eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Różnice pomiędzy USA i Europa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 1. Data: 2011-10-26 09:43:37
    Temat: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiające
    przejście przeglądu w Polsce?
    - Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a może
    sam kolimator/odbłyśnik?
    - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
    zaizolować styk?
    - Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się
    mylę?)
    Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub brak
    czegoś co jest w Polsce wymagane?

    --
    Yogi(n)


  • 2. Data: 2011-10-26 09:52:07
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-26, Yogi(n) <Y...@t...pl> wrote:
    > Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiające
    > przejście przeglądu w Polsce?
    > - Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a może
    > sam kolimator/odbłyśnik?
    >
    A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
    szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
    >
    > - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
    > zaizolować styk?
    >
    Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
    zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.
    >
    > - Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się
    > mylę?)
    >
    OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
    PL.
    >
    > Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub brak
    > czegoś co jest w Polsce wymagane?
    >
    Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
    jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 3. Data: 2011-10-26 10:01:09
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

    >> - Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się
    >> mylę?)
    >>
    > OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
    > PL.

    O ile dobrze pamiętam, to licznik odległości może być w czym się chce.
    Prędkościomierz musi być w kilometrach na godzinę.


  • 4. Data: 2011-10-26 10:04:57
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j88l86$4t2$...@n...news.atman.pl...

    On 2011-10-26, Yogi(n) <Y...@t...pl> wrote:
    >A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
    >szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
    Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.

    > - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
    > zaizolować styk?

    > Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
    > zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.
    OK, tak myślałem

    > OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
    > PL.
    No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej
    tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo
    trzeba by "rzeźbić" zębatki.

    > Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
    > jest zabronione, zawsze mozna zdjac.
    To akurat nie powinien być problem,ale dzięki za info.
    --
    Yogi(n)


  • 5. Data: 2011-10-26 10:17:18
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-26, Yogi(n) <Y...@t...pl> wrote:
    >>A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
    >>szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
    > Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.
    >
    Ja bym zostawil, to nie anglik ze swieci bardziej w lewo. Amerykance
    swieca centralnie wiec wiekszej uciazliwosci niz EU nie powinno byc.
    >
    > No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej
    > tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo
    > trzeba by "rzeźbić" zębatki.
    >
    Przeszkadza Ci to?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 6. Data: 2011-10-26 10:18:29
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-26, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    >
    > O ile dobrze pamiętam, to licznik odległości może być w czym się chce.
    > Prędkościomierz musi być w kilometrach na godzinę.
    >
    Wydaje mie sie, ze urzadzenia na pokladzie powinny uzywac oficjalnych
    jednostek uzywanych w kraju, drogomierz jest obowiazkowym wyposazeniem.

    Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 7. Data: 2011-10-26 10:23:30
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: Szuwarek <p...@g...com>

    On 26 Paź, 12:04, "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl> wrote:

    > No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej
    > tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo
    > trzeba by "rzeźbić" zębatki.

    nobezjaj, myślisz że diagnosta będzie sprawdzał czy przebieg masz w
    milach czy w km? bylebyś tylko nie pomerdał częstotliwości wymian
    oleum, bo to jednak spora róznica między km a milami.

    --
    Pozdrv!
    Andrzej
    http://glajty.w.interia.pl
    http://ump.waw.pl
    650 i125


  • 8. Data: 2011-10-26 10:25:17
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-10-26 12:04, Yogi(n) pisze:

    > No i tu największy problem, bo cena zabija.

    Przypomnę, że żyjesz w Polsce.
    Mam "Anglika". Przeszedł 3 przeglądy w Polsce w różnych stacjach.
    Ostatnio pan mnie zaczepił, że wydech chyba za głośny - a był
    oryginalny. Rok wcześniej dopatrywał się podgiętej rejestracji - a była
    oryginalna. Wyglądało, że chce po prostu delikatnie do czegoś się
    przyczepić, żebym poczuł, że jestem sprawdzany.

    Światła świecące na lewo nikomu nie przeszkadzały. Sprawdzali tylko, czy
    świecą. Motocykl przezornie w czasie badania miałem postawiony na
    bocznej nóżce.


  • 9. Data: 2011-10-26 10:54:31
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: duddits <p...@N...fz6.pl>

    W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
    > - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
    > zaizolować styk?

    Pewnie tak, ale ... to że świecą światłem ciągłym gdy nie są włączone
    nie jest niezgodne z polskim prawem. Ja w każdym razie w stosownym
    Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
    pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
    informacji, która by tego nie dopuszczała.

    Inna sprawa, że może to generować inne problemy typu wprowadzić kogoś na
    drodze w błąd, ale w świetle przepisów (niech ktoś mnie poprawi jeśli
    się mylę) jest OK.

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach


  • 10. Data: 2011-10-26 11:17:48
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:54:31 +0200, duddits napisał(a):

    > W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
    > ...Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
    > pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
    > informacji, która by tego nie dopuszczała...

    W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z przodu
    pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.

    --
    pozdrawiam
    trud
    SR500

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: