  • 1. Data: 2010-01-25 12:07:34
    Temat: Skoki temperatury silnika - nieszczesny diesel
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Pacjent to Rover 220SDI z 1997 roku, zwykly, turbodoladowany diesel 2.0 z
    pompa VP37. Auto stało 2 tygodnie u mechanika - była uszczelniana i
    szlifowana pompa, bo kapalo paliwo.
    Dziś pierwszy raz nim jechałem. Zrzucałem winę tego zachowania na mróz (w
    tym momencie -20st.), ale to chyba nie to.
    Wcześniej miałem tak, że jeśli wskaźnik temperatury już się ruszył, to w
    krótkim czasie wędrował na połowę skali i tam już zostawał do momentu
    zgaszenia silnika.
    Teraz mam tak, że przejeżdżam kilka kilometrów z prędkością 70km/h - mam
    temperature w 1/3 skali. Przyspiesze do 100km/h i jadę sobie - wskaźnik
    osiąga wlasciwa temperature - połowę skali - tak jak było poprzednio.
    Zwalniam do 60-70km/h - temperatura spada znów w dół i to sporo, bo prawie
    pod dolną kreskę. Przyspieszam - znów temperatura w górę.
    Czy mechanik coś uszkodził? Wiem, że spuszczał płyn i odłączał chłodnicę,
    żeby mieć lepszy dostęp do wyjęcia pompy.
    Jak to naprawić? Stan płynu w zbiorniczku jest na max, wczoraj dolalem
    Prestona.

  • 2. Data: 2010-01-25 12:11:05
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > żeby mieć lepszy dostęp do wyjęcia pompy.
    > Jak to naprawić? Stan płynu w zbiorniczku jest na max, wczoraj dolalem

    termostat ?

  • 3. Data: 2010-01-25 12:17:27
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "mateusx6" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > termostat ?

    Wlasnie to termostat podejrzewalem, ale zastanawiam sie jak mogl sie zepsuc
    podczas gdy auto stalo 2 tygodnie u mechanika - wczesniej wszystko bylo w
    porzadku. Nawet jak byly duze mrozy, to jak temperatura osiagnela polowe
    skali, juz tak zostawala.

  • 4. Data: 2010-01-25 12:18:13
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    bartekkr wrote:

> [...]
    > wszystko bylo w porzadku. Nawet jak byly duze mrozy, to jak
    > temperatura osiagnela polowe skali, juz tak zostawala.

    termostaty się psują same z siebie
    od używania
    a ze względu na wysokie mrozy się ujawniło

    termostat tak czy tak do wymiany
    kwestia zepsucia - musiałby go wymontować o raczej fizycznie podziałać na
    niego

    --
    limken polimken

  • 5. Data: 2010-01-25 12:25:19
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "limken" <l...@x...xx> napisał w wiadomości
    > termostat tak czy tak do wymiany
    > kwestia zepsucia - musiałby go wymontować o raczej fizycznie podziałać na
    > niego

    Ten termostat wyglada tak:
    http://yfrog.com/18894329174j
    wiec trudno na niego podzialac z zewnatrz ;)

  • 6. Data: 2010-01-25 22:02:13
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

    Znaczy się ruszał głowiczkę pompy wtryskowej?
    Jeśli tak to czy dawkę ustawił na "młotek" i wyczucie czy podłączył auto do
    kompa?
    Bo jeśli ustawił za małą dawkę to silnik produkuje mniej ciepła i
    nagrzewnica "pochłania" wszystko a nawet więcej i wychładza silnik....

    No i pytanie podstawowe....czy wcześniej wszystko było ok też
    przy -20st?......