  • 1. Data: 2012-03-21 08:07:29
    Temat: [STM32] plik z funkcjami przerwan
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czesc.
    moze dosc dlupie pytanie dla Was ale sie troche pogubilem.
    Jest sobie projekt na STM32 pisany w srodowisku Keila.
    Jest plik main.c, jest startup.s. Nie wiem dlaczego w pliku main nie
    jest nigdzie dyrektywa include dolaczony plik z prototypami funkcji
    przerwan, natomiast jakos jest ten plik kompilowany i te funkcjie do
    projektu sa dolaczane.
    Dlaczego? W AVR kazda funkcja musiala miec prototyp i musialy jej
    deklaracje byc dolaczone, a tu? Czego nie dostrzegam?

  • 2. Data: 2012-03-21 09:36:31
    Temat: Re: [STM32] plik z funkcjami przerwan
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-21 09:07, slawek7 pisze:
> [...]
    > jest nigdzie dyrektywa include dolaczony plik z prototypami funkcji
    > przerwan, natomiast jakos jest ten plik kompilowany i te funkcjie do

    Bo w opcjach (Project -> Options for target... -> c/C++ -> Include
    Paths) możesz mieć dopisaną ścieżkę, w której znajdują się automatycznie
    dołączane pliki *.h .

    --
    / / .-. \ \ .----------------------------.
    ( ( ( o ) ) ) | Przemysław Korpas |

  • 3. Data: 2012-03-26 00:09:18
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > Dlaczego? W AVR kazda funkcja musiala miec prototyp i musialy jej
    > deklaracje byc dolaczone, a tu? Czego nie dostrzegam?

    Nie wiem jak w Keilu, ale w IAR te przerwania definiowane są w pliku
    asemblera, dołączanym do projektu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2012-03-26 00:54:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.03.2012 09:07, slawek7 wrote:
> [...]
    > jest nigdzie dyrektywa include dolaczony plik z prototypami funkcji
    > przerwan, natomiast jakos jest ten plik kompilowany i te funkcjie do
    Nie znam tego środowiska, ale zakładam, że jest tam standardowe podejście:

    Funkcja przerwania jest zdefiniowana jako weak symbol w skrypcie linkera
    - jak dostarczysz taki symbol to będzie on podpięty, jak nie dostarczysz
    to będzie podpięty ten ze startup.s (albo pętla nieskończona albo reset).

    > Dlaczego? W AVR kazda funkcja musiala miec prototyp i musialy jej
    > deklaracje byc dolaczone, a tu? Czego nie dostrzegam?
    Nie muszą. Na AVR jest lukier składniowy w postaci makr ISR i żeby je
    rozwinąć musisz dołączyć nagłówek, ale jak lubisz nurkowanie w szambie
    to możesz pisać przerwania jako __vector_NUMER i wszystko się powinno
    ładnie skompilować.

    Michoo