  • 1. Data: 2012-03-20 22:30:13
    Temat: Wodomierze AMR
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Zamontowano u mnie dzisiaj, wiec zaciekawilo mnie jak to dziala
    Wyglada ze sa dwukierunkowe, bo wg. instalatora odczyt nastepuje
    po "pobudzeniu" ukladu nadawczego - zasieg (podobno) 300m ...hmm ;)
    Ale ciekawi mnie jak dziala sam licznik, bo wyglada to tak
    jakby na klasyczny wodomierz mechaniczny zostala "doklejona" nakladka.
    Moze tylko wyglada, a sam licznik jest inny i jest wyprowadzony jakis
    "impulsator"
    no wlasnie jaki ? moze czujnik hala, czy jakies innne rozwiazanie - wie ktos
    ?

    Wodomierz wyglada mniej wiecej tak :
    http://oferta.apator.eu/produktowy/pl/nowosci/Image.
    2010-01-29.3912

  • 2. Data: 2012-03-20 23:04:23
    Temat: Re: Wodomierze AMR
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości
> [...]
    > "impulsator"
    > no wlasnie jaki ? moze czujnik hala, czy jakies innne rozwiazanie - wie

    Ok - chyba sie dogrzebalem.
    Czujnik magnetyczny odpada bo konstrukcja jest mocno ekranowana
    przed zlodziejami z magnesami neodymowymi ;) /sprzeglo magnetyczne/
    Samo zliczanie odbywa sie na zasadzie optycznej,
    krecaca sie tarczka ktora "w starym" wodomierzu miala kreseczki,
    tu wyposazona jest w lustereczko :)
    http://www.enbra.pl/files/ulotka_Wodomierze_ER-AM%5B
    1%5D.pdf

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-03-21 00:29:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Waldek pisze tak:

    > Czujnik magnetyczny odpada bo konstrukcja jest mocno ekranowana

    hehe :)

    > Samo zliczanie odbywa sie na zasadzie optycznej,
    > krecaca sie tarczka ktora "w starym" wodomierzu miala kreseczki,
    > tu wyposazona jest w lustereczko :)

    no to teraz trzeba obłożyć spotami LED ew kwoka 1kW :)

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-03-21 00:38:51
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-21 00:04, Waldek pisze:

> [...]
    > Samo zliczanie odbywa sie na zasadzie optycznej,
    > krecaca sie tarczka ktora "w starym" wodomierzu miala kreseczki,

    Dobra, a z jakiej odległości normalnie się "szczytuje" taki wodomierz?
    Inkasent musi zbliżyć się powiedzmy na metr, czy może "szczytywać" z
    klatki schodowej, gdy nikogo nie ma w domu?

  • 5. Data: 2012-03-21 01:48:27
    Od: shg <s...@g...com>

    On Mar 21, 1:38 am, Tomasz Wójtowicz <t...@s...com> wrote:

    > Dobra, a z jakiej odległości normalnie się "szczytuje" taki wodomierz?
    > Inkasent musi zbliżyć się powiedzmy na metr, czy może "szczytywać" z
    > klatki schodowej, gdy nikogo nie ma w domu?

    Nie wiem jak ten model, ale u znajomego jest na klatce zamontowane są
    odbiorniki, dwa na piętro (długie korytarze), nie wiem czy na każdym
    piętrze czy np. co drugie.
    Dalej chyba jest to przesyłane przez internet.
    W każdym razie, u niego do domu zaglądać nie trzeba, w tym przypadku
    chyba też, bo gdyby trzeba było, to cała idea traci sens.
    Pewnie siedzi tam jakaś bateryjka litowa i układ raz na parę minut
    wysyła stan.

  • 6. Data: 2012-03-21 08:40:39
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > hehe :)

    > no to teraz trzeba obłożyć spotami LED ew kwoka 1kW :)

    Konstrukcja ma normalny licznik mechaniczny
    wiec nawet gdybys oszukiwal zliczajacy modul optyczny
    to i tak przy kontroli badz kolejnej legalizacji masz mokro ;P

  • 7. Data: 2012-03-21 08:45:13
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >chyba też, bo gdyby trzeba było, to cała idea traci sens.
    >Pewnie siedzi tam jakaś bateryjka litowa i układ raz na parę minut

    Ponoc wysyla dopiero po "obudzeniu" odpowiednim sygnalem
    nadajnik pewnie zzera troche mocy a bakteria litowa
    musi wytrzymac 5 lat - chyba tyle wynosi okres legalizacji.

  • 8. Data: 2012-03-21 09:41:14
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 21/03/2012 08:45, Waldek wrote:

> [...]
    > nadajnik pewnie zzera troche mocy a bakteria litowa
    > musi wytrzymac 5 lat - chyba tyle wynosi okres legalizacji.

    Moze ma akumulator ładowany przez obrót przepływomierza?

    c.

  • 9. Data: 2012-03-21 10:29:03
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Moze ma akumulator ładowany przez obrót przepływomierza?

    Taaaa albo mini reaktor jadrowy ;D

    Dalem linka do pdf-a z rozrysowana konstrukcja tego "przypadku"
    nakladka nie ingeruje mechanicznie w wodomierz
    - sprzeg z licznikiem elektronicznym jest optyczny

  • 10. Data: 2012-03-21 11:06:45
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    2010-01-29.3912

    1%5D.pdf

    > Dobra, a z jakiej odległości normalnie się "szczytuje"

    Zazwyczaj gdy odległość jest mniejsza od długości.

    MD