  • 1. Data: 2011-04-19 03:11:24
    Temat: [SONDA] Sygnalizacja świetlna wyłączana w nocy - Gdzie? W jakich godzinach? Od jak dawna?
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Cześć.

    W związku z moją pogłębiającą się irytacją na krakowską sygnalizację
    świetlną w ogólności, a na jej działanie w środku nocy w szczególności
    postanowiłem zebrać garść informacji, jak w tym względzie prezentują się
    inne polskie miasta, a także inne kraje.

    Przede wszystkim: które miasta wyłączają światła na noc? W jakich godzinach
    mruga żółte i od jak dawna stosowana jest taka praktyka? Z tego co kojarzę,
    to chyba Wrocław ułatwia w ten sposób życie kierowcom.

    Po co mi to? Może to naiwne z mojej strony, ale mam ambicję pokorespondować
    w tej sprawie z naszym kochanym ZIKiTem (Zarząd Infrastruktury Komunalnej i
    Transportu), a do tejże korespondencji potrzebuję odpowiednich argumentów.
    Myślę o stworzeniu stosownej gruby na fejsbuku - już kilka razy okazało się,
    że ta "społeczność" ma całkiem niezłą siłę przebicia, czego dowodem są
    wzmianki o rozmaitych akcjach w mediach ogólnopolskich. A pomysł na podjęcie
    jakichkolwiek działań zrodził się w mym łbie jakieś 2h temu, kiedy to na
    trasie Dworzec Główny - Bieżanów (południowy wschód Krakowa, ~10km) autobus
    nocny linii 904 zatrzymywał się niemal na KAŻDYCH światłach po drodze,
    tracąc kilka dobrych minut. Na szybko policzyłem, że tych skrzyżowań z
    sygnalizacją jest po drodze jakieś 13 szt., przy czym na WSZYSTKICH światła
    działają 24h na dobę. A już za totalny absurd uważam fakt, że o godzinie
    1:30 w nocy działa sygnalizacja STAŁOCZASOWA! Przykład: Wielicka/Teligi
    (jeszcze jestem w stanie zrozumieć, bo to duże skrzyżowanie. Ale i tak
    powinno mrugać żółte) albo Teligi/Jerzmanowskiego. Na tym ostatnim
    niejednokrotnie złapało mnie czerwone w środku nocy, a w poprzek nie
    przejechał ANI JEDEN samochód.

    Za wszelkie wypowiedzi w temacie będę niezmiernie dźwięczny :)

    Pozdrawiam.

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 2. Data: 2011-04-19 08:07:29
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 03:11:24 +0200, Staszek Sosenko napisał(a):

    > Przede wszystkim: które miasta wyłączają światła na noc? W jakich godzinach
    > mruga żółte i od jak dawna stosowana jest taka praktyka? Z tego co kojarzę,
    > to chyba Wrocław ułatwia w ten sposób życie kierowcom.

    Tak, sygnalizacja startuje ponownie bodajże o 6.00 (przynajmniej tak w
    weekend jest, w dni powszednie może być inaczej).
    Ale co ważne - są skrzyżowania, na których sygnalizacja działa 24h na
    dobę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 3. Data: 2011-04-19 09:03:14
    Od: "GumoL" <d...@g...pl>

    > Przede wszystkim: które miasta wyłączają światła na noc? W jakich godzinach
    > mruga żółte i od jak dawna stosowana jest taka praktyka? Z tego co kojarzę,
    > to chyba Wrocław ułatwia w ten sposób życie kierowcom.

    We Włocławku chyba też. Ale musiałbym sprawdzić w jakich godzinach. Teraz
    zresztą przy okazji remontu DK1 to sygnalizacja jest mocno pozmieniana.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-04-19 09:20:18
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 03:11:24 +0200, Staszek Sosenko na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Przede wszystkim: które miasta wyłączają światła na noc? W jakich godzinach
    > mruga żółte i od jak dawna stosowana jest taka praktyka?

    Łódź - w godz. 22-6. Co najważniejsze - nie wszystkie skrzyżowania ze
    światłami są wyłączane, część z nich działa 24/h. A od jak dawna ? Wydaje
    mi się, że od zawsze ;-)

    "Ludzie którzy nigdy się nie śmieją, nie są poważnymi ludźmi. Allais
    Alphonse"

  • 5. Data: 2011-04-19 09:24:27
    Od: btn <w...@b...pl>

    W Zabrzu na niektórych skrzyżowaniach 22-6.

  • 6. Data: 2011-04-19 09:28:24
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 03:11, Staszek Sosenko pisze:

    > Za wszelkie wypowiedzi w temacie będę niezmiernie dźwięczny :)

    Białystok 22-6 niektóre skrzyżowania.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-04-19 09:41:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 19 Apr 2011 03:11:24 +0200 osobnik zwany Staszek
    Sosenko wystukał:

    > Przede wszystkim: które miasta wyłączają światła na noc? W jakich
    > godzinach mruga żółte i od jak dawna stosowana jest taka praktyka? Z
    > tego co kojarzę, to chyba Wrocław ułatwia w ten sposób życie kierowcom.

    Warszawa: na niektórych skrzyżowaniach po 22
    na innych są akomodacyjne, a inne świecą 24h

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2011-04-19 10:19:38
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > postanowiłem zebrać garść informacji, jak w tym względzie prezentują się
    > inne polskie miasta, a także inne kraje.

    To pomyśl o aktywizacji, prostackim w swym źródle, pomysłu sterowania w
    nocy
    - zielonych na głównej, a przełączanej mrugnięciem długich,
    na podporządkowanej.
    Też mnie irytuje długie czekanie na czerwonych, przy pustej poprzecznej.

    Artur(m)

  • 9. Data: 2011-04-19 10:30:11
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

> [...]

    > mruga żółte i od jak dawna stosowana jest taka praktyka? Z tego co kojarzę,
    > to chyba Wrocław ułatwia w ten sposób życie kierowcom.

    Bytom, niektóre skrzyżowania po 23

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 10. Data: 2011-04-19 11:14:14
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 09:20:18 +0200, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > Łódź - w godz. 22-6. Co najważniejsze - nie wszystkie skrzyżowania ze
    > światłami są wyłączane, część z nich działa 24/h. A od jak dawna ? Wydaje
    > mi się, że od zawsze ;-)

    Na skrzyżowaniu Mickiewicza-Włókniarzy to chyba zrobiono 24H po serii
    bardzo krwawych wypadków.
    Nie każde skrzyżowanie się nadaje do wyłączania w nocy.

    --
    Pzdr.
    Mega