  • 1. Data: 2010-10-21 19:11:04
    Temat: Re: używany oscyloskop analog czy cyfra?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-25 20:44, ToTylkoJA pisze:
    > Piotr GaĹ?ka wrote:
    >

    > [ciach]

    y=45

    > No właśnie boję sie że nawet kwarcu 24 MHz przy c2051 dokładnie nie
    > zobaczę.

    A po co kwarc oglądać dokładnie? Wystarczy zobaczyć czy jest. Ale fakt
    że lepiej dołożyć i kupić za 1600 oscyloskop 60MHz.

    MD

  • 2. Data: 2010-10-21 19:13:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-25 17:25, konieczko pisze:

    > Nawet 1000zl to za malo, kupisz za jakiegos uzywanego parchatego owona z
    > pasmem 20MHz. Zeby kupic cos sensownego to jakis tektronix
    >
    > np ten
    > http://allegro.pl/oscyloskop-cyfrowy-model-tektronix
    -tds350-i1285945866.html

    IMHO lepiej kupić (do celów amatorskich) 25MHz parchatego owona niż 15
    letniego markowego, który może mu paść po 3 miesiącach.

    MD

  • 3. Data: 2010-10-25 13:40:42
    Temat: używany oscyloskop analog czy cyfra?
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Witam
    Wstępnie przymierzam się do kupna oscyloskopu. Elektronika zajmuję się
    hobbystycznie i raczej cyfrową - uC niż układy audio. Dodatkowo ostatnio
    próbuje poznać / zrozumieć przetwornice impulsowe. Uznałem że aby móc
    swobodnie oglądać przebiegi potrzebuję 2 kanały i pasmo około 50 MHz (
    rozumiem że pasmo podaje się dla sinusa a nie prostokąta i dlatego musi być
    z zapasem). Dla oscyloskopu analogowego jest prosta sprawa patrzę jakie ma
    pasmo i już. Oczywiście wiem ze jak wystąpi jednorazowy (nie powtarzalny)
    przebieg to go nie będę mógł zatrzymać i oglądać do woli. Cyfrowy może
    (chyba dobrze myślę???) spróbkować i zapamiętać taki przebieg i pokazywać
    go do woli ale w takim oscyloskopie poza pasmem pojawia się częstotliwość
    próbkowania. I tu jest problem bo sprzedawcy nie piszą w prost czy to jest
    próbkowanie rzeczywiste czy 'ekwiwalentne' (chodzi mi o wielokrotne
    próbkowanie przebiegu okresowego). Rozumiem że jeśli oscyloskop ma niskie
    próbkowanie to i tak nie uchwyci jakiś zakłóceń, mimo iż częstotliwość
    przebiegu mieści się w paśmie przenoszenia oscyloskopu.
    Chyba zagmatwałem sprawę. To co ktoś powie do czego oscyloskop analogowy a
    do czego cyfrowy? Jeśli to coś pomoże to mogę wydać około 800 zł.

    pozdrawiam MArek

  • 4. Data: 2010-10-25 14:06:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:ia41cp$nmu$1@news.onet.pl...
    > To co ktoś powie do czego oscyloskop analogowy a
    > do czego cyfrowy? Jeśli to coś pomoże to mogę wydać około 800 zł.

    Do procesorów cyfrowy, do przetwornic analogowy.

    Jakieś 10 lat temu kupiliśmy HAMEG HM1507. Dwa w jednym - analogowy/cyfrowy.
    Wtedy był drogi (jakieś 6000 PLN), ale teraz może są podobne (szczególnie
    używane) w rozsądnej cenie.
    P.G.

  • 5. Data: 2010-10-25 14:09:10
    Od: Marcin E. Hamerla <m...@D...DUPAnet.removeDUPA>

    Piotr Gałka napisal(a):

> [...]
    >Wtedy był drogi (jakieś 6000 PLN), ale teraz może są podobne (szczególnie

    Ja do przetwornic uzywalem cyfrowego. Nie mialem zastrzezen.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 6. Data: 2010-10-25 14:41:34
    Od: konieczko <t...@o...pl>

  • 7. Data: 2010-10-25 14:53:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    > Do procesorów cyfrowy, do przetwornic analogowy.

    Absolutnie nie. Do przetwornic również cyfrowy i do z długą pamięcią.
    W momencie, gdy przetwornica pracuje niestabilnie na oscyloskopie
    analogowym masz jeden wielki śmietnik i _nic_ z tego nie
    wywnioskujesz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2010-10-25 15:06:29
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

  • 9. Data: 2010-10-25 15:07:44
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > W momencie, gdy przetwornica pracuje niestabilnie na oscyloskopie
    > analogowym masz jeden wielki śmietnik i _nic_ z tego nie

    A więc do wszystkiego powinien wybrać cyfrowy. Tylko czy długą pamięć za 800
    dostanie...
    P.G.

  • 10. Data: 2010-10-25 15:20:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    > A więc do wszystkiego powinien wybrać cyfrowy. Tylko czy długą pamięć za 800
    > dostanie...

    Te 10 ekranów to absolutne minimum. A to nie jest tak dużo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl