  • 1. Data: 2011-04-19 06:53:24
    Temat: Zużcie kierownicy a przebieg
    Od: "Piotr" <z...@p...onet.pl>

    Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno wytarta kierownica to
    norma przy tym przebiegu?
    Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki wpływ
    na kierownicę.

  • 2. Data: 2011-04-19 09:48:59
    Temat: Re: Zużcie kierownicy a przebieg
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno wytarta kierownica to
    > norma przy tym przebiegu?
    > Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki
    > wpływ na kierownicę.

    zalezy od kierownicy ale po 200kkm widac wyraznie na kazdej wytarcie

  • 3. Data: 2011-04-19 09:53:59
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno
    > wytarta kierownica to norma przy tym przebiegu?

    Raczej tak, choć można byłoby doprecyzować określenie "mocno
    wytarta"... Poprzednie moje auto miało wytartą skóre na
    kierowniku przy jakichś 130.000 (skóra nie była od nowości,
    więc należy przyjąć że nawet po mniejszym przebiegu). Obecne
    ma niecałe 170.000 i kierownik też nie wygląda już
    najpiękniej ;-)

  • 4. Data: 2011-04-19 11:10:06
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 06:53:24 +0200, Piotr napisał(a):

> [...]
    > norma przy tym przebiegu?
    > Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki wpływ

    Są ludzie co wycierają skórzaną kierownicę i poniżej 100kkm, ze
    wskazaniem na pewien typ kobiet zaciskających ręce wręcz kurczowo.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 5. Data: 2011-04-19 11:19:15
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Piotr" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno wytarta kierownica to
    > norma przy tym przebiegu?
    > Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki
    > wpływ na kierownicę.

    Przy 200 tys to już nie wyczujesz przebiegu po zuzyciu kierownicy. W
    zależności od modelu auta / kierownicy oraz od tego czy latało w trasie czy
    w mieście oraz od kierowcy zużycie może się mocno różnić. Ja już kiedyś
    słyszałem w komisie odpowiedź na pytanie czemu kierownica w aucie z
    przebiegiem 130 tys km wyglada gorzej niż w moim po 200 tys: "Panie,
    normalnie kwas w rękach ktoś miał" :)

  • 6. Data: 2011-04-19 11:34:23
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iojepc$8bu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > zalezy od kierownicy ale po 200kkm widac wyraznie na kazdej wytarcie

    Bravo (97 rok) przebieg 230tys nie widać. Punto ponad 300tys i już lekko widać
    wyślizganie. Wszystko zależy od materiału kierownicy. Na skórzanych przeważnie
    widać zużycie.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-04-19 11:49:29
    Od: z <z...@g...pl>

    Agent pisze:
    "Panie,
    > normalnie kwas w rękach ktoś miał" :)

    Może coś w tym jest :-)
    Plastikowa kierownica była wręcz podrapana (szorowana czy cuś) w
    newralgicznych miejscach. Myślałem że te miejsca będą się powiększać i
    kierownica będzie wyglądać tragicznie bo materiał do du...
    Po roku mojego używania jednak się wyślizgała. Inny rodzaj zużycia :-)

  • 8. Data: 2011-04-19 12:18:03
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-19, Piotr <z...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > norma przy tym przebiegu?
    > Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki wpływ

    Zastanów się co będzie miało większy wpływ: jazda miejska czy kierowca z
    obrączką i sygnetem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 9. Data: 2011-04-19 12:43:30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 19 Apr 2011 06:53:24 +0200, "Piotr" <z...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >norma przy tym przebiegu?
    >Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki wpływ

    W mojej 306-tce przy ok. 170 tys. też dość mocno była wytarta
    (przebieg pewny, bo kupiłem roczne i 150 z tych 170 moje).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2011-04-19 13:12:29
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > norma przy tym przebiegu?
    > Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki

    Zgadywanie przebiegu na podstawie zuzycia kierownicy to jak wrózenie z
    fusów. Miałem obszytą kierownicę niedługo po kupnie samochodu, a po
    przejechaniu 45kkm to obszycie nadawało się tylko do wywalenia, więc je
    wywaliłem, przez ten czas to co bylo pod obszyciem sie nie zużywało, a jak
    widac w 45kkm wiele może się zużyć.
    Ja myślę, że duży wpływ mają też ręce kierowcy. Łapy rolnika czy budowlańca
    bardziej zdzieraja niż delikatne damskie rączki.