  • 1. Data: 2020-12-21 11:00:52
    Temat: Protest na A4
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://gazetawroclawska.pl/kierowcy-szykuja-blokade
    -a4-na-dolnym-slasku-pojada-10-kmh-korek-moze-miec-d
    lugosc-90-kilometrow/ar/c15-15355543

    "Przed świętami kierowcy ciężarówek urządzą protest na zatłoczonej
    autostradzie. Ludzie, którzy będą chcieli dojechać na czas, mogą o tym
    zapomnieć, utkną w korkach na długie godziny. Kierowcy strajkują
    przeciwko działaniom rządu w czasie pandemii i ignorowaniu ich pracy.
    kolumna 150 samochodów ciężarowych będzie poruszać się z minimalną
    prędkością jezdnią autostrady od węzła Krzywa w kierunku Wrocławia do
    węzła Pietrzykowice. Odległość między tymi węzłami to około 90
    kilometrów!

    Kierowcy ciężarówek zapowiedzieli, że chcą protestować tuż przed
    Wigilią, w środę 23 grudnia. Ruch na autostradzie z pewnością będzie
    wówczas jeszcze większy niż zwykle.

    Kierowcy chcą protestować, bo ich zdaniem "rząd traktuje ich jak
    gorszy sort". Chodzi o to, że kierowców ciężarówek nie uznano za grupę
    zawodową, która w czasie pandemii wykonuje pracę w warunkach
    szkodliwych dla zdrowia. A to jest warunkiem otrzymania wsparcia od
    państwa."

    To jest tak orientacyjnie mowiac - od Legnicy pod Wroclaw.

    J.

  • 2. Data: 2020-12-21 13:54:42
    Temat: Re: Protest na A4
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-12-21 o 11:00, J.F. pisze:
> [...]
    > dla zdrowia. A to jest warunkiem otrzymania wsparcia od państwa."
    >
    > To jest tak orientacyjnie mowiac - od Legnicy pod Wroclaw.

    Dla mnie trochę dziwne, że kierowcy domagają się wsparcia. Wsparcie
    dostają firmy, w których pracują, a nie oni. Jeśli jest właścicielem
    pojazdu - może się ubiegać. O co zatem chodzi?
    T.

  • 3. Data: 2020-12-21 18:08:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.12.2020 o 13:54, T. pisze:

> [...]
    > dostają firmy, w których pracują, a nie oni. Jeśli jest właścicielem
    > pojazdu - może się ubiegać. O co zatem chodzi?

    Pewnie 3/4 kierowców to na działalności. A co do zdziwienia - skoro
    można budować osiedla dla chorych na kowit bez żadnego trybu, skoro
    minister rozdaje dwa miliardy dla celebrytów, to w sumie dziwne jest, że
    ktoś się nie domaga dodatkowej kasy.

    W sumie nie wiem czymu akurat kierowca tira maiłby mieć szkodliwe z
    powodu pandemii, ale próbować warto;)

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2020-12-21 19:59:10
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-21 o 18:08, Shrek pisze:

> [...]
    > ktoś się nie domaga dodatkowej kasy.
    >
    > W sumie nie wiem czymu akurat kierowca tira maiłby mieć szkodliwe z

    Kierowcy dobrze zarabiają, potrafią się zorganizować i mają co i
    czym blokować. Jakby trzeba było faktycznie komuś dać (a lekarze
    i pielęgniarki nie dostali tego co im obiecali) to postulował
    bym ekspedientki ze sklepów plus te z kas sklepowych.
    Jak wiosną lekarze w przychodniach nie przyjmowali bo było
    zagrożenie to ekspedientki pracowały i to często na przedłużonych
    zmianach. I stykały się z tysiącami ludzi z których każdy mógł
    być zarażony. Tyle że one nie mają co i czym zablokować.