  • 1. Data: 2009-09-11 21:05:57
    Temat: praca po inż. środ?
    Od: "MSepujszon" <k...@w...pl>

    Niedługo skończę studia I. stopnia (inż. środowiska) po swojej dziwnej
    specjalności, którą już po 2 latach rozwiązują na moim wydziale.
    Mówiąc szczerze zupełnie nie mam pojęcia co dalej-wszystkiego było po trochu
    (trochę biologii,trochę chemii,matlaba, b. niewiele AutoCAD-a tj. do
    projektowania czegokolwiek ja się nie nadaję), wydaje mi się,że wcześniej te
    specjalności były bardziej przemyślane.
    Iść na studia magisterskie tylko po to,aby po dwóch latach mieć takie same
    przemyślenia jakoś mi sie nie uśmiecha...

    Co Panowie inżynierowie proponują?
    Ja osobiście wolałbym już pójść do pracy, zacząć uczyć się czegoś
    konkretnego,a ewentualne studia mgr ukończyć w trakcie pracy.
    Czy moga Panowie inzynierowie polecic jakies miejsce w ktorym mozna zdobyc
    jakies doswiadczenie/praktyki
    (najbardziej interesowalaby mnie praca przy programach GIS-owych,ale mam
    swiadomosc,ze nie posiadam jeszcze duzej wiedzy)

  • 2. Data: 2009-09-11 22:17:25
    Temat: Re: praca po inż. środ?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 11 Sep 2009 23:05:57 +0200, "MSepujszon"
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >(najbardziej interesowalaby mnie praca przy programach GIS-owych,ale mam
    >swiadomosc,ze nie posiadam jeszcze duzej wiedzy)

    Dowodny przyklad na to ze o tym gdzie sie bedzie pracowac po
    skonczeniu studiow nalezy myslec przed rozpoczeciem studiow a nie po.

    A jaka to uczelnie i jakie miasto?

    A.L.

  • 3. Data: 2009-09-12 18:57:41
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Iść na studia magisterskie tylko po to,aby po dwóch latach mieć takie same
    > przemyślenia jakoś mi sie nie uśmiecha...

    Studia najlepiej uważać jako gimnastykę umysłową. Znaczna część absolwentów
    nie pracuje w swoim zawodzie, po niedużym uzupełnieniu wiedzy. Najważniejsze
    to wybrać sobie tę właściwą specjalność.

  • 4. Data: 2009-09-12 20:27:33
    Temat: Re: praca po inż. ?rod?
    Od: "MSepujszon" <k...@w...pl>

    > Dowodny przyklad na to ze o tym gdzie sie bedzie pracowac po
    > skonczeniu studiow nalezy myslec przed rozpoczeciem studiow a nie po.

    Jednak zupełnie nie miałem wpływu na to,że po wprowadzeniu studiów
    dwustopniowych część rzeczy usunięto,
    część przedmiotów natomiast,które wcześniej były na 5 roku pojawiła się na
    3...
    Sami prowadzący często dziwili się ("no jak to? Takiego przedmiotu wcześniej
    nie było?")

    > A jaka to uczelnie i jakie miasto?

    Warszawa,PW

  • 5. Data: 2009-09-12 23:42:03
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 12 Sep 2009 22:27:33 +0200, "MSepujszon"
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >3...
    >Sami prowadzący często dziwili się ("no jak to? Takiego przedmiotu wcześniej

    No tak, Instytut Inzynierii Srodowiska sie zlikwidowal z powodu braku
    dostateczniej ilosci samodzielnych pracownikow...

    Pracy nigdy nie brakowalo i chyba nei brakuje, birorac pod uwage ze UE
    ma zajoba na punkcie srodowiska.

    Sprro ludzi zatrudnial Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (nei
    wiem jak sie teraz nazywa). Przy kazdym Urzedzie Wojewodzkim jest
    oddial zajmujacy sie srodowiskiem, i niczego nie mozna wybudowac bez
    "operatu srodowiskowego" zatwierdzonego przez ten oddzial. W Warszawie
    sa jakies urzedy panstwowe zajmujace sie aktualnie dostosowywaniem
    polskich regulacji do wymogow UE, i sprawdzajacych, na przyklad,
    zgodnosc urzadzen hydrotechnicznych, kominow fabrycznych, zakladow
    przemyslowych i roznych takich rzeczy z normami UE.

    Trzeba tylko podniesc sie ze stolka i poszukac...

    A.L.

  • 6. Data: 2009-09-13 00:27:34
    Od: Slavius <s...@g...com>

    Na Politechnice Gdańskiej jest taki kierunek, ale kształci on dwie
    specjalizację. Jedna zajmuje się wodociągami i ogólnie po tym jest
    mnóstwo ofert pracy przy projektowaniu sieci wodociagowych dla
    budynków. Natomiast druga specjalizacja to kształci w kierunku
    oczyszczalni ścieków itp. I tutaj nic na ten temat nie wiem. Domyślam
    się, że byłeś kształcony raczej do oczyszczalni scieków, ale miałeś
    także do czynienia z projektowaniem sieci wodociągowej i
    kanalizacyjnej, i jeśli chodzi o to to nie powinieneś mieć problemów
    ze znalezieniem pracy. Nawet jeśli masz tylko szczątkową wiedzę na ten
    temat to każda firma budowlana, jeśli nie znajdzie nikogo innego to
    Ciebie zatrudni i dokształci. I z tego co słyszałem to i pieniądze są
    też niezłe.

  • 7. Data: 2009-09-13 11:38:03
    Od: "Robert Szymański" <b...@g...pl>

    MSepujszon <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > (najbardziej interesowalaby mnie praca przy programach GIS-owych,ale mam
    > swiadomosc,ze nie posiadam jeszcze duzej wiedzy)

    Praca po takich studiach jest. Budowa sieci kanalizacyjnych i wodociągowych,
    podstawa przy każdej drodze,budynku czy domku jednorodzinnym. Budowa sieci i
    instalacji gazowych. Budowa budynków. Opracowywanie Swiadect energetycznych i
    raportów oddziaływania na środowisko itd. Studia magisterski należy ukończyć
    to w Warszawie raptem trzy semestry, a bez nich można mieć tylko uprawnienia
    budowlane w ograniczonym zakresie.

  • 8. Data: 2009-09-13 20:37:01
    Od: "MSepujszon" <k...@w...pl>

> [...]
    > ukończyć
    > to w Warszawie raptem trzy semestry, a bez nich można mieć tylko

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Problem w tym,że to o czym piszesz jest na dwóch innych specjalnościach
    (instalacje gazowe,kanalizacje,wodociągi),więc
    studia magisterskie nie poszerzą mojej wiedzy w tej dziedzinie (zresztą
    nadal nie jest ustalony program studiów magisterskich
    dla naszej specjalności)
    Odnośnie tego co napisał Slavius-tak, miałem co nieco o oczyszczalniach
    ścieków,ale raczej nie o ich projektowaniu,
    a o metodach biologicznych,chemicznych i mechanicznych w nich stosowanych.
    Tak jak napisałem od tego roku przestaje już istnieć moja specjalność
    aczkolwiek na jej bazie powstaje nowa
    tj. nacisk położony będzie na omówienie unieszkodliwiania odpadów (także
    projektowania instalacji).

    Co do pracy w IMGW, MŚ czy w WIOŚ - owszem zgadzam się,że tam praca jest,
    tylko,że oni
    poszukują ludzi z doświadczeniem, b. często z uprawnieniami,
    a przecież gdzieś muszę najpierw to wszystko zdobyć.

  • 9. Data: 2009-09-13 21:00:11
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 13 Sep 2009 22:37:01 +0200, "MSepujszon"
    <k...@w...pl> wrote:

    >Tak jak napisałem od tego roku przestaje już istnieć moja specjalność
    >aczkolwiek na jej bazie powstaje nowa
    >tj. nacisk położony będzie na omówienie unieszkodliwiania odpadów (także
    >projektowania instalacji).

    Kolejny dowod tragicznego upadku niegdys znakomitej uczelni
    (Politechnike Warszawska mam na mysli)

    A.L.

  • 10. Data: 2009-09-13 21:41:44
    Temat: Re: praca po inż. œrod?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    A.L. napisal:
    > Kolejny dowod tragicznego upadku niegdys znakomitej uczelni
    > (Politechnike Warszawska mam na mysli)

    Jak sie bardzo chce, to kazda uczelnie doprowadzi sie do upadku.
    Poczynajac od pauperyzacji kadry. Etos zawodu zaczyna upadac kilka lat
    pozniej. A potem juz tylko poglebiajaca sie zgnilizna, bo to niestety
    jest dodatnie sprzezenie zwrotne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek