  • 41. Data: 2019-09-17 13:29:17
    Temat: Re: Sławek Solak (HF5BS) nie żyje
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > FB zażądało ode mnie bym daj wyraźne zdjęcie mojej twarzy i
    > zablokowało mi dostęp dopóki się nie dostosuję.

    Nie miałem pojęcia, że bez zdjęcia nie da się mieć konta.
    Czy wizerunek to nie są wrażliwe dane osobowe przypadkiem?
    P.G.

  • 42. Data: 2019-09-17 13:39:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 17 Sep 2019 13:29:17 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Nie miałem pojęcia, że bez zdjęcia nie da się mieć konta.

    Da się - tzn. dawało (jak jest teraz to nie wiem), bo konto założyłem bez
    zdjęcia. Dopiero po jakimś czasie, kilka m-cy, przy logowaniu pojawił się
    komunikat "dostęp zablokowany, aby odblokować proszę o wyraźne zdjęcie
    twarzy". Zrobiłem fotkę wełnianemu koledze, dałem maszynie. System
    odpowiedział "dziękuję, rozpatrzę". Po tygodniu spróbowałem się zalogować
    ponownie, i już informacja inna: "twoje konto zostało zablokowane".
    Sprawa miała miejsce jakoś wiosną b.r.

    Od tego czasu postanowiłem że z tymi ludźmi nie chcę mieć niczego
    wspólnego (tak jak i z PayPalem zresztą). Praca czy nie praca, na tych
    systemach nikt mnie nie zobaczy.

    > Czy wizerunek to nie są wrażliwe dane osobowe przypadkiem? P.G.

    Ale przecież o FB mówimy. Ich te nasze śmieszne prawa śmiertelników nie
    dotyczą. :)

    Mateusz

  • 43. Data: 2019-09-17 14:07:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 13:26, Piotr Gałka pisze:

    > Za jakiś czas będzie wymagało aktywnej kamery i jak mu się twarz nie
    > zgodzi to nie pozwoli się zalogować :)
    > P.G.

    Wystarczy, że wymuszą 2FA z potwierdzeniem smsem i bez wiedzy żony bym
    się nie zalogował. Bo to do niej by ten sms przyszedł, a ja bym musiał
    prosić o podyktowanie kodu.

    --
    viktorius

  • 44. Data: 2019-09-17 14:49:41
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 13:26, Piotr Gałka pisze:
    > Za jakiś czas będzie wymagało aktywnej kamery i jak mu się twarz nie
    > zgodzi to nie pozwoli się zalogować :)
    >
    > P.G.

    Michnik (a kysz!) onegdaj, t.j. jeszcze za czasów "komuny w sił pełni"
    -- apelował:
    wwy nnnie oppowiadajcie *ttakich* ddowcippów. Bbo Oni tto zrobbią napprawdę!

    i zrobią!
    Pamiętacie "Paradyzję" nieodżałowanego J. A. Zajdla? Jest zdaje się
    niezły skrót w Wiki...

  • 45. Data: 2019-09-17 15:00:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-17, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > FB śledzi co robisz na portalu, gdzie (i w kogo) klikasz, i na tej
    > podstawie buduje sobie po cichu sieci zależności.
    >
    > Zauważyłem to samo co ty - też miałem do niedawna lipne konto FB dla
    > potrzeb około-zawodowych, niczego nie udostępniałem, nie miałem żadnych
    > znajomych ani żadnych materiałów - a mimo tego FB było w stanie odgadywać
    > zaskakująco trafnie kogo znam. Dziś już nie mam tego konta - skończyło
    > się jak FB zażądało ode mnie bym daj wyraźne zdjęcie mojej twarzy i
    > zablokowało mi dostęp dopóki się nie dostosuję.

    Ciekawe z tym zdjęciem twarzy.
    Mam konto na FB od lat 12, znajomych ze 30, prawie nic nie wklejam, a
    jeśli już to bardzo wąskiej grupie rodzinnej, bywa też, że wycinam
    metadane. Wszystkie sugestie FB odnośnie znajomych były badź z FB, tzn
    znajomy znajomego, lub z cudzych kontaktów.

    Był okres gdy wyglądało, że FB próbuje mnie zmusić do "zaprzyjaźnienia
    się" z większą masą ludzką. Robił to tak, że odmawiał wyświetlania
    więcej niż 1-2 bieżących wiadomości a dalej miałem łądny banerek, że jak
    chcę więcej to mam się zaprzyjaźnić :) Po chyba pół roku takiego nękania
    odpuścili i w sumie jedyne co mnie wk..wia, to że od czasu do czasu
    ordynarnie kłamią sugerując, że ktoś z moich znajomych poleca jakąś np.
    stonę.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2019-09-17 15:14:55
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > wysyłasz wtedy cokolwiek co jest zdjęciem twarzy - nawet wygenerowanej
    > losowo i łykają - nikt tego nie sprawdza przy takiej ilości ludzi.

    U mnie nie łyknęli, zablokowali konto na stałe.

  • 47. Data: 2019-09-17 15:15:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >nękania
    >odpuścili i w sumie jedyne co mnie wk..wia, to że od czasu do czasu

    Ciekawe ... "klienci" zaczeli narzekac na uciazliwosc ?

    Bo to tez troche celowa polityka moze byc, ze czytac moga tylko
    oficjalni znajomi, ktorych zaakceptowales...

    >ordynarnie kłamią sugerując, że ktoś z moich znajomych poleca jakąś
    >np.
    >stonę.

    A jestes pewien ? Moga miec druga liste twoich znajomych - tych,
    ktorych podejrzewaja o znajomosc, moze nawet dobrze podejrzewajac :-)
    Choc z drugiej strony na pewno zrobil sie rynek na "znajome" polecenia
    :-)

    J.

  • 48. Data: 2019-09-17 16:42:11
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 17.09.2019 o 13:29, Piotr Gałka pisze:

    > Nie miałem pojęcia, że bez zdjęcia nie da się mieć konta.
    > Czy wizerunek to nie są wrażliwe dane osobowe przypadkiem?
    > P.G.

    Mam bez zdjęcia, ale dawno założone. Jak będą chcieli zdjęcie, to
    userdel.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 49. Data: 2019-09-17 16:48:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nr telefonu lub adres e-mail w tym koncie nie byl prawdziwy ?
    Na 99% numeru telefonu nie było - tylko sam lipny mail

  • 50. Data: 2019-09-17 16:51:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > wspólnego (tak jak i z PayPalem zresztą). Praca czy nie praca, na tych

    a paypal czemu? Co prawda przestałem używać aktywnie jak sposobem na
    doładowanie konta u nich została firma która (nie pamiętam) ale
    przejmuje dane logowania (czyli im się logowaliśmy a oni w naszym
    imieniu przez stronę banku czy jakoś tak). Dawno temu było i nie
    pamiętam dokładnie ale nie byłem jedynym oburzonym:)