  • 191. Data: 2010-02-20 15:03:52
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Feb., 14:59, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > No i co z tego? ;) Mam sporo oprogramowania, ktore nie dopuszcza
    > do komercyjnego wykorzystania. Jest wpisane do kosztow.
    > Posluzylo mi do nauczenia sie tegoz oprogramowania.
    > Uzyskana wiedze wykorzystuje w komercji. Nikt nie zakwestionowal
    > zwiazku miedzy tymi 'niekomercyjnymi' kosztami a uzyskanym przychodem.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    i w zasadzie slusznie.
    do urzednika US nalezy ocena , czy koszty zostaly prawidlowo
    zaksiegowane , czy wogole zaksiegowanie przez firna jest uzasadnione ,
    natomiast nie nalezy do niego ocena legalnosci stosowania
    oprogramowania.

  • 192. Data: 2010-02-20 15:12:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    nie udaje mi się ich usunąć.

    > po pierwszyn zachwycie musze powiedziec że podchodzę coraz bardziej
    > sceptycznie.
    > program nie radzi sobie z dużymi jednolitymi powierzchniami oraz z
    > wnętrzami.

    a ja musze powiedziec ze jestem coraz batdziej przekonany.
    na razie mozna porownac tylko jak dziala tonemaping.
    porownuje z photomatixem.

    otoz b . czesto zdaza sie w photomatixie ze wynika mapowania z rawu
    nie jest uzyteczny - po prostu za slaby .
    tutaj takiego przypadku nie mialem.
    w sns-hdr sa takze wieksze mozliwosci nastaw , wiekszy zakres zmian.

    w niektorych latwych przypadkach wyniki sa porownywalne , raz szumy
    mniejsze w sns , raz w fotomatixie ( tonemaing zawsze zwieksza
    szumy) , natomiast potraktownie barwy i zrownowazenie tonalne jest
    zdecydownie ladniejesz i lepsze w sns.

    program mozna szlifowac do konca zycia i ciagle cos tam ulepszac ,
    sadze ze zasadniczo w tej formie w zakresie tonemapingu jest ogolnie
    bardzo skuteczny i dobry.

    Nie kazde zdjecie jest sens czy mozna obrobic w tonemapingu. Do tej
    pory mialem wiecej przypadkow wyniku lepszego po mapowaniu niz proste
    wolanie z raw .

    Odszumianie zawsze sie moze przydac , ale zeby nie wylac dziecka z
    kapiela . wszystkie odszumiarki jakie znam za wyjatkiem LTR moim
    zdanime tylko bardzij lub mniej rozmazuja obraz.
    LTR jest wyjatkiem.

    znajed troche czasu to pokaze wyniki mapowania z photomat i sns .

    SNS przekonal mnie., pomijam fakt ze photomatix w wersji 64 b dla
    visty liczy wiele rzeczy blednie albo sie zawiesza . Stosuje starsza
    wersje .

  • 193. Data: 2010-02-20 16:52:15
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Udostępniłem wersję 0.9.7 programu SNS-HDR Pro
    - dodałem możliwość ustawiania balansu bieli,
    - dodałem możliwość modyfikacji odcieni poszczególnych kolorów,
    - zredukowałem wzmocnienie kolorowego szumu

    www.sns-hdr.com

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 194. Data: 2010-02-20 19:10:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Feb., 17:52, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > - dodałem możliwość modyfikacji odcieni poszczególnych kolorów,
    > - zredukowałem wzmocnienie kolorowego szumu

    sprawdzilem

    balans bieli dziala.
    w sumie b szybko dochodze do porzadanego balansu dowolnego koloru
    wykresikiem nasycenia barwy.
    jesli wystpuje jakis zafarb we fragmencie zdjecia , wystrczy obnizyc
    polozenie kulki na wykresie i nastepuje poprawa.

    bardzo skuteczna metoda .

    na tym etapie wlasciwie osobiscie nie mam zastrzezen a dobre wyniki
    uzyskuje czesciej niz z Pfotom.
    Czekam jeszcze na mozliwosci zlozenia paru zdjec i ich wyrownanie.

  • 195. Data: 2010-02-20 19:13:51
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    XX YY wrote:
    > Czekam jeszcze na mozliwosci zlozenia paru zdjec i ich wyrownanie.

    ???
    Przecież program składa zdjęcia w jeden obraz HDR. Wyrównywanie także
    działa.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 196. Data: 2010-02-20 19:49:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Feb., 20:13, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

    > ???
    > Przecie program sk ada zdj cia w jeden obraz HDR. Wyr wnywanie tak e
    > dzia a.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    qrde nie wiedzialem , nie sprawdzalem

    na razie bawilem sie mapowaniem pojedynczego raw u

    zaraz spawdze

  • 197. Data: 2010-02-20 19:58:56
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    XX YY wrote:
    > qrde nie wiedzialem , nie sprawdzalem
    > na razie bawilem sie mapowaniem pojedynczego raw u
    > zaraz spawdze

    Ta funkcjonalnosc byla od samego poczatku, bo program do tego celu zostal
    stworzony. Automatyczne wyrównanie doszlo pózniej, bo uwzglednia pelna
    geometrie a nie tylko przesuniecia, jak to mialo miejsce w programie SNS-HDR
    Lite. Musialem opracowac nowy algorytm.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 198. Data: 2010-02-20 20:07:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Feb., 20:58, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

> [...]
    > geometrie a nie tylko przesuniecia, jak to mialo miejsce w programie SNS-HDR

    tak , wiem na poczatku skladalem , ale nie wiedzialem ze juz
    wyrownanie dziala .
    zauwazylem ze usunales przed paru dni ostrzenie , ale nie sadzilem ze
    pozostwione wyrownie jest aktywne
    wlasnie zlozylem.

    czy odszumianie nie obniza ostrosci zdjec ?
    nie wiem pytam tylko , odnosze wrazenie ze jakby zdjecia byly b
    rozmyte - ale pewnosci nie mam, nie robilem dokladnych porownan
    jeszcze .

  • 199. Data: 2010-02-20 21:24:00
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Sebastian Nibisz wrote:
    > Udostępniłem wersję 0.9.7 programu SNS-HDR Pro
    > - dodałem możliwość ustawiania balansu bieli,
    > - dodałem możliwość modyfikacji odcieni poszczególnych kolorów,
    > - zredukowałem wzmocnienie kolorowego szumu

    Jeszcze mała aktualizacja programu (0.9.7.3).
    Poprawiłem korekty balansu bieli oraz temperatury.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 200. Data: 2010-02-21 10:53:35
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Tak się prezentuje interfejs graficzny w najnowszej wersji programu.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/Images/SNS-HDR_Pr
    o.jpg

    Pozdrawiam,
    - Bastek -