  • 11. Data: 2024-05-13 13:01:54
    Temat: Re: Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 12/05/2024 15:15, heby wrote:
    > Cześć.
    >
    > Czasem coś robię kynarem. Chciałbym narzędzie wygodnie ściągające 1mm
    > końcówki izolacji przewodu.
    >
    > Używam zazwyczaj nożyka "tapeciaka", ale w przypadku, kiedy mam krótki
    > odcinek przewodu, to się średnio sprawdza, potrzebne narzędzie ucinające
    > izolację z obu stron na raz.
    >
    > Widzę, że istnieją np. takie:
    >
    > https://sklep.avt.pl/pl/products/obcinaczki-i-sciaga
    cz-izolacji-z-przewodow-30-10-awg-0-5-4mm-ht108-1841
    99.html

    > A są takie bardziej smukłe? Coś jak to:
    >
    > https://techmiks.pl/szczypce-iglowe-do-elektroniki-1
    60-mm-nr-8305-6-gedore-6725720.html

    > Tylko z końcówką z ostrzami do obrabiania przewodów?
    >
    > Na jakimś filmiku YT widziałem taką ściągarkę do kynaru, ale nie
    > potrafię tego odnaleźć, możliwe też, że to była jakas samoróbka.
    >
    > Dłuższe odcinki są bez problemowe, mowa tutaj o przewodach długości
    > kilku mm, które trzeba obrobić z obu stron i to nie jest łatwe tapeciakiem.
    >
    > PS. Wiem, że niektóry nie obrabiają końcówek, tylko topią izolację.
    > Czasem też tak robię, ale to wygląda makabrycznie :/

    Czasami używam czegoś takiego:
    https://www.ebay.co.uk/itm/175597939081

    W zasadzie nadaje się tylko do przewodów o okrągłym przekroju.
    Raczej uzywam w przypadkach gdzie mam dużo kabli do "obrobienia". W
    pojedynczych przypadkach jednak niezawodny jest nożyk i wyczucie w ręku.

    mam też taki: https://www.ebay.co.uk/itm/324975870985 - sprawdza się w
    drutach miedzianych > 2mm2. Trzeba go wyregulować dla konkretnego przekroju.

    c.

  • 12. Data: 2024-05-13 13:43:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 13.05.2024 o 13:01, Cezar pisze:
    > mam też taki: https://www.ebay.co.uk/itm/324975870985  - sprawdza się w
    > drutach miedzianych > 2mm2. Trzeba go wyregulować dla konkretnego
    > przekroju.

    A dlaczego do Kynaru się nie nadaje?

    Robert

  • 13. Data: 2024-05-13 14:49:22
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-05-13 09:56, heby wrote:
> [...]
    tomatisch-bis-6-mm-44617-88242964

    > Nie. Czasami przewód z kynaru ma długość 5mm. Głowica tego narzędzia ma
    > ostrza głebiej niż mój cały kynar.
    >
    > Rzecz w tym, że są przypadki, kiedy te fikuśne narzędzia automatyczne
    > nie dają sobie rady. Dlatego rozglądam się za czymś specjalizowanym po
    > kynar i pod nic innego.

    To zaprojektować nowe końcówki do pensety lutowniczej (tej do
    jednorazowego grzania dwóch końców el. smd)
    i opatentować!

    Włodek

  • 14. Data: 2024-05-13 15:16:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/05/2024 14:49, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > To zaprojektować nowe końcówki do pensety lutowniczej (tej do
    > jednorazowego grzania dwóch końców el. smd)
    > i opatentować!

    Lata temu wyszlifowałem cążki do obcinania tak, że na końcu ostrze nie
    zwierało się do końca.

    I to robiło robotę.

    Ale to było do grubszych kabli.

    I w przypadku kynaru jest ciężko. Tam profil tnący, idealnie, musiał by
    mieć 360 stopni, inaczej ściągniesz pozostałą izolację z tego krótkiego
    odcinka przewodu.

  • 15. Data: 2024-05-13 15:42:25
    Od: Jacek Konieczny <j...@j...net>

    On 13/05/2024 09:56, heby wrote:
    tomatisch-bis-6-mm-44617-88242964

    > Nie. Czasami przewód z kynaru ma długość 5mm. Głowica tego narzędzia ma
    > ostrza głebiej niż mój cały kynar.

    Jak nie przeszkadzają ci pewne straty, to jest na to sposób: używasz
    narzędzia do zdjęcia izolacji **przed** obcięciem przewodu. Wtedy możesz
    tak blisko docelowej krawędzi, jak tylko chcesz. Trzeba się troszkę
    nagimnastykować, ale to wciąż o niebo prostsze niż nożykiem.

    Jacek

  • 16. Data: 2024-05-13 15:52:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/05/2024 15:42, Jacek Konieczny wrote:
> [...]
    > tak blisko docelowej krawędzi, jak tylko chcesz. Trzeba się troszkę
    > nagimnastykować, ale to wciąż o niebo prostsze niż nożykiem.

    Wtedy kynar nie jest *perfekcyjnej* długości :)

    1) lutuję jedną stronę
    2) naciągam
    3) obcinam precyzyjnie przy punkcie lutowniczym
    4) ściągam izolację
    5) lutuję drugą stronę.

  • 17. Data: 2024-05-13 16:02:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 12.05.2024 o 23:46, heby pisze:
> [...]
    yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&th=1

    > Widziałem to, myślisz że się nada? Punkt ściągania izolacji jest dość
    > odległy od końca...

    Mam to narzędzie. Spokojnie odcinam 2mm izolacji z kynaru. Przy krótkich
    odcinkach problemem jest przesumanie się izolacji po przewodzie. Ale
    jeśli używasz kynaru to wiesz to doskonale. Nie bardzo rozumiem, co
    piszesz o odległości punktu ściągania izolacji od końca. Jeśli masz 3 mm
    przewodu wystającego z płaszczyzny, to istotnie może być problem, płytka
    tnąca ma 3.25 mm grubości i bliżej nie podejdziesz.

    Paweł

  • 18. Data: 2024-05-13 16:30:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 13.05.2024 o 15:52, heby pisze:

    > Wtedy kynar nie jest *perfekcyjnej* długości :)

    Zrób "szablon" pod obcinaczki z kawałka plastiku o odpowiedniej grubości.

    P.P.

  • 19. Data: 2024-05-13 18:47:59
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    >
    > mam też taki:  https://www.ebay.co.uk/itm/324975870985  - sprawdza się w
    > drutach miedzianych > 2mm2. Trzeba go wyregulować dla konkretnego

    Ja używam takie coś i jak dotąd nie miałem problemów:

    https://allegro.pl/oferta/wielofunkcyjny-sciagacz-iz
    olacji-205-mm-0-2-mm-6-mm-yato-yt-2313-15574723652?u
    tm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_con
    tent=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaig
    n=_elktrk_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=17958848778&gad
    _source=1&gclid=EAIaIQobChMIoI-8y4mLhgMVmAuiAx2DgQKR
    EAQYBSABEgLeUvD_BwE

    Żadnej regulacji dla grubości nie potrzeba, ściąga wszystko bez
    kaleczenia przewodów i o to chodzi!

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 20. Data: 2024-05-13 19:29:16
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-05-13 15:16, heby wrote:

> [...]
    >
    > I w przypadku kynaru jest ciężko. Tam profil tnący, idealnie, musiał by
    > mieć 360 stopni, inaczej ściągniesz pozostałą izolację z tego krótkiego
    ale to byś precyzyjnie przetapiał