  • 1. Data: 2009-09-10 18:57:22
    Temat: cynkowanie
    Od: jureko <s...@p...fm>

    witam,
    czy cynkowanie może wpływać pozytywnie na własciwości stali. Coś jak obróbka
    cieplna, normalizacja?
    Czy może dojść do sytuacji że element łukowy (wyginany z prostego) w
    cynkowaniu się rozprostuje (relaksacja)?
    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 2. Data: 2009-09-10 19:10:10
    Temat: Re: cynkowanie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 10 Wrz, 19:57, jureko <s...@p...fm> wrote:
> [...]
    > cieplna, normalizacja?
    > Czy może dojść do sytuacji że element łukowy (wyginany z prostego) w
    > cynkowaniu się rozprostuje (relaksacja)?

    Masz na myśli ogniowe czy galwaniczne? Jeśli ogniowe to z
    odwirowaniem? Jaki materiał? Obciążony (w rodzaju śruba/kotwa)? W
    jakim celu chcesz cynkować?
    Konrad

  • 3. Data: 2009-09-10 19:25:58
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > witam,
    > czy cynkowanie moĹźe wpĹ&#65533;ywaÄ&#65533; pozytywnie na
    wĹ&#65533;asciwoĹ&#65533;ci stali. CoĹ&#65533; jak
    obrĂłbka
    > cieplna, normalizacja?
    > Czy moĹźe dojĹ&#65533;Ä&#65533; do sytuacji Ĺźe element Ĺ&#65533;ukowy (wyginany z
    prostego) w
    > cynkowaniu siÄ&#65533; rozprostuje (relaksacja)?
    > --
    > pozdrawiam
    > jureko
    To że się gnie, prostuje, skręca po cynkowaniu ogniowym to norma. Nawet nie
    trzeba cynkować. Wystarczy podgrzać. Temat znany i przerabiany odkąd zaczęto
    cokolwiek z metalu robić. Tak trzeba projektować detale żeby albo nie miało to
    wpływu. A jak się nie da to stanowisko do przywracania kształtu się robi.
    Cynkowanie ogniowe to chamska metoda do wiader, parkanów krat itp. Precyzyjnych
    elementów nie cynkuje się ogniowo tylko galwanicznie.

  • 4. Data: 2009-09-10 19:26:06
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

  • 5. Data: 2009-09-11 08:18:58
    Od: jureko <j...@p...fm>

    On 10 Wrz, 21:10, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Masz na myśli ogniowe czy galwaniczne? Jeśli ogniowe to z
    > odwirowaniem? Jaki materiał? Obciążony (w rodzaju śruba/kotwa)? W
    > jakim celu chcesz cynkować?

    cynkowanie ogniowe, większy element konstrukcyjny (do 10m, ~IPE300).
    cynkowanie jako zabezpieczeni antykorozyjne.

  • 6. Data: 2009-09-11 08:21:36
    Od: jureko <j...@p...fm>

    On 10 Wrz, 21:26, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> [...]
    > trzeba cynkować. Wystarczy podgrzać. Temat znany i przerabiany odkąd zaczęto
    Zastanawiam się czy metoda giecia może mieć tutaj wpływ. Jeżeli
    wyginają taki profil razem z jego obróbka cieplną to może te wływy od
    cynkowania nie będą już takie duże?

    > Cynkowanie ogniowe to chamska metoda do wiader, parkanów krat itp. Precyzyjnych
    > elementów nie cynkuje się ogniowo tylko galwanicznie.
    Galwaniczne cynkowanie można stosować do większych elementów (ca 10m)?
    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 7. Data: 2009-09-11 08:42:44
    Od: k...@v...pl

> [...]
    > cynkowania nie będą już takie duże?

    > Galwaniczne cynkowanie można stosować do większych elementów (ca 10m)?

    Jak znajdziesz taką wannę to się da. Bo niby dlaczego miało by się nie dać. Coś
    mi pachnie ze to jakiś element rusztowania, masztu itp. Cynkowanie galwaniczne
    się nie nadaje. Za drogo.

  • 8. Data: 2009-09-11 08:47:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 11, 10:18 am, jureko <j...@p...fm> wrote:

    > cynkowanie ogniowe, większy element konstrukcyjny (do 10m, ~IPE300).
    > cynkowanie jako zabezpieczeni antykorozyjne.

    Dowiedz się czy w materiale tego łuku nie wywołasz kruchości (także w
    spawach!)- dla niektórych materiałów śrub nie dopuszcza się ogniowego
    cynkowania z tego powodu. No i postaraj się o dobrą obróbkę cieplną po
    formowaniu, żeby wyeliminować deformację w czasie cynkowania. Ogólnie
    cynkowanie ogniowe czegoś bardziej skomplikowanego od słupków na płot
    wcale nie jest bezbolesne, jak niejeden by sobie marzył...
    Konrad

  • 9. Data: 2009-09-11 09:20:49
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Ostatnio cynkowałem przyczepkę - ramę i też się bałem, że się pognie, bo
    pościągało przy spawaniu i trochę prostowałem :-)

    Ale nic nie pogięło i jestem happy :-)

    W cynkowaniu ogniowym masz grubą warstwę cynku, także wewnątrz konstrukcji.

> [...]
    > dać. Coś
    > mi pachnie ze to jakiś element rusztowania, masztu itp. Cynkowanie

    A tu masz cynkowanie tylko z zewnątrz - rury i profile od środka nie będą
    ocynkowane.

    Cienka warstwa cynku ale równiejsza.

    Znajomy pokazywał mi profil ocynkowany galwanicznie i niestety w środku nie
    był ocynkowany :-(

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 10. Data: 2009-09-11 09:51:37
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Znajomy pokazywał mi profil ocynkowany galwanicznie i niestety w środku
    > nie był ocynkowany :-(

    Brak mieszania.

    zyga
    --