  • 1. Data: 2009-01-31 17:59:54
    Temat: Sempron 3000 na 939 i wyciszenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Mam Semprona 3000 na 939 i prawdopodobnie boxowy wiatrak .
    Temperatura procka od 39 do 47 stopni.
    Predkosc waitraka regulowana przez speedfana.
    O ile przy predkosci rzedu 1100-150o jest ok, o tyle potem juz robi sie
    spory odkurzacz, chciałbym wiec wymienic na cos w miare cichego i taniego
    :)

    W sklepie polecono mi:
    http://proline.pl/sklep.php?prodid=FREEZONE+NXC-100+
    AL

    Ok? Czy moze jest cos lepszego w porownywalnej cenie? Drugi sprzedawca
    twierdził znowu ze miedzy boxowym a tym nie bedzie wielkiej róznicy i jak
    juz to brac cos lepszego albo sobie odpuscic.
    Co myslicie?
    Procesor nie jest chyba przetaktowany, wlasciwie w ogole nie gram,
    zastosowania ogolnodomowe - chyba najbardziej sie meczy jak cos kopiuje
    miedzy zaszyfrowanymi dyskami. :)

    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

  • 2. Data: 2009-02-01 00:27:19
    Temat: Re: Sempron 3000 na 939 i wyciszenie
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> w wiadomości
    <news:31012009.1532014A@budzik61.poznan.pl> napisał/a:

    > Mam Semprona 3000 na 939 i prawdopodobnie boxowy wiatrak .

    Boxowe pod obciążeniem są głośne, i co gorsza - w pewnych
    sytuacjach/konfiguracjach mogą być zbyt mało wydajne (ja tak miałem - mam
    energooszczędną wersję cpu o bardzo niskiej temperaturze maksymalnej, i w
    dużej, całkiem nieźle chłodzonej obudowie temperatura dosięgnęła zakresu
    maksymalnego dla procesora).

    > Czy moze jest cos lepszego w porownywalnej cenie?

    W tej kategorii cenowej na pewno cichsze będzie to:
    http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=93&data=2
    &disc=
    a nie sądzę, żeby było wyraźnie mniej wydajne, jeśli w ogóle.

    > Drugi sprzedawca
    > twierdził znowu ze miedzy boxowym a tym nie bedzie wielkiej róznicy i jak
    > juz to brac cos lepszego albo sobie odpuscic.
    > Co myslicie?

    Dobrze gada.
    "Obroty 2800 obr/min
    Natężenie hałasu 26 dB"
    Nawet podają tak duże wartości w specyfikacjach - nie ma szans na ciszę pod
    obciążeniem. Btw. 26 dB do bardzo dużo, a na ogół specyfikacje techniczne
    wiatraków są bardziej optymistyczne niż rzeczywistość.

    Miałem (tfu-tfu) pentagrama na "grafice", podobnie wyglądającego (czyli też
    nieduży radiator i wiatrak), zagłuszało to dokładnie wszystko inne, co jest
    w komputerze (czipset grafiki jest bez regulacji obrotów wiatraka - cały
    czas chodził na maksymalnych obrotach - suszarka do włosów normalnie...).

    Żeby było wydajnie i cicho, a pod obciążeniem znośnie, to niestety trzeba
    zabulić więcej.

    Mieszkam prawie na wsi, więc ciche chłodzenie jest bezwzględnie konieczne
    (do tego procesor ma nieco większe wymagania pod względem chłodzenia), więc
    używam tego:
    http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=80&data=2
    &disc=
    i nawet pod obciążeniem jest raczej cichy (bez obciążenia to ma 300-400
    obrotów - słychać tak jakby w ogóle nie było wiatraka ;)).
    Ale kosztuje 2x więcej niż alpine... :/

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

  • 3. Data: 2009-02-01 09:01:56
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Gargamel pisze:

    > W tej kategorii cenowej na pewno cichsze będzie to:
    > http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=93&data=2
    &disc=
    > a nie sądzę, żeby było wyraźnie mniej wydajne, jeśli w ogóle.

    Mam właśnie ten model coolera, ale wersję na socket 754. Jest bardzo
    cichy, o wiele cichszy od fabrycznego BOXa. Żadnych wibracji ponieważ
    wentylator jest podwieszony na gumach. Polecam.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 4. Data: 2009-02-01 19:44:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@b...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > cichy, o wiele cichszy od fabrycznego BOXa. Żadnych wibracji ponieważ
    > wentylator jest podwieszony na gumach. Polecam.

    Gargamel i STranger - wielkie dzieki za odp.
    U nas kosztuje 39 zł - mysle ze go wezme.

    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
    Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"