  • 11. Data: 2024-01-29 09:06:07
    Temat: Re: Ruskie kierują do rowu
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Piszesz z Wawki, to 300km od WLKP :> Raczej subiektywne w stosunku do
    > doniesień o zakłócaniu.

    Ktoś Ciebie okłamał, piszę tak jak Ty z Wlkp. :)

    Robert

  • 12. Data: 2024-01-29 15:24:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 17:22:08 +0100, heby wrote:
    > Czy obecni tu dyskutanci z Polski B i/lub tych rejonów z oczkami
    > wodnymi na górze zauważyli jakieś... powiedzmy znaczne... utrudnienia w
    > działaniu GPSa? Prowadzi tak kiepsko, że nie da się trafić w miasto? Czy
    > w ogóle niewyczuwalne i da się trafić w ulicę?
    >
    > Pytam, bo co chwile widzę mapki z popstym GPSem na 1/3 Polski i
    > zastanawiam się, jak się wam tam żyje, jak ruskie szarpią kierownicą ;)
    > Panika taka jak by GPS wyłączyli kompletnie.

    Też jestem ciekaw ... ale mapki to mogą być z samolotów.
    A samochód ruskiego nadajnika nie odbiera, bo za nisko, i poza
    zasięgiem jest.

    A w lotnictwie panika może być duża, jak podstawowe źródło nawigacji
    przestaje działać, lub co gorsza źle działa,
    a przez chmurę nic nie widać.

    Przy czym teoretycznie w lotnictwie to nie jest podstawowe źródło
    nawigacji, ale po cichutku awansowało, przynajmniej w pewnej klasie ..

    J.

  • 13. Data: 2024-01-29 15:35:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jan 2024 23:12:13 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    date=2024-01-27

    > Tak przy okazji, wiele jest jeszcze osób takich jak ja, co praktycznie w
    > ogóle nie używają nawigacji na trasach do powiedzmy 200km?

    Nie wiem jak inni - ja tam praktycznie zawsze włączam.

    -nawigacja ostrzega o fotoradarach i kontrolach,

    -nawigacja ostrzega o korkach (nie zawsze :-(

    -trasę może i znam, ale punktu docelowego niekoniecznie,
    jak trafic pod zadany adres u celu? Trzeba nawigację.

    -czasem wskaże inną trasę ... i tu warto popatrzec, czy korek, czy
    faktycznie nowa, lepsza.

    -trasę znam doskonale (tzn te niektóre w okolicy), ale jak gdzies
    będzie wypadek i trzeba będzie ominąc ... to nie znam wcale tych
    bocznych dróg.
    Co gorsza - bywa, ze i tu nawigacja nie pomaga, bo uparcie prowadzi
    na główną drogę.

    -czasem spoglądam na planowany czas ... i co jest, czemu jest 3h,
    zamiast 2h. I tu się robi dramat, bo doszukać się czemu - trudno :-)

    J.

  • 14. Data: 2024-01-29 17:35:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.01.2024 o 15:35, J.F pisze:

    > Nie wiem jak inni - ja tam praktycznie zawsze włączam.

    Nawigacja ładnie pokazuje jakie są szanse na dojechanie do celu :-)
    tudzież jak daleko można się zapuścić by zdołać wrócić :-)