  • 1. Data: 2014-07-09 11:42:30
    Temat: Shoei QWEST czy Schuberth C3
    Od: Dking <michal.blonski@_NOSPAM_hotmail.com>

    Witam,

    Na przyszły sezon planuję rozpoczęcie przygody z jednośladami. Teraz zdaję
    (w końcu mogę dokończyć, bo kończę w paź 24 lata) prawko i kompletuje
    powolutku sprzęt. Zaczynam od kasku i w związku z tym mam pytanie czy
    warto dopłacać do Schubertha ? O QWEST słyszałem same dobre opinie ale ta
    "cisza" którą podobno cechuje się C3 mocno mnie kusi. Moto które zamierzam
    kupić to Honda CBF 600 z owiewkami. (Codzienne dojazdy do pracy przez
    miasto + weekendowe wypady z plecakiem aka dziewczyną po Polsce). Tak jak
    podobają mi się z wyglądu motocykle sportowe to nie mam sportowego
    zacięcia, spokojny człowiek ze mnie :) Czyli kask będzie służył do
    zastosowań szosowo/turystycznych. Prosiłbym o pomoc.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2014-07-09 12:39:32
    Temat: Re: Shoei QWEST czy Schuberth C3
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-09 11:42, Dking pisze:
    > czy warto dopłacać do Schubertha ?

    Warto, jednak podstawą (po sprawdzeniu rzeczy typu waga, system
    wentylacji, mocowanie szyby, opinie użytkowników) jest przymiarka.

    Natomiast abstrahując od powyższego: bardzo cichy kask nie jest wskazany
    do relatywnie krótkich przejazdów przez miasto.
    W (długiej) trasie przy wyższych prędkościach jest ogromną zaletą, ale w
    mieście lepiej słyszeć i móc rozróżniać poszczególne hałasy niż mieć cicho.
    Zresztą istnieją dobre zatyczki do uszu, których od święta przy
    głośniejszym kasku można użyć.

    Dlatego radziłbym tak: przymierz i jeśli nie będziesz czuł wyraźnej
    różnicy w komforcie noszenia - weź Shoei, za ciszę nie dopłacaj.

    --
    Nie wysłano z czytnika Sikacz.pl -> http://grupy.sikacz.pl/

  • 3. Data: 2014-07-09 13:58:35
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > zacięcia, spokojny człowiek ze mnie :) Czyli kask będzie służył do
    > zastosowań szosowo/turystycznych. Prosiłbym o pomoc.
    =================

    Nie jeździłem w QWEST, ale mam (kolejny już model) Schubertha, właśnie C3.
    Jeśli Cię stać to na tym nie oszczędzaj, Poza ciszą, daje b.dobrą
    aerodynamikę - nie szarpie na boki przy wyższych prędkościach), oraz wygodny
    system podnoszenia szczęki, który docenisz zwłaszcza przy letnich, krótkich
    przelotach w mieście (czytaj: w korkach). W C2 miałem zastrzeżenie do
    jakości wykonania, w C3 od kilku lat jeździ mi się super. Właśnie - jak to
    napisałeś - "szosowo/turystycznie", szybkim ZZR1200.

    Polecam i pozdrawiam - JK
    Ps. Nie do wzgardzenia jest także możliwość (miejsce) prostego montażu
    słuchawek - w moim przypadku do CB.

  • 4. Data: 2014-07-09 16:10:24
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Wed, 09 Jul 2014 12:39:32 +0200, ZakonSpirowany
    <x...@g...com> wrote:

    [...]
    > Natomiast abstrahując od powyższego: bardzo cichy kask nie jest wskazany
    > do relatywnie krótkich przejazdów przez miasto.

    Nie ma czegoś takiego jak "bardzo cichy kask", w związku z tym powyższe
    zdanie jest bez sensu. Są kaski, w których napierdala jak młotem
    pneumatycznym
    i takie, w których tylko napierdala (mam C3 i zalicza się do tych drugich).

    Klaksony i syreny karetek czy policji i tak w nim słychać.

    Zaletą C3 jest to, że jak się jedzie gdzieś 15 minut, to nie trzeba
    zakładać zatyczek, bo nie napierdala jak młot pneumatyczny.

    (Zatyczki nie służą do tego, żeby było wygodnie, zatyczki służą do
    tego, żeby NA STAROŚĆ COŚ KURWA SŁYSZEĆ. Albo nie mieć, co jest
    jeszcze gorszą opcją, ciągłego dzwonienia w uszach nawet kiedy się będzie
    siedziało w absolutnej ciszy)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 5. Data: 2014-07-09 16:51:47
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-09 16:10, Leszek Karlik pisze:
    > Nie ma czegoś takiego jak "bardzo cichy kask", w związku z tym powyższe
    > zdanie jest bez sensu.

    To do jakiej kategorii zaliczają się kaski crossowe, otwarte i orzeszki,
    jeśli w C3 "napierdala"?

    Zwiększ może odległość oczu od monitora, bo masz najwyraźniej mocno
    zawężone pole widzenia i to z wieloma punktami "martwymi".

    Na przyzwoitej nawierzchni, na dobrym motocyklu (zawieszenie, kultura
    pracy silnika) z dobrymi owiewkami, przy normalnej pogodzie, bardzo
    dobry zamknięty kask powinien być bardzo cichy. Jeśli nie jest, to nie
    jest bardzo dobrym kaskiem.

    Jazdy po mieście z zatyczkami jakoś sobie nie wyobrażam. Robiłem trasy
    ze słuchawkami i już się czułem nazbyt odizolowany od otoczenia.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 6. Data: 2014-07-09 17:07:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Jul 2014 09:42:30 +0000 osobnik zwany Dking napisał:

> [...]
    > sportowego zacięcia, spokojny człowiek ze mnie :) Czyli kask będzie
    > służył do zastosowań szosowo/turystycznych. Prosiłbym o pomoc.

    przede wszystkim zacznij od przymierzenia. Bo mi np. C3 kompletne nie
    leży na dyńce.

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 7. Data: 2014-07-09 18:20:13
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Wed, 09 Jul 2014 16:51:47 +0200, Konspirator <x...@g...com>
    wrote:

    [...]
    > To do jakiej kategorii zaliczają się kaski crossowe, otwarte i orzeszki,
    > jeśli w C3 "napierdala"?

    Takiej samej. Decybele w kasku motocyklowym robi gwizd wiatru.

    > Zwiększ może odległość oczu od monitora, bo masz najwyraźniej mocno
    > zawężone pole widzenia i to z wieloma punktami "martwymi".

    Twoja stara.

> [...]
    > pracy silnika) z dobrymi owiewkami, przy normalnej pogodzie, bardzo
    > dobry zamknięty kask powinien być bardzo cichy. Jeśli nie jest, to nie

    Zawieszenie i kultura pracy silnika nie ma wpływu na gwizd wiatru.
    Owiewki mają, często negatywny (na nakedzie C3 jest cichszy niż na
    sport-turystyku, w którym strumienie powietrza odchylane przez
    owiewkę powodują dodatkowy huk wiatru)

    Przy czym podstępną kwestią przy utracie słuchu powodowanej przez
    hałas powietrza przy prędkościach 80+ km/h jest to, że to dość
    wysokie częstotliwości, więc często się nie zwraca na to uwagi.
    Ale włoski w uchu obumierają i kończy się to trwałą utratą słuchu.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 8. Data: 2014-07-09 20:08:24
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-09 18:20, Leszek Karlik pisze:
    > Twoja stara.

    Jesteś pewny?

    Pytam retorycznie, bo lądujesz tam, gdzie z założenia powinni lądować
    użyszkodnicy z Sikacza.

    *plonk*

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 9. Data: 2014-07-09 20:39:37
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Konspirator" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    news:53bd8519$0$2158$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2014-07-09 18:20,
    Leszek Karlik pisze:
    > Jesteś pewny?
    > Pytam retorycznie, bo lądujesz tam, gdzie z założenia powinni lądować
    > użyszkodnicy z Sikacza.
    > *plonk*

    Kurwa, młocie. Przylazłeś tu chuj wie skąd. Piszesz bzdury jakieś jebane. I
    ty kurwa masz czelnośc tu rzucać komukolwiek plonki? Na czacik spierdalaj
    gnojku...

    --
    Grzybol

  • 10. Data: 2014-07-09 21:38:08
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-09 20:39, Grzybol pisze:
    > Kurwa, młocie. [...]... chuj wie skąd. [...]... jebane. [...]... kurwa [...]...
    plonki?
    > spierdalaj gnojku...

    *plonk*

    --