  • 1. Data: 2022-12-21 07:58:13
    Temat: Różnica między upsami
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    Szukam UPSa o dużej pojemności, żeby w razie zaniku prądu używać go do
    doładowywania laptopa.
    No i zauważyłem, że są UPSy od APC, które mają różne parametry, np.:

    Smart-UPS 1000
    Smart-UPS 1500

    ale wg opisu jaki udało mi się znaleźć do obu da się wpakować
    maksymalnie dwa takie same akumulatory 17Ah. I teraz moje pytanie, czy
    one się różnią tylko maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem czy są inne
    różnice?

    --
    pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2022-12-21 08:27:49
    Temat: Re: Różnica między upsami
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 21.12.2022 07:58, Roman Tyczka wrote:

> [...]
    > maksymalnie dwa takie same akumulatory 17Ah. I teraz moje pytanie, czy
    > one się różnią tylko maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem czy są inne

    O, np. ten akumulator:

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-csb-gp12170-12v
    -17ah-do-apc-smart-1500-12819259379

    I ma w opisie to o czym pisałem:

    "Pracują w upsach:

    - APC Smart 1000XL
    - APC Smart 1250
    - APC Smart 1400
    - APC Smart 1500
    - APC Smart 2200"

    --
    pzdr
    Roman

  • 3. Data: 2022-12-21 16:48:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.12.2022 o 07:58, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    > maksymalnie dwa takie same akumulatory 17Ah. I teraz moje pytanie, czy
    > one się różnią tylko maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem czy są inne

    Nie wiem jak te nowe, ale starsze APC 1000/1500 różniły się tylko
    maksymalną mocą obciążenia, no i oczywiście ceną, bo akumulatory, tak
    jak piszesz, mają tej samej pojemności.
    Tylko taki APC to średnio nadaje się jako źródło awaryjnego zasilania
    dla laptopa. Duży, ciężki, nieporęczny i drogi. Zastanów się czy w
    porównywalnej cenie nie kupić czegoś takiego?

    https://www.geekbuying.pl/pl/przenosne-stacje-zasila
    nia/3576-przenosna-stacja-zasilania-fjdynamics-power
    sec-mp500-520wh500w-5582484228286.html?gclid=EAIaIQo
    bChMI7e7mxIaL_AIVtwuiAx1zbwYaEAQYBSABEgK1P_D_BwE

    https://www.amazon.pl/Noengast-Przeno%C5%9Bna-zasila
    j%C4%85ca-falownikiem-w%C4%99dkowania/dp/B0BJJZ8K5R/
    ref=sr_1_5?__mk_pl_PL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%9
    1&crid=2PY4NT41NOLP8&keywords=Przeno%C5%9Bna%2Bstacj
    a%2Bzasilaj%C4%85ca&qid=1671637620&sprefix=przeno%C5
    %9Bna%2Bstacja%2Bzasilaj%C4%85ca%2Caps%2C130&sr=8-5&
    th=1

    No chyba, że faktycznie zależy Ci na mocy 1000/1500W?

  • 4. Data: 2022-12-21 21:16:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 21.12.2022 o 16:48, nadir pisze:

    > No chyba, że faktycznie zależy Ci na mocy 1000/1500W?

    Raczej cenie za używkę.

    Poza tym słabo trochę że około 20W idzie 24/24 na podtrzymanie elektroniki

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2022-12-21 21:58:31
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 21.12.2022 o 07:58, Roman Tyczka pisze:
    > Szukam UPSa o dużej pojemności, żeby w razie zaniku prądu używać go do
    > doładowywania laptopa.

    popatrz na p.m.e. w wątek Powerbank vs akumulator motocyklowy
    generalnie zasilanie laptopa z ups to słaby pomysł o ile nie potrzebujesz 230V do
    innych celów

> [...]
    > maksymalnie dwa takie same akumulatory 17Ah. I teraz moje pytanie, czy
    > one się różnią tylko maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem czy są inne

    to jest maksymalne obciążenie w VA, akumulatory (o ile ups będzie je w stanie
    naładować, a
    one zapewnią odpowiedni prąd można dać dowolne, obojętnie czy zmieszczą się w środku
    czy
    nie - ja mam podłączone, stojące obok dwa INERGE TI-12-45-AD AGM 12V 45Ah i ups radzi

    sobie dobrze, zmniejszyłem mu tylko napięcie ładowania

    https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cach
    e:GfLqnohi-S0J:https://nissandiesel.dyndns.org/viewt
    opic.php%3Ft%3D2891&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=pl

    http://jelmerbruijn.nl/apc-ups-smart-ups-1500-batter
    y-float-voltage-adjustment/

    bo akurat bardziej mi zależy na długiej żywotności niż czasie podtrzymania

    do czarnych smartów można też dorzucić karty sieciowe AP9617 i wyższe, co może być
    ciekawym dodatkiem (mam np. logowanie parametrów sieci i przerw wysyłane na ftp)

  • 6. Data: 2022-12-22 01:37:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-12-21 o 07:58, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    > maksymalnie dwa takie same akumulatory 17Ah. I teraz moje pytanie, czy
    > one się różnią tylko maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem czy są inne

    Do latopa kupiłem powerbanka x-torm titan 130W i ładuje MacBooka pro 16
    od 0 do 100% i można go wziąć do torby z laptopem. Do starszego MacBooka
    Air 2017 dokupiłem kabelek USB-C - MagSafe i elegancko ładuje z powerbanka.
    Oczywiście to nie może być najtańszy powerbank, tylko taki który potrafi
    dać odpowiednią moc na USB-C.