  • 1. Data: 2012-01-28 15:49:28
    Temat: Serwo analogowe.
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jest urządzenie. Ma 6 serw. Zadajniki to potencjometry. W serwach silniki
    prądu stałego i potencjometry w sprzężeniu zwrotnym. Nie było potrzeby
    zapamiętywania sekwencji ruchów. Operator kazał maszyna robiła. Ale pojawiła
    się potrzeba zapamiętania pewnych sekwencji. Czy próbował ktoś zapamiętać
    wolno zmieniające się napięcie w układach gadaczkowych. Trzeba zapamiętać
    sekwencje maksymalnie trwające dwie minuty. Było by to najprostsze.
    Ewentualnie przetwornik napięcie częstotliwość do zapisania i częstotliwość
    napięcie do odtworzenia. Wtedy na trzech tanich MPtrójkach by szło opękać.
    Urządzenie mało precyzyjne. To rodzaj manipulatora. Na metrowym ramieniu jak
    by się pomyliło 2 centymetry to by było super precyzyjne. Jest sens próbować
    coś takiego wyrzeźbić? Sposoby sterowania manipulatora z komputera uważam ze
    bezsensowne. Niski poziom kultury technicznej u obsługi. Konieczność częstego
    uczenia manipulatora nowych sekwencji. Sekwencje praktycznie nie powtarzalne i
    nie ma potrzeby ich zapamiętywania i archiwizowania.

  • 2. Data: 2012-01-28 22:35:02
    Temat: Re: Serwo analogowe.
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 28.01.2012 16:49, kogutek pisze:
> [...]
    > napięcie do odtworzenia. Wtedy na trzech tanich MPtrójkach by szło opękać.

    Ze względu na konieczność zapisu przebiegów wolnozmiennych taka zabawa w
    U/f -> f/U byłaby konieczna, ale jak miałbym się bawić z przyklejaniem
    sześciu przetworników do trzech MPtrójek z zadbaniem ich równoczesnego
    włączenia to wolałbym już wsadzić jakiegoś jednoukładowca z ADC i DAC.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2012-01-29 00:15:44
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> napisał(a):

> [...]
    > sześciu przetworników do trzech MPtrójek z zadbaniem ich równoczesnego
    > włączenia to wolałbym już wsadzić jakiegoś jednoukładowca z ADC i DAC.

    Też myślałem o jakimś jednoukładowcu. Ale nie będę ukrywał że procesory i
    programowanie nie są moją najmocniejszą stroną. Jeden egzemplarz takiego
    czegoś jest potrzebny. Dla jednej sztuki szukać kogoś kto by napisał program?
    Przetworniki u/f i f/u drogie nie są. kwestia zapisania. Jak by tam enkodery
    były to w pamięci bym sobie zapisał kolejne położenia co np. 50 albo 100ms.
    Moze być duże i nie energooszczędne. Jak największe serwo pobiera 300W to
    jeden wat w tą albo tamą stronę mnie nie boli. Objętość pudełka od butów jest
    jeszcze akceptowalna. W zasadzie to można zapisywać rysikiem na okopconych
    szybkach i odczytywać drogę czujnikiem fotoelektrycznym. Tylko w XXI wieku nie
    wypada. Z synchronizacją chyba problemów by nie było. Jak bym wziął 3 takie
    same MPtrójki i podłączył się w nich pod klawisze do nagrywania i odtwarzania.
    Nawet przekaźnikiem. To o ile by się mogły rozjechać? pewno sporo mniej niż
    zamierzona dokładność. Obsługa urządzenia wygląda tak że operator za pomocą
    dwóch manipulatorów wykonuje jakąś sekwencję ruchów. I wszystko jest super
    dokąd nie potrzeba tej sekwencji powtórzyć. jak trzeba powtórzyć to robi się
    to od dwóch do maksimum pięciu razy. Potem zapomina że taka sekwencja
    istniała. Człowiek zwyczajnie wysiada jak ma zrobić to samo 2 razy z
    dokładnością do kilku centymetrów przy ramieniu manipulatora długim na metr i
    toto jeszcze jeżdzi do przodu i do tyłu. I jeszcze ma jeden manipulator o
    trzech osiach z czego wykorzystuje się najczęściej dwie. Nawet jak wystartuje
    nierówno to za każdym razem powinno startować tak samo nierówno. Tak mi się
    wydaje. I to w niczym nie będzie przeszkadzało pod warunkiem że ostatni nie
    wystartuje jak pierwszy skończył.

  • 4. Data: 2012-01-29 00:42:37
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > programowanie nie są moją najmocniejszą stroną. Jeden egzemplarz takiego
    > czegoś jest potrzebny. Dla jednej sztuki szukać kogoś kto by napisał

    Jak przedsięwzięcie jest komercyjne i zarabia na siebie to może też i zarobi
    na tego pisacza kodu? Bo to trochę rzeźba w g. dla idei oszczędności 5 zł
    jak koszty pracownika tracącego czas wynoszą 500.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2012-01-29 01:52:57
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > na tego pisacza kodu? Bo to trochę rzeźba w g. dla idei oszczędności 5 zł
    > jak koszty pracownika tracącego czas wynoszą 500.

    Jest komercyjne. Z tym ze komercja o wolontariat miejscami zahacza z tym
    urządzeniem. Są i inne. Na tamtych idzie trochę zarobić, ale też bez
    wodotrysków. Traktuję całe przedsięwzięcie jak hobby nisko dochodowe. Dlatego
    spytałem tutaj. Nie mam w zwyczaju zawracania komuś dupy, żeby pomagał mi
    zarobić kasę i nic z tego nie miał. Urządzenia, bo jest ich kilka, potrzebne
    są studentom. Jak ktoś był albo jest studentem to wie ile ma się wtedy kasy.
    Są oczywiście tacy co na zajęcia super brykami przyjeżdżają. Oni gówna do ręki
    nie biorą. Stać ich zapłacić dwa, trzy tysiące za jeden dzień i mieć firmowy
    sprzęt. Jak bym dorobił pamięć to ci biedniejsi mieli by prawie darmo albo
    darmo możliwość nauki na przyzwoitszym sprzęcie. Niektórzy dobrzy są. Nie mam
    parcia na zarabianie kasy. Wszystko co potrzebuję już mam. Dzieci w miarę
    dobrze ustawione. Czasu mam dużo do zagospodarowania. To sobie rzeźbie.

  • 6. Data: 2012-01-29 08:03:59
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl>

    W dniu 29.01.2012 02:52, kogutek pisze:

> [...]
    > parcia na zarabianie kasy. Wszystko co potrzebuję już mam. Dzieci w miarę
    > dobrze ustawione. Czasu mam dużo do zagospodarowania. To sobie rzeźbie.

    To może studenci z elektroniki w ramach praktyki, własnego rozwoju czy
    czego tam jeszcze pomogliby kolegom studentom z innego
    kierunku/szkoly/etc... i skonstruowali by w/w urzadzenie? Na pewno też
    niektorzy z nich sa dobrzy.

    --
    Jado

    From New ARM user:
    "I've seen example startup scripts and linker files and I have no idea
    what does what!"

  • 7. Data: 2012-01-29 12:12:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 23:35:02 +0100, Grzegorz Kurczyk napisał(a):
> [...]
    > sześciu przetworników do trzech MPtrójek z zadbaniem ich równoczesnego
    > włączenia to wolałbym już wsadzić jakiegoś jednoukładowca z ADC i DAC.

    I w dodatku MP3 jest kompresja stratna i w dodatku akustyczna, czyli wcale
    mie musi dobrze odtwarzac.

    Nie tedy droga.

    J.

  • 8. Data: 2012-01-29 12:20:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > I w dodatku MP3 jest kompresja stratna i w dodatku akustyczna, czyli
    > wcale mie musi dobrze odtwarzac.

    Jeszcze nie widziałem prostej MPtrójki, która by zapisywała w formacie MP3.
    A nagrywać potrafi prawie każda. W formacie bezstratnym.

    > Nie tedy droga.

    A może jednak? Tylko może U/f lepiej zamisnić na PWM zmodulowane dwiema
    częstotliwościami.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2012-01-29 14:42:57
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > I w dodatku MP3 jest kompresja stratna i w dodatku akustyczna, czyli wcale
    > mie musi dobrze odtwarzac.
    >
    > Nie tedy droga.
    >
    > J.
    Nie rozumie z kompresją. Jak nagram 500Hz to odtworzy 600 ?. Albo ze zmiany od
    300 Hz do 2kHz w czasie 20 sekund zrobi " Z Kolbergiem po kraju"? To może
    ISD7030. Dostępny, tani, prosta aplikacja. Z dokumentacji nie wynika żeby miał
    jakąś dolną częstotliwość graniczną. Ma wejście liniowe. Może w takim układzie
    da się nagrać bezpośrednio zmiany z potencjometru? Mnie by takie coś
    najbardziej pasowało.

  • 10. Data: 2012-01-29 23:31:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2012 14:42:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Nie rozumie z kompresją. Jak nagram 500Hz to odtworzy 600 ?

    Bardziej myslalem o tym ze bezposrednio przebiegow w ogole nie zapisze
    dokladnie, czyli np przestawi faze, co dla ciebie oznacza ze zamiast na
    srodku bedzie z boku. Ale faktycznie konwersja na czestotliwosc duzo by tu
    pomogla.

    Ile dokladnie wyjdzie to nie wiem, ale w MP3 dokladnosc zapisu
    czestotliwosci jest ograniczona. I ramka ma 576 probek, wiec dosc krotko, i
    sygnal bedzie sie odtwarzal z kilku ramek, a w kazdej byc moze co innego.

    Ale jak Jarek slusznie zauwazyl - one nie nagrywaja w MP3.

    Tak czy inaczej - nie ma co kombinowac - to jest proste zadanie na
    mikroprocesor i 6 przetwornikow i tak trzeba to zrobic.

    Ewentualnie stary pecet i karta przetwornikow - o ile uda sie takie tanio
    znalezc.

    J.