  • 1. Data: 2021-02-14 21:35:54
    Temat: Sharp R1S - co padło - aparat czy płyta ?
    Od: universis <u...@w...pl>

    Pytanie jak w temacie. Podczas wymiany baterii jakimś nieszczęśliwym trafem wypadł
    aparat fotograficzny. Nie wiem czy telefon był pod napięciem baterii bo podczas dość
     żmudnego "rozpoławiania" dwóch połówek obudowy telefon mi się włączał wskutek
    przypadkowego naciśnięcia, a ja go wyłączałem. Gdy mi podczas tym "manewrów" upadł na
    podłogę to aparat był osobno , a bateria się też rozłączyła podczas upadku. Po
    wszystkim włożyłem mufę aparatu foto w swoje miejsce i to samo z baterią. W telefonie
    wszystko działa: Wi-Fi, BT, można rozmawiać, jednak jak włączam aparat fotograficzny
    to na ekranie dostaje napis:
    "Nie można nawiązać połączenia z aparatem. Zamknij inne aplikacje które mogą
    korzystać z aparatu lub lampy błyskowej"

    Mógł paść aparat, ale równie dobrze zespół elektroniki na płycie głównej
    współpracującej z aparatem foto. Jak to sprawdzić ?

  • 2. Data: 2021-02-14 21:51:04
    Temat: Re: Sharp R1S - co padło - aparat czy płyta ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.02.2021 o 21:35, universis pisze:
> [...]
    >
    > Mógł paść aparat, ale równie dobrze zespół elektroniki na płycie głównej
    współpracującej z aparatem foto. Jak to sprawdzić ?

    Mogłeś popierdolić ze złączem aparatu (taśma) i teraz aparat nie jest
    podłączony, zwyczajnie bo np, nie docisnąłeś wtyczki, lub taśma nie jest
    dobrze włożona do gniazda :)

    Nie wnikam dlaczego Ci upadł telefon podczas demontażu. Do takich prac
    należy się przygotować. Dobry stół, oświetlenie itd.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-02-15 00:14:45
    Od: universis <u...@w...pl>

    niedziela, 14 lutego 2021 o 20:51:37 UTC LordBluzg(R) napisał(a):
    [..]
    > Mogłeś popierdolić ze złączem aparatu (taśma) i teraz aparat nie jest
    > podłączony, zwyczajnie bo np, nie docisnąłeś wtyczki, lub taśma nie jest
    > dobrze włożona do gniazda :)

    Taśma jest zakończona wtykiem który ma piny na swoim obrzeżu i wchodzi do gniazda na
    wcisk tak że o nieprawidłowym połączeniu nie może być mowy.

  • 4. Data: 2021-02-15 01:26:05
    Od: ? Hullu-hullu-uollollooo ? FCK banana union ? <a...@i...invalid>

    universis wrote:
    > Mógł paść aparat, ale równie dobrze zespół elektroniki na płycie głównej
    współpracującej z aparatem foto. Jak to sprawdzić ?

    Jak teleSraj był pod napięciem podczas rozlecenia się,
    mógł zmienić parametry urządzeń w nvram (o ile nie są
    widoczne uszkodzenia mechaniczne, taśma połączeniowa -
    'connecting strip', "przedzwonić" omomierzem); to...

    - pełny backup

    - przywrócenie firmowego ustawienia 'factory reset'

    --
    http://bit.ly/2VUKoyZ

  • 5. Data: 2021-02-15 19:43:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.02.2021 o 00:14, universis pisze:
> [...]
    >
    > Taśma jest zakończona wtykiem który ma piny na swoim obrzeżu i wchodzi do gniazda
    na wcisk tak że o nieprawidłowym połączeniu nie może być mowy.

    I przed zaciśnięciem sprawdziłeś czy się "nie wygły nóżki" i czy taśma
    jest cała i 3x sprawdziłeś dociśnięcie oraz kierunek?

  • 6. Data: 2021-02-16 02:16:42
    Od: universis <u...@w...pl>

    poniedziałek, 15 lutego 2021 o 18:43:59 UTC LordBluzg(R) napisał(a):

    > I przed zaciśnięciem sprawdziłeś czy się "nie wygły nóżki" i czy taśma
    > jest cała i 3x sprawdziłeś dociśnięcie oraz kierunek?

    Nóżki ;) jeśli myślisz o takich bolcach do których dochodziły baterie - to tu bateria
    podaje napięcie na swoją taśmę, a ta zakończona jest wtykiem z pinami na obrzeżu, to
    samo aparat foto. Nie można inaczej podłączyć jak dobrze.

  • 7. Data: 2021-02-16 16:59:50
    Od: Tanatoreon Eppstonn <T...@m...army>

    universis wrote:
    > to samo aparat foto. Nie można inaczej podłączyć jak dobrze.

    Nie dolewaj oliwy do ognia!

    Wykonaj kilka makro-zdjęć (szczególnie gniazda kamery i
    kabla) wyślij dla publiki i skończy się jałowa gderanina!

    --
    Tanatoreon Eppstonn