4...com>
    od "r...@k...pl" <r...@k...pl> :

    >Bo to generalnie procesor na rynek gotowych komputerów, ciężko dostać.
    >Nawet testy trudno znaleźć (nie mówię o testach w grach, których pełno na YT).
    >Jak znajdziesz jakieś benchmarki to daj znać :)

    Anandtech:
    https://www.anandtech.com/show/16308/testing-the-wor
    lds-best-apus-desktop-amd-ryzen-4750g-4650g-and-4350
    AMD nie oferuje tego procesora na rynek detaliczny.

  • 9. Data: 2021-01-14 22:43:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-14, trybun <M...@j...cb> wrote:

    > No ale to chyba nie może być wyznacznikiem czegoś i tłumaczyć dlaczego
    > nikt go nie oferuje..

    Może. Dystrybucja, popularyzacja z dopasowaniem ceny, też trochę
    zajmują. Poza tym, jak on jest dla oem to jeszcze pewnie dochodzi jakiś
    czas dopasowania do reszty klamotów, testy, a w wolnej dystrybucji jeśli
    w ogóle, to dopiero w jakiejś tam kolejności. Innymi słowy, to, że nikt
    go luzem nie oferuje może wręć świadczyć, że to dobre cpu bo np. cała
    produkcja schodzi i nie ma jakiś zapasów, z którym nie ma co zrobić.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-01-15 00:06:13

    Thu, 14 Jan 2021 18:45:24 +0100, w <rtpvvi$9u0$2@gioia.aioe.org>, trybun
    <M...@j...cb> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Procek niewątpliwie nowocześniejszy, ale co do wydajności to już
    > zagadka, wydajność grafiki jeszcze większa zagadka.

    Wydajność grafiki znajdziesz bez problemu na YT, zapewne i bez problemu
    znajdziesz porównanie z 5 3400G.