  • 1. Data: 2012-03-19 19:29:55
    Temat: Pamięć DDR. SPD vs rzeczywiste parametry pracy ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    W moim stareńkim PC, miałem dotychczas 1 kośc pamięci APACER DDR 400 MHZ,
    która pracowała na 166(333)MHZ, bo przy FSB procesora równym 533,
    BIOS zwalnia częstotliwość pamięci do 166(333).

    Dane z BIOS i CPU-Z (zakładka "MEMORY") zgodne:

    DRAM Frequency 166 MHz
    CAS Latency 2,5
    RAS to CAS Delay 3
    RAS Precharge 3
    Cycle Time (tRAS) 7

    CPU-Z wykrywa 3 ustawienia SPD: JEDEC#1=133,JEDEC2#=166, JEDEC3#=200

    Dołożyłem 2 kości KINGMAX DDR 400 MHz i CPU-Z dla tych pamięci wykrywa
    tylko 2 ustawienia SPD: JEDEC#1=133 i JEDEC#2=200. Nie wykrywa 166 MHz,
    z którą de facto cała pamięć pracuje ??? Tak przynajmniej pokazują BIOS
    i zakładka "MEMORY" w CPU-Z. Wielkość pamięci jest poprawnie wykrywana
    tak w BIOS jak i CPU. Sam nie wiem :(.

    Pozdrowienia
    PP