  • 11. Data: 2023-06-07 20:57:02
    Temat: Re: Samochód na wodę
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli nie potrzeba tlenu, aby bateria się hajcowała?

    Tlen do reakcji spalania czyli gwałtownego utleniania jest potrzebny
    zawsze. Ale w tym wypadku akku sam sobie produkuje tlen. Coś jakbyś
    próbował zgasić silnik rakiety kocem, skoro może on pracować w próźni;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-06-07 21:55:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.06.2023 o 20:57, Shrek pisze:

    > Tlen do reakcji spalania czyli gwałtownego utleniania jest potrzebny
    > zawsze. Ale w tym wypadku akku sam sobie produkuje tlen. Coś jakbyś
    > próbował zgasić silnik rakiety kocem, skoro może on pracować w próźni;)

    Wiem jak działa napalm, silnik rakietowy, itp.
    To co jest w baterii litowo-jonowej źródłem tlenu?

    Robert

  • 13. Data: 2023-06-07 22:28:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Wiem jak działa napalm, silnik rakietowy, itp.
    > To co jest w baterii litowo-jonowej źródłem tlenu?

    Woda :)

    No i gdzie ten hejter głąb Cavalio?

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2023-06-07 22:46:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiem jak działa napalm, silnik rakietowy, itp.
    > To co jest w baterii litowo-jonowej źródłem tlenu?

    Wydaje się że tlenki metali:

    https://www.lithiumbatterychina.com/li-ion-battery/

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-06-07 23:06:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 7.06.2023 o 22:46, Shrek pisze:

    > Wydaje się że tlenki metali:
    >
    > https://www.lithiumbatterychina.com/li-ion-battery/

    A nie woda w elektrolicie?

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2023-06-07 23:18:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.06.2023 o 23:06, Janusz pisze:

    > A nie woda w elektrolicie?

    W sumie też tlenek;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-06-08 10:19:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 7.06.2023 o 23:18, Shrek pisze:

    > W sumie też tlenek;)

    No tak, ale niemetalu :)

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2023-06-08 15:48:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Bateria nie potrzebuje tlenu, aby się palić?
    >
    > Robert
    W słowie Lion jest "o" czyli znaczy, że bateria litowa zawiera w sobie
    tlen :)...inaczej: Bateria nie potrzebuje więcej tlenu, bo go ma w sobie :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2023-06-08 16:40:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > W słowie Lion jest "o" czyli znaczy, że bateria litowa zawiera w sobie
    > tlen :)...inaczej: Bateria nie potrzebuje więcej tlenu, bo go ma w sobie :]

    Tak drążę, bo czy te koce znacząco wspomagają gaszenie samej baterii,
    czy tego tlenu w baterii jest na tyle, aby odcięcie z zewnątrz wpłynęło
    na reakcję (spalania).

    Robert

  • 20. Data: 2023-06-12 13:54:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jun 2023 23:18:27 +0200, Shrek wrote:

    > W sumie też tlenek;)

    monotlenek diwodoru.

    Ale wody tam nie ma, jest jakas organiczna ciecz ... która się pali,
    ale tlenu wymaga.
    Lit z tlenem z powietrza tez ładnie pali, i jeszcze jakies separatory
    z plastiku ...

    J.