  • 1. Data: 2022-12-21 10:31:29
    Temat: AMD Catalyst
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Co to jest? Kupiłem grę która w przypadku posiadania grafiki AMD wymaga
    tytułowego programu. Rozumoiem że to jakiś sterownik, ale czy on nie
    zepsuje czegos w dotychczasowej konfiguracji grafiki?

  • 2. Data: 2022-12-21 13:40:20
    Temat: Re: AMD Catalyst
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Wed, 21 Dec 2022 10:31:29
    From: trybun
    > Co to jest? Kupiłem grę która w przypadku posiadania grafiki AMD wymaga
    > tytułowego programu. Rozumoiem że to jakiś sterownik,

    Nie "jakiś", tylko po prostu oficjalny sterownik AMD do ich kart
    graficznych. Pobierasz z oficjalnej strony AMD:
    https://www.amd.com/en/support

    > ale czy on nie
    > zepsuje czegos w dotychczasowej konfiguracji grafiki?

    Co masz na myśli? Co to jest "dotychczasowa konfiguracja grafiki"
    i co instalacja sterownika miałaby w niej zepsuć?

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 3. Data: 2022-12-22 10:08:14
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.12.2022 o 13:40, Dominik 'Rathann' Mierzejewski pisze:
> [...]
    > Co masz na myśli? Co to jest "dotychczasowa konfiguracja grafiki"
    > i co instalacja sterownika miałaby w niej zepsuć?

    Sprawa skomplikowana bardziej niż by się mogło wydawać. Na stronie AMD
    nie widzę sterów z "Catalyst" w nazwie. Po wpisaniu wyżej wymienionej
    frazy Google kieruje na jakieś strony zewnętrzne a nie do macierzystego
    serwisu AMD. Druga sprawa jest taka że w owym serwisie normalne (bez
    Catalyst w nazwie) stery do mojej karty mają starszy nr od tych które
    aktualnie mam zainstalowane. Gdzie tej pochrzanionej firmie do
    przejrzystości, ładu i porządku jakie oferuje Nvidia.. I nadal nie wiem
    jak zadowolić tych co zalecają instalację Catalyst AMD skoro oni
    zalecają to z numeracja niższą od tych które można znaleźć w
    zewnętrznych serwisach i czy ewentualna taka instalacja nie pochrzani
    czegoś w ogólnej konfiguracji grafiki?  Mam tu na myśli wszystkie
    potencjalne problemy które mogą wynikać po migracji na starsze wersje
    oprogramowania. Np użytkowanie nowszych wersji gier.

  • 4. Data: 2022-12-22 12:53:58
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 22 Dec 2022 10:08:14 +0100
    doszła do mnie wiadomość <to16pt$15pk$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >potencjalne problemy które mogą wynikać po migracji na starsze wersje
    >oprogramowania. Np użytkowanie nowszych wersji gier.

    Są i Catalyst na stronie AMD, to chyba taka starsza wersja
    sterowników, nowsza to Adrenalin.

    https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-r
    ad-win-15-7-1

    Proste, wybierz tu swoją kartę z rozwijanych list, może dostaniesz
    ostatni Catalyst jaki wyszedł:

    https://www.amd.com/en/support
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 5. Data: 2022-12-22 15:31:55
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.12.2022 o 12:53, Szwambuł Trantiputl pisze:
> [...]
    ad-win-15-7-1

    > Proste, wybierz tu swoją kartę z rozwijanych list, może dostaniesz

    Czyli Adrenalina zastąpiła Catalyst? Nie ma co szukać nowszych
    Catalystów do mojej grafiki? No i jak się mają te nazwy do normalnych
    bezimiennych sterów. U mnie sytuacja wygląda tak że mam zainstalowany
    sterownik bez nazwy, ma tylko nr, a ten numer jest wyższy od tego
    podobno najnowszego z strony AMD.  Mój ma nr 27.20.xx, a ten podobno
    najnowszy ze strony AMD - 22.11.xx. Co tu jest grane?

     https://www.amd.com/en/support/graphics/radeon-rx-v
    ega-series/radeon-rx-vega-series/radeon-rx-vega-64

  • 6. Data: 2022-12-22 16:05:54
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 22 Dec 2022 15:31:55 +0100
    doszła do mnie wiadomość <to1por$1qb1$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >
    >  https://www.amd.com/en/support/graphics/radeon-rx-v
    ega-series/radeon-rx-vega-series/radeon-rx-vega-64

    Serio masz kartę Vega64, czy to błąd identyfikacji karty? Ta karta
    kosztowała srogie pieniądze, tu przykład:

    https://www.x-kom.pl/p/403076-karta-graficzna-amd-xf
    x-radeon-rx-vega-64-8gb-hbm2.html

    Można jeszcze zassać sterownik ze strony producenta karty(o ile tam
    jest), jak nie ma, to instalować to, co proponuje AMD na swojej
    stronie i po krzyku.
    Śledztwo w sprawie nazw sterowników chwilowo bym sobie darował.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 7. Data: 2022-12-23 11:04:30
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.12.2022 o 16:05, Szwambuł Trantiputl pisze:
> [...]
    > stronie i po krzyku.
    > Śledztwo w sprawie nazw sterowników chwilowo bym sobie darował.

    Błąd, moja choć też nie można jej nazwać tanią to tylko Vega11.

    Sytuacja ostatecznie wygląda to na chwile obecną  tak, programy do
    aktualizacji sprzętu, np Driver Booster Pro firmy iObit nie znajduje
    nowszych wersji sterownika dla mojej grafiki. Natomiast wczoraj pobrane
    narzędzie AMD widzi nowszy sterownik mimo tego że ten mój aktualnie
    zainstalowany wydaje się nowszy od tego na stronie.  Zainstalowałem grę
    na próbę i jak na razie chodzi jak burza bez wymaganego sterownika.
    Ogólnie żadnych uwag do jej pracy, a więc na razie nie ma potrzeby
    kombinowania z nowszymi bądź starszymi sterownikami do grafiki.

  • 8. Data: 2022-12-23 22:35:29
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 23 Dec 2022 11:04:30 +0100
    doszła do mnie wiadomość <to3ufg$1tjh$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >Ogólnie żadnych uwag do jej pracy, a więc na razie nie ma potrzeby
    >kombinowania z nowszymi bądź starszymi sterownikami do grafiki.

    To jest integra, więc sterowników powinieneś szukać u AMD ale w
    konkretnym procesorze jaki posiadasz, np Ryzen 2400G czy podobnym.
    Na stronie wsparcia procesora powinny być wszystkie potrzebne
    sterowniki.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 9. Data: 2022-12-24 13:12:17
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.12.2022 o 22:35, Szwambuł Trantiputl pisze:
> [...]
    > konkretnym procesorze jaki posiadasz, np Ryzen 2400G czy podobnym.
    > Na stronie wsparcia procesora powinny być wszystkie potrzebne

    To chyba ta sama strona, po prostu z drabinki trzeba wybrać kartę
    zintegrowaną, model itd. I tak się wszystko sprowadza do tego samego
    sterownika.

  • 10. Data: 2022-12-24 15:35:04
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-12-24 o 13:12, trybun pisze:

> [...]
    >

    > To chyba ta sama strona, po prostu z drabinki trzeba wybrać kartę
    > zintegrowaną, model itd. I tak się wszystko sprowadza do tego samego

    Pobierzesz cały program ATI Catalyst do karty graficznej, nie tylko sam
    sterownik.

    --
    animka