  • 71. Data: 2012-03-25 21:56:09
    Temat: Re: Do Janeo - Skutki zbyt słabego zasilacza?
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-03-25 21:29, WiesłaW pisze:

    > Obawiam się, że Janeo ma jednak trochę racji...
    >
    > http://lmgtfy.com/?q=czarna+lista+zasilaczy
    > Jeżeli mało to mogę Wam przekopiować listy z linków :)

    Dobra, macie rację, wkurzyłem się.
    Mam zasilacz z super białej listy i po gwarancji tzn. po 3 latach nie
    chce współpracować.Zapłaciłem za niego trochę kasy i okazał się bublem.
    Tzw. złe zasilacze chodzą u znajomych już po 5-6 lat i jest wszystko ok.
    Nie ma reguły na te skrzynki i żadna lista tego nie zmieni.
    Pozdrawiam i kończę.

  • 72. Data: 2012-03-25 22:32:09
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 25-03-2012 o 21:45 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

    > Przepraszam, a czytałeś to co podajesz

    Tak, czytałem wiele razy.

    > Druga sprawa, to zestawienia stworzone na jakiej podstawie i przez kogo,
    > przez Janeo? Dziękuję.

    To są zestawienia niezależnych użytkowników, którzy próbują przekazać swoją
    wiedzę innym. Nikt nikomu nie nakazuje stosować się do tego. Nie chcesz -
    nie wierz. Dla mnie są to zasilacze dużego i małego ryzyka, gdyż nikt Ci
    nie zagwarantuje, że zasilacz nawet za >600zł wytrzyma nie wiadomo ile lat.
    Taka zagadka: ile modeli zasilaczy z "legendarnej czarnej listy" posiada
    certyfikat 80+ i dlaczego nie ma żaden? :)
    Dodatkowo nie wszystkie modele renomowanych firm są coś warte, ale wyłapać
    to wszystko to nie lada wyzwanie, a niektórzy chcieliby jeszcze
    poświadczenie notariusza? Dobre.

    > Cytat- wybuchnął mi zasilacz taki a taki, proszę go dodać do listy.
    > Dlaczego większość dotyczy 2009r i dalej, gdzie nowe legendarne listy?

    Po pierwsze - "przyzwoite" zasilacze z reguły nie wybuchają. Po drugie -
    mogę stwierdzić z bardzo dużym prawdopodobieństwem, że listy są nadal
    aktualne i długo jeszcze będą, ponieważ nie są to listy modeli tylko
    "producentów".

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 73. Data: 2012-03-26 14:00:20
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Janeo nabazgrał(a):

    > Google, mądralo. Google.
    > Drugi do nauki.

    Ale z ciebie lamer ... sorry ale opierając się na googl;u pokazujesz tylko
    swoją marną wiedzę na w/w temat.

    Powiem ci że pracuję w firmie która sprzedaje często jako dystrybutor takich
    marek jak Cheftec, Ibox, Aerocool, BE QUIET!, Fortron, MODECOM, Revoltec,
    TACENS, XILENCE, Zalman, Tagan + parę innych no-name :) i nie sprzedajemy
    tego 10sztuk na rok tylko w tysiącach i na podstawie ilości sprzedanych
    sztuk i ilości zwrotów można obliczyć awaryjność sprzętu. Do tego jako
    producent komuterów mamy urządzenia do sprawdzania i certyfikacji zasilaczy
    i powiem ci że taki tester nie kosztuje 50zł jak 99.99% takich testerów na
    naszym rynku tylko parę tysięcy USD.

    Powiem ci jeszcze że tylko w tym roku sprzedaliśmy 24.000 zasilaczy
    komputerowych różnych marek.

  • 74. Data: 2012-03-26 14:07:30
    Temat: Re: Skutki zbyt słabego zasilacza?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    WiesłaW nabazgrał(a):

    > Ja mam jeszcze pięć Codegenów, które mają więcej niż cztery lata, ale
    > jednak nikomu kogo lubię nie poleciłbym takiego zasilacza.
    > Druga sprawa to taki szczegół. Nie istnieją producenci zasilaczy o
    > nazwach Chefteck i Tracent. Może Tobie coś innego wybuchło?

    Nie istnieją, tak samo można powiedzieć w Intelu, Gigabyte, Asusie i tak w
    nieskończoność :)

    A sorry ... Foxconn istnieje :)

    > Mam nadzieję, że to żart.

    A to zasilacz generuje jakiś napięcie ?? co najwyżej może przepuścić jeśli
    pójdzie jakiś impuls z sieci i sam tego nie wyfiltruje.

    > Dla mnie opinie użytkowników są o wiele bardziej wiarygodne od opinii
    > sprzedawców sprzętu. Nie bierz tego do siebie, ale interes sprzedawców
    > różni się w znacznym stopniu od interesu klienta.

    Nie jestem sprzedawcą i mam gdzieś sprzedaż :) opieram się wyłącznie na
    doświadczeniu obcowania ze sprzętem oraz danymi co do ilości sprzedanych
    sztuk do ilości zwrotów.

    Sorry :)

  • 75. Data: 2012-03-26 14:17:48
    Od: "Antoni" <1...@1...com.pl>

> [...]
    > 99.99% takich testerów na naszym rynku tylko parę tysięcy USD.
    >
    > Powiem ci jeszcze że tylko w tym roku sprzedaliśmy 24.000 zasilaczy

    I rozumiem, że na podstawie tych doświadczeń poleciłeś mi zakup
    ZASILACZ I-BOX ATX 450W APFC 14CM BLACK PANTHER,
    To mnie przekonuje.
    Czy mógłbyś jeszcze wyjaśnić dlaczego zaznaczyłeś że typ PFC jest Aktywny.
    Jakie to ma znaczenie dla:
    - sprawności/siły samego zasilacza
    - opłat za prąd
    Proszę o to, bo wypowiedzi różnych osób były delikatnie mówiąc sprzeczne.

    Pozdrawiam
    Antoni

  • 76. Data: 2012-03-26 15:21:38
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Antoni nabazgrał(a):

    > I rozumiem, że na podstawie tych doświadczeń poleciłeś mi zakup
    > ZASILACZ I-BOX ATX 450W APFC 14CM BLACK PANTHER,
    > To mnie przekonuje.

    Polecam to co ma dobry stosunek jakości do ceny przy sprzęcie do jakiego
    będzie podłączony i tak żeby nie wydawać 500-600 stów tylko dla te coś ma
    lepsze parametry ale i tak z tego nie skorzystasz.

    Jak każdy sprzęt jeden może się trafić wadliwy :) na pewno nioe polecę ci
    modecoma/feela/logic, padają jak muchy :)

> [...]
    > - opłat za prąd
    > Proszę o to, bo wypowiedzi różnych osób były delikatnie mówiąc sprzeczne.

    Teoretycznie powinna być lepsza sprawność przekładająca się na pobór prądu.

  • 77. Data: 2012-03-26 15:44:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 15:21:38 +0200, Chris napisał(a):

    > Teoretycznie powinna być lepsza sprawność przekładająca się na pobór prądu.

    Wytłumacz mi tą teorię :) Z czego wynika sprawność lepsza niż przy braku
    PFC?
    --
    Jacek

  • 78. Data: 2012-03-26 15:57:07
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 26 Mar, 14:00, "Chris" <s...@s...net> wrote:
> [...]
    > naszym rynku tylko parę tysięcy USD.
    >
    > Powiem ci jeszcze że tylko w tym roku sprzedaliśmy 24.000 zasilaczy
    Nie dopowiedziałeś, że mimo sprzedaży takich ilości było mało zwrotów
    (to wynikało z resztą z wcześniejszego postu). Otóż dowód, że Twoja
    firma sprzedała wielkie ilości wspomnianych zasilaczy i niewiele ich
    wracało do Was nie jest żadnym dowodem, że niektóre z powyższych
    zasilaczy (np. Chieftec, i-box, modecom) są ekstra.
    Wracają tylko te zepsute w okresie gwarancyjnym a ich jest niewiele.
    My tu mówimy o tych kiepskich, co się psują po 3 latach. Wtedy nikt
    Wam tego nie zakomunikuje, a wyrzuci taki złom na śmieci i kupi nowy.
    Może dlatego taki obrót? :-))

  • 79. Data: 2012-03-26 22:17:58
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-03-2012 o 14:07 Chris napisał na pl.comp.pecet:

    > Nie istnieją, tak samo można powiedzieć w Intelu, Gigabyte, Asusie i tak
    > w nieskończoność :)
    >
    > A sorry ... Foxconn istnieje :)

    Istnieje.
    Widzę, że nie zrozumiałeś więc napiszę wprost. Jeżeli nie potrafisz
    podać poprawnej nazwy firmy, to pod znakiem zapytania staje Twoja wiedza
    o tymże sprzęcie. A mogłeś po prostu napisać, że to literówka i poprawić.
    Jeżeli jeszcze przy pierwszym można się domyślać, że to Chieftec to ten
    drugi to Tracer czy Tacens? Nieskończoność?

    Nikt nie puszcza prądu z sieci. Prąd jest pobierany z sieci przez
    urządzenie o takim natężeniu jakiego to urządzenie potrzebuje.

    > A to zasilacz generuje jakiś napięcie ?? co najwyżej może przepuścić
    > jeśli pójdzie jakiś impuls z sieci i sam tego nie wyfiltruje.

    Może nie generuje, a przekształca napięcie do poziomu akceptowanego przez
    urządzenie. Jeżeli napięcie jest za duże może spowodować uszkodzenie.
    Jest oczywiście więcej czynników mogących spowodować awarię sprzętu,
    dlatego te lepsze zasilacze mają co najmniej 5 rodzajów zabezpieczeń.
    Takie zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem wyjściowym nosi nazwę
    OVP (Over Voltage Protection) lub IOVP - wejściowym.

    > Nie jestem sprzedawcą i mam gdzieś sprzedaż :) opieram się wyłącznie na
    > doświadczeniu obcowania ze sprzętem oraz danymi co do ilości sprzedanych
    > sztuk do ilości zwrotów.

    To w końcu sprzedajecie czy nie? A tak w ogóle to ktoś Wam zwraca sprzęt
    po upływie gwarancji, czyli w przypadku I-Boxa po dwu latach? Skąd możesz
    wiedzieć ile on żyje i co zrobi jak umrze? A użytkownicy wiedzą :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail