  • 1. Data: 2010-10-25 17:47:31
    Temat: "Ściemniacz" na diodach.
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    Witam Was.

    Swego czasu stosowalem z powodzeniem prosty "sciemniacz" na dwóch
    diodach prostowniczych - wlacznik dwubiegunowy zwieral jedna lub dwie
    diody i w zaleznosci od polozenia zarowka swiecila slabo/mocno/wcale.
    Patent ten dzialal ze swietlowkami energooszczednymi (roznicy w jasnosci
    nie ma tak duzej, ale jest zauwazalna), halogenami na 230V (ze wzgledu
    na duza bezwladnosc takiej zarowki nie widac migotania itp.
    Pytanie, czy moge tak podlaczyc transformator do halogenow 12V?
    Brak jednej polowki w przebiegu napiecia nie jest chyba obojetny dla
    trafo, ktore musi sie przemagnesowac?
    Czy ktos ma "doswiadczenie" z takim rozwiazaniem?

    Yarecky.

  • 2. Data: 2010-10-25 17:51:52
    Temat: Re: "Ściemniacz" na diodach.
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > trafo, ktore musi sie przemagnesowac?
    > Czy ktos ma "doswiadczenie" z takim rozwiazaniem?

    Po pierwotnej stronie "strzelają" bezpieczniki, po wtórnej działa.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-10-25 17:56:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Po pierwotnej stronie "strzelają" bezpieczniki, po wtórnej działa.

    Jakiego kalibru?

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2010-10-25 18:03:09
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Jakiego kalibru?

    Lutownica transformatorowa wyrzuci 6-10A, nie pamiętam dokładnie i nie
    robiłem doświadczeń co pierwsze przestanie działać eS, czy lutownica.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2010-10-25 18:25:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Lutownica transformatorowa wyrzuci 6-10A, nie pamiętam dokładnie i nie
    > robiłem doświadczeń co pierwsze przestanie działać eS, czy lutownica.

    Ale ja pytałem o kaliber działa. Tego co strzela po wtórnej.

    Jarek

    --
    Nam strzelać nie kazano. -- Wstąpiłem na działo
    I spojrzałem na pole: dwieście harmat grzmiało,

  • 6. Data: 2010-10-25 19:17:10
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ale ja pytałem o kaliber działa. Tego co strzela po wtórnej.

    150mm

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2010-10-25 20:10:04
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    > Jakiego kalibru?

    Dobre :) Gratuluję skojarzeń ;)

    Yarecky.

  • 8. Data: 2010-10-26 18:24:34
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    http://www.rlocman.ru/i/Image/2007/05/07/2.gif

    ostatnio wpadl mi w rece uszkodzony transformator , szukalem schematu , wydaje
    mi sie ze we wszystkich jest podobnie jak na tym z rysunku , co prawda TR ma
    przeznaczenie inne niz plynna regulacja Vout ale pokombinowal bym wlasnie przy nim

  • 9. Data: 2010-10-26 21:01:00
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Użytkownik "yarecky" <2...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prostowniczych - wlacznik dwubiegunowy zwieral jedna lub dwie diody i w
    > zaleznosci od polozenia zarowka swiecila slabo/mocno/wcale.

    A te diody to jak były włączone? Bo jakoś mi brakło pomysłów a ciekaw jestem
    takiego rozwiązania.

    > Pytanie, czy moge tak podlaczyc transformator do halogenow 12V?
    > Brak jednej polowki w przebiegu napiecia nie jest chyba obojetny dla
    > trafo, ktore musi sie przemagnesowac?

    Trafo to chyba nie bardzo tak pochodzi.

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2010-10-27 05:24:54
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 27/10/2010 7:01 AM, pawelj wrote:

    > Użytkownik "yarecky" <2...@x...pl> napisał w wiadomości

    > A te diody to jak były włączone? Bo jakoś mi brakło pomysłów a ciekaw
    > jestem takiego rozwiązania.

    Nie wiem jak on ale ja mialem na jednej diodzie i tez dzialal.

    Tomek