  • 21. Data: 2024-05-13 19:36:08
    Temat: Re: Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 13.05.2024 o 18:47, Wiesiaczek pisze:
    [...]
    > Ja używam takie coś i jak dotąd nie miałem problemów:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/wielofunkcyjny-sciagacz-iz
    olacji-205-mm-0-2-mm-6-mm-yato-yt-2313-15574723652?u
    tm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_con
    tent=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaig
    n=_elktrk_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=17958848778&gad
    _source=1&gclid=EAIaIQobChMIoI-8y4mLhgMVmAuiAx2DgQKR
    EAQYBSABEgLeUvD_BwE

    > Żadnej regulacji dla grubości nie potrzeba, ściąga wszystko bez
    > kaleczenia przewodów i o to chodzi!

    Kynaru nie ściąga, ślizga się.

    P.P.

  • 22. Data: 2024-05-13 20:56:31
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Kynaru nie ściąga, ślizga się.

    Sam kynar ma powierzchnię pi x oko 0,05mm2 tj. 10x mniej niż obrobią
    zapodane w temacie ustrojstwa. Do kynaru są małe urządzenia typu:
    https://onninen.pl/produkt/JOKARI-Sciagacz-izolacji-
    JOKARI-SWS-Plus-002-40055-JO40055,228774

    Może u kitaja jest coś tańszego.
    Większe ściągaczki niby też dają radę jednak z problemami.

  • 23. Data: 2024-05-14 11:00:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 May 2024 16:15:35 +0200, heby wrote:
    > Czasem coś robię kynarem. Chciałbym narzędzie wygodnie ściągające 1mm
    > końcówki izolacji przewodu.
    >
    > Używam zazwyczaj nożyka "tapeciaka", ale w przypadku, kiedy mam krótki
    > odcinek przewodu, to się średnio sprawdza, potrzebne narzędzie ucinające
    > izolację z obu stron na raz.
    >
    > Widzę, że istnieją np. takie:
    > https://sklep.avt.pl/pl/products/obcinaczki-i-sciaga
    cz-izolacji-z-przewodow-30-10-awg-0-5-4mm-ht108-1841
    99.html

    Ja sie obawiam, ze to kynar utnie, a nie obciągnie z izolacji.

    Mam stary sciągacz, tylko ma wiele "ząbków", sciaga z kynaru dobrze,
    cos tego typu
    https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Automatyczny-sciagacz-
    izolacji-Multi-Stripax-16-6...16-mm-Weidmuller-48082
    8/8314
    https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Automatyczny-sciagacz-
    izolacji-Stripax-0%2C08...-10-mm-Weidmuller-480750/8
    309

    tylko popatrz na cene ...

    > A są takie bardziej smukłe? Coś jak to:
    > https://techmiks.pl/szczypce-iglowe-do-elektroniki-1
    60-mm-nr-8305-6-gedore-6725720.html
    > Tylko z końcówką z ostrzami do obrabiania przewodów?

    Cos takiego ?
    https://dedra.pl/product-pol-25749-Szczypce-do-sciag
    ania-izolacji-sciagacz-izolacji-obieraczka-kabli-DED
    RA-1256.html
    https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Szczypce-do-sciagania-
    izolacji-YATO-160mm/137

    Obawiam się tylko, ze równiez albo nie sciągnie, albo utnie drut

    A po co Ci ta smukłość - będziesz gdzies w czeluściach sciągał?

    Swoją drogą - kiedys było modne owijanie kynarem, te owijaczki od razu
    sciągały izolację, moze nadal są narzędzia i mozna sciągnac bez
    owijania?

    https://www.gotronik.pl/wsu-30m-narzedzie-do-wykonyw
    ania-polaczen-owijanych-p-6375.html

    > Na jakimś filmiku YT widziałem taką ściągarkę do kynaru, ale nie
    > potrafię tego odnaleźć, możliwe też, że to była jakas samoróbka.
    >
    > Dłuższe odcinki są bez problemowe, mowa tutaj o przewodach długości
    > kilku mm, które trzeba obrobić z obu stron i to nie jest łatwe tapeciakiem.

    To nie bedzie latwe ... imo - potrzebujesz szczypce do trzymania
    drutu, obcinaczki juz dowolne.

    > PS. Wiem, że niektóry nie obrabiają końcówek, tylko topią izolację.
    > Czasem też tak robię, ale to wygląda makabrycznie :/

    to moze jakis drut nawojowy z topliwym lakierem zamiast kynaru?

    J.

  • 24. Data: 2024-05-14 11:37:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/05/2024 11:00, J.F wrote:
    > to moze jakis drut nawojowy z topliwym lakierem zamiast kynaru?

    Używałem. Lakier jest zbyt delikatny i czasami robi zwarcia na płytce.

    Być może są jakieś lepsze. Ten co miałem był kupiony w jakimś
    stacjonarnym sklepie z elektroniką, więc pewnie "chiński".

  • 25. Data: 2024-05-14 11:53:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 14.05.2024 o 11:00, J.F pisze:

> [...]
    8/8314
    > https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Automatyczny-sciagacz-
    izolacji-Stripax-0%2C08...-10-mm-Weidmuller-480750/8

    Mam Weidmullera, z kynarem niezbyt sobie radzi.

    P.P.

  • 26. Data: 2024-05-14 14:35:36
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.05.2024 o 16:15, heby pisze:
> [...]
    >
    > Używam zazwyczaj nożyka "tapeciaka", ale w przypadku, kiedy mam krótki
    > odcinek przewodu, to się średnio sprawdza, potrzebne narzędzie ucinające

    Słabe nożyczki.